2024-08-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Då faller de i synnerhet på scouten..

Nog finns de fall i drafter, t.ex laine..

Annars är de bara vanligast med GM:s som gör trade misstag, ex med Filip Forsberg.

Elöer att välja Filip Forsberg 12a i draften, där halvdana namn som Derrick Pouliot och koekkoekk går före. Koekkoekk gick 10a pga att han lyckades stänga ner om det var just Filip Forsberg i JVM.

Jag vill minnas att någon här inne visste att Filip Forsberg föll i draften pga tvrksamheter kring hans skridskoåkning, men han var en uppenbar talang, hans spelsinne, teknik och styrka i att hålla pucken var top 3 i vilken draft som helst, men han fick måltorka i JVM och petades i finalen, och det verkade ge GMs kalla kårar. Otroligt korkat med hans uppenbara talang.
Citera
2025-02-26, 14:54
Medlem
Allt pekar på att vi kommer ha 2 svenskar i topp tio både 2025 och 2026. Frondell och Eklund 2025, Björck och Stenberg 2026. Andra möjliga förstarundare 2025 är Gästrin, Boumedienne och Ihs-Wozniak. 2026 har vi Nordmark, Hermansson, Holmertz och Elofsson.

2025-draften har länge pratats om att vara bra för svensk del men frågan är om inte 2026-draften kan bli ännu bättre.
Citera
2025-02-26, 15:03
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Allt pekar på att vi kommer ha 2 svenskar i topp tio både 2025 och 2026. Frondell och Eklund 2025, Björck och Stenberg 2026. Andra möjliga förstarundare 2025 är Gästrin, Boumedienne och Ihs-Wozniak. 2026 har vi Nordmark, Hermansson, Holmertz och Elofsson.

2025-draften har länge pratats om att vara bra för svensk del men frågan är om inte 2026-draften kan bli ännu bättre.
Låter bra!
JVM-guld snart då?
Citera
2025-02-26, 15:03
Medlem
2027-draften ser just nu för våran del medioker. 09-kullen har haft det tufft i sina första landslagsmatcher och ingen spelare har riktigt imponerat. Johnsson, Eklund Aspe och Sundström ser just nu ut att vara de bästa

2028-draften har jag större förhoppningar för. Spelkvist, Roos, Roynezon och Boumedienne de just nu mest imponerande 2010-forwards. Spelkvist och Roynezon leder U16 Region som underåriga med 60 respektive 56 poäng. Roos med 19 poäng i J18 Region som 14-åring också
Citera
2025-02-26, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Låter bra!
JVM-guld snart då?

I år tror jag inte på nåt guld, möjligen brons. Men när 07 och 08-kullen spelar tillsammans nästa år, då kommer vi ha ett golden generation-lag
Citera
2025-02-26, 15:13
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
I år tror jag inte på nåt guld, möjligen brons. Men när 07 och 08-kullen spelar tillsammans nästa år, då kommer vi ha ett golden generation-lag
Jag har själv dålig koll på grabbarna, men det låter ju bra minst sagt! Det ser jag fram emot att se, om jag lever då.
Citera
2025-02-26, 18:27
Avslutad
Citat:

Finns en konsoliderad ranking för första rundan:

https://www.eliteprospects.com/page/top-nhl-prospects-2025

Svenskar på listan är:
5. Anton Frondell
6. Viktor Eklund
27. Sasha Boumedienne
29. Milton Gästrin

Ihs-Wozniak är en sån där spelare som rankas högt på vissa scouters listor och lite lägre på andras. Kommer draftas sent i första rundan eller tidigt i andra rundan.

Bästa valet bland svenskarna den här rundan skulle jag säga är Viktor Eklund han kommer att bli minst lika bra som brorsan, övriga är osäkra kort.
Citera
2025-02-26, 18:48
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls

Svenskar på listan är:
5. Anton Frondell
6. Viktor Eklund
27. Sasha Boumedienne
29. Milton Gästrin

Ihs-Wozniak är en sån där spelare som rankas högt på vissa scouters listor och lite lägre på andras. Kommer draftas sent i första rundan eller tidigt i andra rundan.

Bästa valet bland svenskarna den här rundan skulle jag säga är Viktor Eklund han kommer att bli minst lika bra som brorsan, övriga är osäkra kort.
Jag tycker Frondell sett väldigt bra ut också, känns som han skulle kunna utvecklas till en bra NHL-spelare, eller?
Citera
2025-05-02, 22:33
Medlem
Skidlifts avatar
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2025_NHL_entry_draft

Bara 8 veckor kvar nu till årets draft
Citera
2025-05-03, 13:57
Medlem
Giggsys avatar
Filip Ekberg bör väl iaf gå i andrarundan efter poängligasegern i u18-VM.
Citera
2025-05-04, 12:56
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Låter bra!
JVM-guld snart då?

Citat:

Som många säkert såg i U18 VM,är att nivån mellan högsta nivå på Europeiska juniorer 2007-2008,är sämre än den Nordamerikanska. Många profiler saknades både i Kanada/USA då dom redan är U20 spelare.

Sen kan Sverige få ett bra U20 lag nästa år. Men klarar man av att vinna till varje pris (återkommande problem)

Citat:

Svenskar på listan är:
5. Anton Frondell
6. Viktor Eklund
27. Sasha Boumedienne
29. Milton Gästrin

Ihs-Wozniak är alldeles för stillastående i offensiv zon,jämfört med dom andra att bli vald i första rundan. Men med en sämre årskull i sommarens draft och nästkommande kan allt hända.
Citera
2025-05-04, 13:00
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:

Svenskar på listan är:
5. Anton Frondell
6. Viktor Eklund
27. Sasha Boumedienne
29. Milton Gästrin

Man kan först se i U20,hur pass dessa spelare håller.

Mycket händer i åldern 17-19,och Frondell/Boumedienne har storleken att klara sig i Nhl. Övriga känns mer som vanliga småväxta U18 stjärnor än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in