Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-26, 17:21
Medlem
bullbulles avatar
Dra åt helvete vad rysstrollen startar trådar och kommenterar överallt. Det måste betyda att slutet är nära.

Vad tror ni om analysen: Ryssland kollapsar ekonomiskt 2025, kriget slut 2026? Trodde det 2024. Ser fortfarande rimligt ut.

Det är uppenbart att Ryssland inte har manskap och framförallt materiell att utföra kvalificerade anfall längre. Ukraina blir också starkare och starkare och F16 planen har börjat jobba. Där fylls det på med mer plan och så vidare.

Man har artilleriövertag och drönarövertag. Snart flygherravälde?

Tycker det ser bra ut. Man får sålla bort allt mediabrus bara.
Citera
2025-02-26, 17:22
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Trump verkar luta mer mot Ukraina nu, han vill fortsätta att ge dem vapen.
https://x.com/olddog100ua/status/1894736162792583343
Samtidigt som Lavrov säger att de aldrig kommer acceptera nuvarande fronten som gräns för deras grundlag säger att de måste ha alla 5 oblast i Ukraina.

Konstiga "fredsförhandlingar."

Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
"I gave them the javelins, and they wiped out alot of tanks with those javelins". Kul, verkar faktiskt som Trump har lite koll på hur kriget utspelar sig på backen, kanske han sitter och tittar på samma länkar från X som vi gör. Ge honom lite pengar för vapnen så tror jag flödet fortsättar.

Läste nu att Zelensky ska till Washington på fredag. Zelensky ska ha sagt att avtalet som finns, är ett ramverk. Detaljer saknas.
Ok? Undrar hur demensgubben ser på detta.

Det är nog inte så klart trots allt.
Citera
2025-02-26, 17:25
Medlem
De lär mörda Zelensky under resan. Trump vill ha sitt ansikte på Mount Rushmore samt ett Nobelpris
Citera
2025-02-26, 17:25
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Nu var det inte bakterier eller insekter jag tänkte på, utan mänskligt liv. Sen har du inte räknat med strålningen, en atombomb består inte bara ev en explosion. Tänk Tjernobyl gånger tiotusen, fördelar över alla bebodda områden på jorden.

Det där är rysk propaganda från kalla kriget. Du behöver skaffa en uppdaterad instruktion från din hanterare.
Citera
2025-02-26, 17:26
Medlem
Står det nåt i grundlagen om kursk?
Citera
2025-02-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nej. Fred blir det bara på Rysslands villkor.
Eller ljuger Lavrov?
https://www.themoscowtimes.com/2025/02/24/russia-will-end-ukraine-war-only-on-its-terms-lavrov-says-a88140

Du får nog ge dig ut på fältet igen och leta fram lite nya fräscha nyheter.

Det kan bli fred på USA:s villkor.
Citera
2025-02-26, 17:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle
Dra åt helvete vad rysstrollen startar trådar och kommenterar överallt. Det måste betyda att slutet är nära.

Vad tror ni om analysen: Ryssland kollapsar ekonomiskt 2025, kriget slut 2026? Trodde det 2024. Ser fortfarande rimligt ut.

Det är uppenbart att Ryssland inte har manskap och framförallt materiell att utföra kvalificerade anfall längre. Ukraina blir också starkare och starkare och F16 planen har börjat jobba. Där fylls det på med mer plan och så vidare.

Ska jag tillåta mig en lite konspiratorisk analys skulle jag hävda att det är möjligt att jänkarna ser en rysk kollaps som ett allt mer tänkbart scenario och är rädda för att detta kan leda till att Kina annekterar Östra Ryssland.
Citera
2025-02-26, 17:30
Medlem
joceks avatar
En sak som jag inte hört angående Trumpetens svängning till allians med Putin; vet trumpeten om att Putin är efterlyst av krigsförbrytartribunalen i Haag (eller ICC som de heter numera) för barnarov med mera?

(Nu bryr ju sig inte amerikanarna om Haag, de har aldrig lämnat ut någon dit vad jag vet, snarare tvärtom om man räknar på tyska raketforskande nazister)
Citera
2025-02-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Ett tips, vatnik. ”Eventually” översätts inte till ”eventuellt”. Jag gillar egentligen inte att hjälpa till med att kalibrera era översättningsprogram men jag kunde inte motstå den här.

Du kan ju i så fall börja med vilka eftergifter ryzzland skulle göra. Kursk? Nato-trupper i Ukraina? Skadestånd? Putin till Haag?

Det tjatas mycket om eftergifter som Ukraina ska göra och ryzzland ska ha saker, få saker och erbjudas saker men de ska ingenting ge. Varför är det så, vatnik? Så kom igen nu och var inte blyg. Vilka eftergifter ska ryzzland göra? Enligt dig själv så verkar du ju ha direkt insyn i Kreml så fram med informationen nu.

Annars finns tråden med alternativa nyheter. Du skulle nog trivas där.

Alla kommer få göra eftergifter. Fel egentligen men nu är läget som det är. USA får minska på sin andel i mineralavtalet. Det är svårt att säga vad de förhandlar om men Ryssland skulle kunna få avstå vissa eller hela delar av de annekterade områdena. Priset är högt för ett icke NATO medlemskap för Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
En sak som jag inte hört angående Trumpetens svängning till allians med Putin; vet trumpeten om att Putin är efterlyst av krigsförbrytartribunalen i Haag (eller ICC som de heter numera) för barnarov med mera?

(Nu bryr ju sig inte amerikanarna om Haag, de har aldrig lämnat ut någon dit vad jag vet, snarare tvärtom om man räknar på tyska raketforskande nazister)

USA ät inte ens med i icc. Men vad Trump vet och inte vet beror nog på dagsformen för demensen
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle

Rysslands armé kommer snart kollapsa och kapitulera. Segern är inom räckhåll, Slava Ukraini!
Citera
2025-02-26, 17:34
Medlem
Jag vet inte hur pålitlig George Barros är men han säger tt Ryssland har 18 månaders material och ekonomi kvar. Sedan är det slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in