2025-02-26, 17:04
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför tror du att aktivisterna röstat på GOP? Det var allmänt länt att Trump skulle skära bort fraud and waste.
Det hele är en astroturfkampanj bekostad av tidigare utbetalningar från USAID.

Du menar att protesterna mot lokala Amerikanska GOP-politiker, på möten som de själva kallat till, i deras valkretsar och från deras (lokala) väljarkår är finansierade av USAID? Kan du utveckla det resonemanget?
Citera
2025-02-26, 17:05
Medlem
Trump skulle nog kunna säga så, ÄVEN om om han visste att han själv hade skrivit på avtalen. Sån är han.
Citera
2025-02-26, 17:11
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Det är nog så att det är mest logiskt att det är samma aktivister vi brukar se. GOP-väljarna är ju förtjusta och blir fler för var dag som går. Jag hoppas du inser att det finns demokrater även i röda delstater.

Jag tycker för övrigt DOGE gör ett fantastiskt jobb. Att Presidenten spelar golf under sin lediga tid är väl inte riktigt värt att bli hysterisk över?
Inga nyanställningar i Nationalparkerna, det blir kaos då det mest är säsongsanställda

Dom sa upp dom som skötte hanteringen av kärnvapen

Alla statsanställda fick mejl där dom måste förklara vad dom gör annars blir dom uppsagda..
det var bara ett par grejer
Allt detta slår mot vanliga enkla människor, samtidigt sänks skatten för dom rika

Bara en idiot tycker dessa dårar gör ett bra jobb
Citera
2025-02-26, 17:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du menar att protesterna mot lokala Amerikanska GOP-politiker, på möten som de själva kallat till, i deras valkretsar och från deras (lokala) väljarkår är finansierade av USAID? Kan du utveckla det resonemanget?
Ja. Resonemanget är solklart. Har du missat att USAID under många är finansierat vänsterrörelser, NGOs och kornalister? Hela din världsbild är en USAID-finansierad astroturf.
Citera
2025-02-26, 17:15
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd om Trumps påstådda demens finns redan: (FB) Trump kan lida av demens, oförmögen att leda USA?

Då den är låst så låser vi också den här.

/Moderator
Senast redigerad av Mr.Woods 2025-02-27 kl. 01:36.
Citera
2025-02-26, 17:16
Bannlyst
Trump är rekordpopulär bland väljarna- DOGE har också ett stort stöd

The Donald genomför sina vallöften och är väl mer poppis än någonsin bland väljarna i USA(ingen bryr sig vad européerna eller svennar tycker).

https://harvardharrispoll.com/press-release-february-2025/
Citat:
58% OF VOTERS ARE MORE SATISFIED WITH TRUMP'S JOB AS PRESIDENT THAN BIDEN

Från artiklen:
Citat:
In his first month in office, President Donald Trump’s approval rating is at 52%, with voters most satisfied with his job on immigration, reducing the cost of the government, and returning America to its values. The majority of voters support Trump’s policies on the border, focus on government expenditures, gender, DEI, and offshore drilling but have concerns on his foreign policies involving tariffs, the Israel-Hamas war, and the war in Ukraine.

Samtidigt är demokraterna väldigt impopulära, högsta siffran på hela 15 år!
Citat:
DEMOCRATIC PARTY APPROVAL HITS A RECORD LOW AT 36%, NOW 15 POINTS LOWER THAN THE GOP
Kanske inte så konstigt när man fortfarande fokuserar på DEI och trams.

DOGE stöds av hela 72% av Amerikanerna.

Så det verkar gå som tåget för Trump trots att man lätt kan få en annan bild här på flashback? Visar detta bara på hur snedvriden propagandan är i Europa? Är bilden vi får i EU missvisande då de oftast är politiska motståndare som sprider propagandan?

Om Trump löser fred mellan Ryssland och Ukraina så kommer stödet att bli ännu högre. Ser hopplöst ut för oppositionen i USA?
Citera
2025-02-26, 17:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Inga nyanställningar i Nationalparkerna, det blir kaos då det mest är säsongsanställda

Dom sa upp dom som skötte hanteringen av kärnvapen

Alla statsanställda fick mejl där dom måste förklara vad dom gör annars blir dom uppsagda..
det var bara ett par grejer
Allt detta slår mot vanliga enkla människor, samtidigt sänks skatten för dom rika

Bara en idiot tycker dessa dårar gör ett bra jobb
Hel perfekt. Men du bygger dina åsikter på halvfabrikat och det är därför du mår dåligt. Jag kan trösta dig med att kärnvapnen är i tryggt förvar. De som sades upp hade varit anställda under ett år.

Ser inte problemet med att anställda får beskriva vad de gör. Själv har jag ett årligt samtal med min arbetsgivare om mina insatser. Det har de flesta som arbetar.
Citera
2025-02-26, 17:20
Avslutad
Medan svensk media skriver miljoner artiklar om dagen om hur dålig Trump är och hur många som klagar på honom. Minsta lilla klagomål från någon blir en artikel i slaskpressen.

Stort missnöje med Trump
Här demonstrerar folk mot Trump

Aldrig hur folk hyllar honom.
Citera
2025-02-26, 17:21
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Hel perfekt. Men du bygger dina åsikter på halvfabrikat och det är därför du mår dåligt. Jag kan trösta dig med att kärnvapnen är i tryggt förvar. De som sades upp hade varit anställda under ett år.

Ser inte problemet med att anställda får beskriva vad de gör. Själv har jag ett årligt samtal med min arbetsgivare om mina insatser. Det har de flesta som arbetar.
När jag sa att bara idioter gillar vad dårarna i doge gör trodde jag inte att du skulle svara upp så snabbt..

Den sortens hantering av anställda vanliga människor är ju direkt svinaktig speciellt i USA där vanligt folk saknar skyddsnät.

Du jämför det med ett svenskt utvecklingssamtal??, du är verkligen udda.
Citera
2025-02-26, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Medan svensk media skriver miljoner artiklar om dagen om hur dålig Trump är och hur många som klagar på honom. Minsta lilla klagomål från någon blir en artikel i slaskpressen.

Stort missnöje med Trump
Här demonstrerar folk mot Trump

Aldrig hur folk hyllar honom.
Döende media i Sverige försöker sprida den sista propagandan till idioterna i Sverige innan de dör ut.

Känner inga som tror på media i Sverige längre.
Citera
2025-02-26, 17:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
När jag sa att bara idioter gillar vad dårarna i doge gör trodde jag inte att du skulle svara upp så snabbt..

Den sortens hantering av anställda vanliga människor är ju direkt svinaktig speciellt i USA där vanligt folk saknar skyddsnät.

Du jämför det med ett svenskt utvecklingssamtal??, du är verkligen udda.
Kan du förklara för mig vad som är så fruktansvärt med att beskriva sin arbetsvecka? Utan invektiv och förolämpningar? Försök.
Citera
2025-02-26, 17:32
Medlem
Att väljarna är mer nöjda med Trump än med Biden innebär inte att de gillar Trump, bara att de gillar honom mer än Biden.

Att väljarna vill ha en organisation som arbetar med att effektivisera myndigheter innebär inte att de vill ha den högst oseriösa organisationen DOGE att göra jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in