2025-02-26, 14:29
Medlem
Danne90s avatar
Du borde ha lagt i flera citat i tråden. Jag tänker inte läsa 17 sidor dör att få reda på vad han egentligen sade.
Med bara information som du representerade så är det svårt att få sig en uppfattning om det var rätt eller inte.
Citera
2025-02-26, 14:31
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
https://www.gd.se/2025-02-24/skrev-fy-fan-vad-ackligt-om-dragqueens-pa-facebook/

En man i Gävle åtalas för hets mot folkgrupp efter en kommentar på Facebook.

Mannen ska ha kommenterat på ett Facebookinlägg på drag-teatersällskapet ”Bland Drakar och Dragqueens” sida. Han ska bland annat ha skrivit ”Fy fan vad äckligt!”.

------------------
Är det för hårt att åtala någon för hets mot folkgrupp för en sådan kommentar eller anser ni att det är korrekt?
Är yttrandefriheten i fara, eller är det alldeles över gränsen att uttrycka att dragqueens är äckliga?
Ja avskaffa hela skitlagen. Den är bara till för att straffa svenska dissidenter som talar ut mot hetsen mot den riktiga folkgruppen svenskar.

Yttrandefriheten är i stor fara och är förmodligen snart ett kärt minne blott. Den är väl sedan i Juni-Juli förra året redan sågad då "förnekelse" och "förringande" av saker och ting blev olagligt?

"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize"
Citera
2025-02-26, 14:49
Medlem
Yttrandefrihet I Sverige idag är det man får säga högt inför tallarna I storskogen. Någon annanstans går det ej!!
Citera
2025-02-26, 14:59
Medlem
S.W.I.Ms avatar
På sin höjd ofredande, men knappt det.
Citera
2025-02-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jag accepterar att sexualstörningen existerar, på ett vetenskapligt plan.

Däremot bör den kriminaliseras, precis som andra sexualstörningar som t ex våldtäkt då den påverkar samhälle och friska individer på ett mycket negativt sätt.

Föreslår att du flyttar till en stat med religiöst styre! Där kommer du säkert trivas utmärkt. Kanske kan föreslå iran? Du kanske inte har märkt det men vi har utvecklats ganska långt sen vi tyckte sådär i Sverige, och det håller vår lagbok med mig om. Hoppades att folk i vuxen ålder växte upp och förstod att alla människor inte fungerar precis som du, men uppenbarligen inte. Att trycka ner minoriteter skriker högstadie-osäkerhet, och det är jävligt osexigt. Tänk att de som kallade andra alla möjliga ord i högstadiet blivit de som är rikstöntar i vuxen ålder, man kan inte annat än att älska det. Att jämföra en könsidentitet eller sexuell läggning med våldtäkter kan vara bland det roligaste jag hört på länge, du kanske skulle satsa på att bli komiker också? Inte för att jag tror att du är en person som mer än kanske 4 andra svettiga incels skulle vilja befinna sig i samma rum som, men det är värt ett försök!
Citera
2025-02-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Kallar man honom för nazist så kan Joakim dock driva och förmodligen vinna ett förtalsmål i ärendet.

Nu diskuterade vi inte förtalsmål utan HMF lagstiftning.
Citera
2025-02-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo. Det är precis det yttrandefriheten betyder. Annars har vi samma nivå på lagarna som Iran och Saudi.

Nej alla länder har en skala från NK till USA när det gälleryttrande frihet. Ett problem i USA är att rika kan utnytja men inte fattiga. Då ärekränkning endast är civilrättsligt i USA. I Sverige kan det i bland vara brottsligt. Sen har vi även Hets mot folkgrupp sedan 1949.
Citera
2025-02-26, 15:37
Medlem
Elof.Musklers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
Får man inte tycka att bögerier är äckligt längre?

Vad är det för sjuk värld vi lever i? Jag finner bögerier som motbjudande. Det är en naturlig instinkt jag har. Skulle en bög göra närmanden mot mig hade han fått en smäll på käften.
Ja det är fan så jävla sjukt det har blivit. Finns ingen yttrandefrihet längre om man inte får tycka att äckliga saker är äckliga.

Snygg avatar du har förresten!
Citera
2025-02-26, 17:04
Medlem
Yttrandefriheten är ett hot och ett hinder mot maktens ideologi.
Man tystade svenskar som kritiserade invandringen så man kunde genomföra en kriminell politik.
Nu får man inte heller kritisera transvestiter heller.
Citera
2025-02-26, 17:28
Medlem
swimmingpools avatar
Fan vad sjukt!
Citera
2025-02-26, 17:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej alla länder har en skala från NK till USA när det gälleryttrande frihet. Ett problem i USA är att rika kan utnytja men inte fattiga. Då ärekränkning endast är civilrättsligt i USA. I Sverige kan det i bland vara brottsligt. Sen har vi även Hets mot folkgrupp sedan 1949.

Och HMF strider direkt mot yttrandefriheten. Om man inte får elda en koran utan att straffas för det så är vi som sagt inte mycket bättre än Iran och Saudi.
Citera
2025-02-26, 17:51
Medlem
Folkgrupp...? Märkligt folk.

Naturligtvis får man tycka att saker är äckliga om.man känner så? Man kanske identifierar sig som en som känner äckel inför det?

Grejen var väl dock ffa när de skulle lanseras till barn. Alla barn måste älska dragqueens annars blir dom nazister. Typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in