2025-02-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Hela spektaklet är en travesti som saknar motstycke. Det här känns nästan som en bisarr Freudian Slip sketch som verkligen tänjer på gränsen med influencers som är självutnämnda "journalister" på nätet, och där huvudkaraktären (en Anjo-liknande figur) desperat försöker sälja in sig själv som en seriös granskare i sina tafatta högstadie-analyser om verkliga fall. Ändamålet kanske är att presentera en MOTVIKT gentemot etablerade medier (PK-media för somliga) men istället framställs dessa typer av människor som motsatsen de påstår sig själva vara emot: partiska, pengadrivna, patetiska, okunniga och lögnaktiga.

Ja man tror det är en parodi, eller det är ju en parodi ju.

Anjo sa ju häromdagen att han fick "det i sitt knä", det vill säga Annas dokument med kommentarer på "konstiga luckor" och understrykningar. Det värsta är (för honom själv) är att han efter att ha sagt det, säger att "jag utnyttjade Anonio då för att han är ett kändisbarn och det skulle göra dokumentären mer omdebatterad."

Jag utnyttjade Antonio för att han är ett kändisbarn - så att det skulle bli mer omdebatterat"

Ett av hans argument är ju att det är synd om Antonio efter domen just för att han är ett kändisbarn. Och så sitter han och säger rakt ut att han själv har utnyttjat det att Antonio är ett kändisbarn!

Jag utgår nu från att de konstiga luckor han påstår sig hitta är att han läst Annas kommentarer och sen har han kört på det. Ingen egen research, inga egna tankar, inga egna vinklar. Men å andra sidan förstår jag det till full - för det finns inget att hitta som ger den vinkel som Anjo vill ha. Han hade bestämt sig för vinkeln först - och sen totade han ihop en massa konstigheter. Det finns ju inget i fallet som visar på något sätt att Antonio är oskyldig.
Citera
2025-02-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
På något konstigt sätt tycker jag samtidigt synd om Anjo.
Han ville göra en seriös dokumentär. Han har ninetone med Stefan bakom sig, sin fru, flera vänner som ändå har varit med i offentligheten ett tag, och ingen av dessa sa åt honom "stop, gör inte en dokumentär där du försvarar en pedofil, det kommer inte bli bra"

Det känns som att någon borde ha reagerat. Men Anjo verkar bara ha fått uppmuntring. Och nu sitter han så djupt i skiten att han nästan drunknar.

Eller så lyssnar han inte på någon än sig själv.
Citera
2025-02-26, 12:21
Medlem
Citat:
Han ville göra en seriös dokumentär. Han har ninetone med Stefan bakom sig, sin fru, flera vänner som ändå har varit med i offentligheten ett tag, och ingen av dessa sa åt honom "stop, gör inte en dokumentär där du försvarar en pedofil, det kommer inte bli bra"

Det känns som att någon borde ha reagerat. Men Anjo verkar bara ha fått uppmuntring. Och nu sitter han så djupt i skiten att han nästan drunknar.

Det kan ju vara så att alla de som uppmuntrar honom faktiskt inte har läst förundersökningen och vet således inte vad det handlar om. Anjo har väl talat om det han har talat om för oss. Och då tror de att han är så pass inredd i skallen att han inte hittar på. Men det är ju just vad han gör. Med Anna Books kommentarer som grund för "konstiga luckor".
Citera
2025-02-26, 12:21
Medlem
Miys avatar
Anjos drömmar om nångång i framtiden få "granska" i ett eget tv program är nu för alltid grusade. Stor humor.
Citera
2025-02-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Eller så lyssnar han inte på någon än sig själv.

Nej, det har han ju uppenbart svårt med också. Men jag tror att de bara trodde att Anjo inte var den idiot han visat sig vara. "Konstiga luckor" som han hittat är inte några konstiga luckor om man förstår det minsta lilla hur en polisutredning och en rättegång går till. Så Anna och Anjo tillsammans är katastrof när det gäller gediget arbete för att skildra vad som faktiskt hände.
Citera
2025-02-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Anjos drömmar om nångång i framtiden få "granska" i ett eget tv program är nu för alltid grusade. Stor humor.

Ha ha men det har han inte fattat än. Han sitter ju fortfarande och låter som om han vet vad han pratar om. Han pratar och berättar hur det är och tycker att det han säger är fantastiskt bra eftersom han tror att han i två år har gjort en grundlig genomgång av allt. Han har inte fattat någonting.
Citera
2025-02-26, 12:26
Avslutad
Anjo varnade Lokal för att göra en intervju med Abbe Blattelito. Lokal lyssnade. Nu varnar Lokal Anjo om detta, men Anjo, som bara älskar och lyssnar på sig själv, hatar istället. Förminskar Lokal och tar upp gammalt skit, sådant som hans BFF Jocke lever på, och vägrar inse att Lokal har rätt
Citera
2025-02-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ha ha men det har han inte fattat än. Han sitter ju fortfarande och låter som om han vet vad han pratar om. Han pratar och berättar hur det är och tycker att det han säger är fantastiskt bra eftersom han tror att han i två år har gjort en grundlig genomgång av allt. Han har inte fattat någonting.

Får se om Anjo, motvikt, Rask och vadärproblemet svarar på kritiken riktad mot de, eller om det bara går att ge pungsparkar på liggande funktionsnedsatta.
Citera
2025-02-26, 12:32
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:

Tänker du på detta?
https://youtu.be/XMtju0VkL_k?t=556

Alla hans "vänner" har inte bromsat Anjo, undrar om han lyssnar på PappaLokal och tar bort namnet på barnet, även om det måste svida för Anjo i trotsåldern, "JAG KAN SJÄLV!".

En kommentar som jag läste som var rätt intressant att Anjos svar att han säger sig inte varit påverkad av Anna Book när det firar jul tillsammans för det skädde efter filmen var klar.... hur kan han då redigera den nu? Det är ett bevis på att den inte var klar innan julfirandet.

Anjo har även outat namnet på barnet så även om han släpper videon så spelar ju inte maskningar roll. Anjo kan inte släppa videon, måste kanske PappaLokal berätta det i detalj för att Anjo ska förstå? Men men människor i trotsåldern kan vara bökiga men PappaLokal, fortsätt för till slut förstår dom!
Citera
2025-02-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Tänker du på detta?
https://youtu.be/XMtju0VkL_k?t=556

Alla hans "vänner" har inte bromsat Anjo, undrar om han lyssnar på PappaLokal och tar bort namnet på barnet, även om det måste svida för Anjo i trotsåldern, "JAG KAN SJÄLV!".

En kommentar som jag läste som var rätt intressant att Anjos svar att han säger sig inte varit påverkad av Anna Book när det firar jul tillsammans för det skädde efter filmen var klar.... hur kan han då redigera den nu? Det är ett bevis på att den inte var klar innan julfirandet.

Anjo har även outat namnet på barnet så även om han släpper videon så spelar ju inte maskningar roll. Anjo kan inte släppa videon, måste kanske PappaLokal berätta det i detalj för att Anjo ska förstå? Men men människor i trotsåldern kan vara bökiga men PappaLokal, fortsätt för till slut förstår dom!

Anjo har gått ut med att han "självklart" har maskat namnet på det våldtagna barnet och lagt ut beep och så. Men han vidgår inte att han har gjort det nu det senaste och inte heller varför han har gjort det. Han låtsas helt enkelt inte om att han har sagt att han "självklart" har med hennes namn för att han vill att alla ska namnges även hon. Det värsta var tycker jag är när han sa att det var för att Antonio nog inte var skyldig, för trodde han det skulle han ha kallat henne målsägande.

Nu säger han ju inte målsägande utan beep.

Och att fira jul med Anna och våldtäktsmannen är helt klart totalförvirrat. Vem gör så? Han vill ju hävda att han är objektiv. Han är ju jävig så det skriker om det.
Citera
2025-02-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Får se om Anjo, motvikt, Rask och vadärproblemet svarar på kritiken riktad mot de, eller om det bara går att ge pungsparkar på liggande funktionsnedsatta.

Det vi ser är väl sektens upplösning. Motvikt sägs ju vara den som tryckte upp tröjorna och har försökt jobba in det här med sekten. Han var ju den som kom till sist och hade mest att tjäna på det. Tror inte att någon av dem har stake nog att knoppa av och tala om att de inte står bakom Anjo nu.
Citera
2025-02-26, 12:49
Avslutad
Anjo säger i inspelningen till den där tjejen att man alltid har rätt att byta advokat.
https://youtu.be/5C_ZnWn6T0I?si=MLk8LEXPVK_hb77k&t=2149

Här är Anna Books mejl om att hon/Antonio ville byta advokat:
https://delafil.se/ca02cf210004bf56/Svea_HR_B_5536-17_Aktbil_24,_Begäran_från_Antonio_Toledano_.pdf

Beslutet från hovrätten:
https://delafil.se/c8247b67c8cc5466/Svea_HR_B_5536-17_Aktbil_25,_BESLUT_-_frågan_om_byte_av_off.pdf

TR-domen kom: 9 juni 2017
Den 17 juli skickar Anna mejl om byte av försvarare
HVR-förhandlingarna var satta till: 2-3 augusti

Försvararen som Anna Book hade valt, Johan Eriksson, befann sig på semester till mitten på augusti. Familjen Book befann sig också på en lång semester i Spanien, man skulle komma tillbaka till Sverige i slutet på juli. På grund av deras semester ville Anna att förhandlingarna skulle senareläggas.

Nu citerar jag rakt av från mamma Annas mejl:
"... eftersom Antonio med familj inte heller kommer hem förens i slutet på juli. Och detta leder till, att han
inte ens känner att han hinner prata sig samman med hans nuvarande försvarsadvokat Björn Adolfsson på ett så
pass tillfredsställande och noggrant sätt, så att han kan känna sig lugn inför de kommande förhandlingarna."

Stackars Antonio har inte tid att prata sig samman med sin nuvarande försvarare, Björn Adolfsson, för att Antonio befinner sig på en lång semester i Spanien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in