Citat:
Hela spektaklet är en travesti som saknar motstycke. Det här känns nästan som en bisarr Freudian Slip sketch som verkligen tänjer på gränsen med influencers som är självutnämnda "journalister" på nätet, och där huvudkaraktären (en Anjo-liknande figur) desperat försöker sälja in sig själv som en seriös granskare i sina tafatta högstadie-analyser om verkliga fall. Ändamålet kanske är att presentera en MOTVIKT gentemot etablerade medier (PK-media för somliga) men istället framställs dessa typer av människor som motsatsen de påstår sig själva vara emot: partiska, pengadrivna, patetiska, okunniga och lögnaktiga.
Ja man tror det är en parodi, eller det är ju en parodi ju.
Anjo sa ju häromdagen att han fick "det i sitt knä", det vill säga Annas dokument med kommentarer på "konstiga luckor" och understrykningar. Det värsta är (för honom själv) är att han efter att ha sagt det, säger att "jag utnyttjade Anonio då för att han är ett kändisbarn och det skulle göra dokumentären mer omdebatterad."
Jag utnyttjade Antonio för att han är ett kändisbarn - så att det skulle bli mer omdebatterat"
Ett av hans argument är ju att det är synd om Antonio efter domen just för att han är ett kändisbarn. Och så sitter han och säger rakt ut att han själv har utnyttjat det att Antonio är ett kändisbarn!
Jag utgår nu från att de konstiga luckor han påstår sig hitta är att han läst Annas kommentarer och sen har han kört på det. Ingen egen research, inga egna tankar, inga egna vinklar. Men å andra sidan förstår jag det till full - för det finns inget att hitta som ger den vinkel som Anjo vill ha. Han hade bestämt sig för vinkeln först - och sen totade han ihop en massa konstigheter. Det finns ju inget i fallet som visar på något sätt att Antonio är oskyldig.