Citat:
Att Bingo-ministern Elon Musk, som formellt inte ens är chef för någonting (DOGE leds av en annan person, som tydligen ska vara vad som på god svenska brukar kallas för en "målvakt")
kan skicka hotfulla bulk-e-mails till samtliga federalt anställda och ropa "Förklara för mig i omkring fem punkter vad du uträttade på jobbet förra veckan, och om du inte svarar så kan det ses som skäl för avsked" - över huvudet på de riktiga ministrarna som ju har ansvaret för myndigheter under sina departement, det är naturligtvis åt skogen. Musk agerar som en fritt flygande lös kanon som anser sig kunna gå in och avskeda folk eller lägga ner myndigheter utan att ens höra sig för med ansvariga ministrar, och detta är möjligt eftersom han är polare med Trump, inget annat skäl behövs.
Det här är ren anarki på hög nivå, och det kommer att gå till histroien som en av de sällsammaste kollapser för statlig förvaltning som man har skådat i modern tid, i vad som ofta påstås vara en högt utvecklad rättsstat.
kan skicka hotfulla bulk-e-mails till samtliga federalt anställda och ropa "Förklara för mig i omkring fem punkter vad du uträttade på jobbet förra veckan, och om du inte svarar så kan det ses som skäl för avsked" - över huvudet på de riktiga ministrarna som ju har ansvaret för myndigheter under sina departement, det är naturligtvis åt skogen. Musk agerar som en fritt flygande lös kanon som anser sig kunna gå in och avskeda folk eller lägga ner myndigheter utan att ens höra sig för med ansvariga ministrar, och detta är möjligt eftersom han är polare med Trump, inget annat skäl behövs.Det här är ren anarki på hög nivå, och det kommer att gå till histroien som en av de sällsammaste kollapser för statlig förvaltning som man har skådat i modern tid, i vad som ofta påstås vara en högt utvecklad rättsstat.

Det har varit anarki men nu är det slut med leken, nu blir det rättsstat. Brottslingarna ska lagföras. Om du lägger energi på att woke-byråkrater inte kan skriva ett emejl så missar du de tiotusen andra parallella förbättringarna och det är just det som är syftet med mejlet.
Ta bara alla licenser som blivit uppsagda. Enorma belopp som bara kastats iväg, med kickbacks såklart. Så på varenda litet område. Woke ska inte hålla på med ekonomi och de ska inte ha finansierad media av staten.
har funnits med mig som en riktig ear-worm sedan jag först hörde låten för mycket länge sen, en av mna kusiner hade albumet.