2025-02-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att Bingo-ministern Elon Musk, som formellt inte ens är chef för någonting (DOGE leds av en annan person, som tydligen ska vara vad som på god svenska brukar kallas för en "målvakt") kan skicka hotfulla bulk-e-mails till samtliga federalt anställda och ropa "Förklara för mig i omkring fem punkter vad du uträttade på jobbet förra veckan, och om du inte svarar så kan det ses som skäl för avsked" - över huvudet på de riktiga ministrarna som ju har ansvaret för myndigheter under sina departement, det är naturligtvis åt skogen. Musk agerar som en fritt flygande lös kanon som anser sig kunna gå in och avskeda folk eller lägga ner myndigheter utan att ens höra sig för med ansvariga ministrar, och detta är möjligt eftersom han är polare med Trump, inget annat skäl behövs.

Det här är ren anarki på hög nivå, och det kommer att gå till histroien som en av de sällsammaste kollapser för statlig förvaltning som man har skådat i modern tid, i vad som ofta påstås vara en högt utvecklad rättsstat.

Det har varit anarki men nu är det slut med leken, nu blir det rättsstat. Brottslingarna ska lagföras. Om du lägger energi på att woke-byråkrater inte kan skriva ett emejl så missar du de tiotusen andra parallella förbättringarna och det är just det som är syftet med mejlet.

Ta bara alla licenser som blivit uppsagda. Enorma belopp som bara kastats iväg, med kickbacks såklart. Så på varenda litet område. Woke ska inte hålla på med ekonomi och de ska inte ha finansierad media av staten.
Citera
2025-02-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AISammanfattar
Det har varit anarki men nu är det slut med leken, nu blir det rättsstat. Brottslingarna ska lagföras. Om du lägger energi på att woke-byråkrater inte kan skriva ett emejl så missar du de tiotusen andra parallella förbättringarna och det är just det som är syftet med mejlet.

Ta bara alla licenser som blivit uppsagda. Enorma belopp som bara kastats iväg, med kickbacks såklart. Så på varenda litet område. Woke ska inte hålla på med ekonomi och de ska inte ha finansierad media av staten.
Struntsnack, Elons enda kvalifikation är att han är polare med Trump (dessutom hans meste finansielle sponsor) och kan agera som nån slags consigliere tll Don Trumpone.
Citera
2025-02-26, 12:13
Medlem
Ja, han verkar ju inte riktigt ha full koll på vad han håller på med, och det är inte helt enkelt att ha en så fruktansvärt oförutsägbar man som chef. Det var väl senast förra veckan han lyckades sparka massa anställda med ansvar för landets atombomber, låter inte helt genomtänkt
Citera
2025-02-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Vad yrar du om? De var de gamla stofilerna som redan var inne i karusellen som sa upp sig. Wizkidsen är kvar
Den här låten kan med fördel tillägnas Donnie och Elon - Ted Nugent är dessutom sedan länge ett MAGA-fan.

https://www.youtube.com/watch?v=lcbJwiYARdY

Refrängen "Dog Dog, Dog eat Dog, Du-di-doo!" har funnits med mig som en riktig ear-worm sedan jag först hörde låten för mycket länge sen, en av mna kusiner hade albumet.
Senast redigerad av HepCat-X 2025-02-26 kl. 12:20.
Citera
2025-02-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Svenskar blir väldigt arga på slöseriutredare i USA när de hittar enorm korruption.

Det blir lite konstigt när man ger en uppenbarligen kapitaldriven person i uppgift att reglera de departement som har i uppgift att reglera hans egna företag, och som han har majoriteten av sina kontrakt hos, dvs de kontrakt som han byggt en majoritet av sitt kapital med hjälp av. Att bekämpa korruption med mer korruption låter inte helt sådär supersmart
Citera
2025-02-26, 12:19
Medlem
Citat:
Struntsnack, Elons enda kvalifikation är att han är polare med Trump (dessutom hans meste finansielle sponsor) och kan agera som nån slags consigliere tll Don Trumpone.

Dogefather eller Consigliere, fina tittlar när man ska sparka ut vänsterslödder och deras obefinliga koll på pengar annat än att det hamnar i egna fickor.
Citera
2025-02-26, 12:20
Medlem
Tok-Franss avatar
Man undrar hur dessa anställda som nu säger upp sig och gråter ut i pressen, röstade senaste valet.
Citera
2025-02-26, 12:40
Medlem
Citat:
Den här låten kan med fördel tillägnas Donnie och Elon - Ted Nugent är dessutom sedan länge ett MAGA-fan.

https://www.youtube.com/watch?v=lcbJwiYARdY

Refrängen "Dog Dog, Dog eat Dog, Du-di-doo!" har funnits med mig som en riktig ear-worm sedan jag först hörde låten för mycket länge sen, en av mna kusiner hade albumet.
Jag är inte kines så konsten att äta hundar och nudlar (Vilket italienare senare stal, pillade bort hunden och kallade det spaghetti)
intresserar mig föga
Citera
2025-02-26, 12:43
Medlem
Citat:
Whisky-kidsen är kvar enbart för att de är Musks personliga favoriter och picks, ungefär som Riddarna av Runda Bordet /säkert en nanalogi som Elon skulle uppskatta), fast litet mera tacky och nerklätt. Det enda de vet om sina arbetsuppgifter är vad Musk har tutat i dem och instruerat dem till.

Du tycker säkert att det är coolt - Revenge of the Computer Nerds, ungefär - jag kallar det för vad det är :Anarki.
Du kallar det för vad du fått implanterat i din tankeverksamhet.

Märkligt att ni har så höga tankar om Elon att ni var säkra på att han skulle få allting perfekt rätt direkt.

Så höga tankar har jag inte om han, så har svårt att ta till mig din level av fanboyism

Elon kommer dock vara transparant med resultatet sen, något vi alla vet, ni är motståndare till, transparans. Det är eran värsta fiende.
Citera
2025-02-26, 12:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad yrar du om? De var de gamla stofilerna som redan var inne i karusellen som sa upp sig. Wizkidsen är kvar
Jag nämnde en grupp människor som drabbats av nördarnas framfart:
"Uppskattningsvis (och hittills) har 6000 militärveteraner avskedas och de kan knappast tolkas som annat än att ha tjänat landet."

Det som skedde nu kan också drabba vets.
Efter att nördarna lagt ner en kvart på att prata med folk, vägrat att identifiera sig, så kom uppsägning kort efter.

På alla hjärtans dag i anonyma mail.

"On february 14th, one-third of our USDS colleagues indiscriminiately terminated by anonymous email. These high skilled civil servants where working to modernize social security, veterans Services, tax filling, Health care, disaster relief, student aid and other critical Services.
Their removement endanger millions of a Americans who rely on these Services every day.
Their sudden loss of their technology expertise makes critical Systems and Americans data less safe. "

Förutom att bli arbetslösa, så hanteras kvalificerad personal som garbage av värdelösa unga datanördar.
Värdelösa på personliga kontakter och noll kunskap om resp verksamhet de attackerar.
Citera
2025-02-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag nämnde en grupp människor som drabbats av nördarnas framfart:
"Uppskattningsvis (och hittills) har 6000 militärveteraner avskedas och de kan knappast tolkas som annat än att ha tjänat landet."

Det som skedde nu kan också drabba vets.
Efter att nördarna lagt ner en kvart på att prata med folk, vägrat att identifiera sig, så kom uppsägning kort efter.

På alla hjärtans dag i anonyma mail.

"On february 14th, one-third of our USDS colleagues indiscriminiately terminated by anonymous email. These high skilled civil servants where working to modernize social security, veterans Services, tax filling, Health care, disaster relief, student aid and other critical Services.
Their removement endanger millions of a Americans who rely on these Services every day.
Their sudden loss of their technology expertise makes critical Systems and Americans data less safe. "

Förutom att bli arbetslösa, så hanteras kvalificerad personal som garbage av värdelösa unga datanördar.
Värdelösa på personliga kontakter och noll kunskap om resp verksamhet de attackerar.
Japp det var väntat och kommer rättas till är det tänkt. Usa är genom historien bevisligen värdelösa att ta hand om sina veteraner..

Men det är klart att just nu så är det viktigt för dig med veteranerna. Som du kämpat och krigat för veteranerna i Usa i alla dessa år..
Citera
2025-02-26, 12:54
Medlem
Citat:
Du kallar det för vad du fått implanterat i din tankeverksamhet.

Märkligt att ni har så höga tankar om Elon att ni var säkra på att han skulle få allting perfekt rätt direkt.

Så höga tankar har jag inte om han, så har svårt att ta till mig din level av fanboyism

Elon kommer dock vara transparant med resultatet sen, något vi alla vet, ni är motståndare till, transparans. Det är eran värsta fiende.
Jag brukar säga att MAGA-fans har en cynisk inställning till sådant som lagstiftning och rättssäkerhet, domstolar, regelverk och fastlagda beslutsordningar. Du och AISammanfattar har gett flera utmärkta exempel på den saken här i tråden.

Det är uppenbart att ni gillar ett upplägg där statsorgan och förvaltning (att dessa fungerar väl och pålitligt betyder ofta en hel del för vanliga människors tillvaro) ska fungera som under något slags sultanhov, där det mesta avgörs av härskarens nycker samt intriger och infall av hans favoriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in