2025-02-26, 12:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Japp det var väntat och kommer rättas till är det tänkt. Usa är genom historien bevisligen värdelösa att ta hand om sina veteraner..

Men det är klart att just nu så är det viktigt för dig med veteranerna. Som du kämpat och krigat för veteranerna i Usa i alla dessa år..
Om idioterna taggade ner tempot och betedde sig normalt så hade de inte behövt återanställa högutbildad personal på kärnvapenprigrammet som de kastade ut förra helgen.

Samma sak med högutbildad personal inom CDC som förhindrar epidemier.

Avskedandet av IG med mångårig erfarenhet var heller inte normalt.
De som förhindrat allt från vanvård på vårdhem och till och med stoppat en mördare inom vården.
Som sparat enorma pengar förutom människoliv.
Citera
2025-02-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om idioterna taggade ner tempot och betedde sig normalt så hade de inte behövt återanställa högutbildad personal på kärnvapenprigrammet som de kastade ut förra helgen.

Samma sak med högutbildad personal inom CDC som förhindrar epidemier.

Avskedandet av IG med mångårig erfarenhet var heller inte normalt.
De som förhindrat allt från vanvård på vårdhem och till och med stoppat en mördare inom vården.
Som sparat enorma pengar förutom människoliv.
Hade du förstått nått om hur effektivisering på denna skala funkar så hade du insett att det hade tagit 100 år att reda ut alla trådar och snirkliga vägar.

I affärsvärlden cuttar man allt och återanställer sen där man gjorde fel. Det handlar om effektivitet. Personalen verkar ha svårt att svara på 5 frågor om vad de gör.. Anser du en sån person hade varit bra för ditt företag?

Finns ingen anställd inom staten som inte kan vara hemma ett par veckor utan att inget märks..
Citera
2025-02-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag brukar säga att MAGA-fans har en cynisk inställning till sådant som lagstiftning och rättssäkerhet, domstolar, regelverk och fastlagda beslutsordningar. Du och AISammanfattar har gett flera utmärkta exempel på den saken här i tråden.

Det är uppenbart att ni gillar ett upplägg där statsorgan och förvaltning (att dessa fungerar väl och pålitligt betyder ofta en hel del för vanliga människors tillvaro) ska fungera som under något slags sultanhov, där det mesta avgörs av härskarens nycker samt intriger och infall av hans favoriter.
Du verkar leva i en roman.

Om de nu är så bra som du säger så borde de klara sig utan .ina skattepengar.

De befinner sig i situationen de gör för att de lät sig korrumperas. Anser du att vi ska gulla likadant med den orginaserade brottsligheten också? Bara för att ett par gatulangare hamnade i kläm?

Dina psykologiska analyser säger mer om dig än mig.
Citera
2025-02-26, 13:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hade du förstått nått om hur effektivisering på denna skala funkar så hade du insett att det hade tagit 100 år att reda ut alla trådar och snirkliga vägar.

I affärsvärlden cuttar man allt och återanställer sen där man gjorde fel. Det handlar om effektivitet. Personalen verkar ha svårt att svara på 5 frågor om vad de gör.. Anser du en sån person hade varit bra för ditt företag?

Men om du riskerar rikets säkerhet i processen så finns det kanske ingen återvändo. Kina behöver bara 30 minuters paus i kärnvapenberedskapen för att utplåna USA.

Sen är det jävligt mycket snack från Teenage Doggi-boyband om hur många miljarder hit och dit de sparat men inga belägg över var pengarna är har kommit fram. Fram tills att pengarna faktiskt finns på kontot är det uppenbart att Doggyboys kostat mer än de sparat.
Citera
2025-02-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men om du riskerar rikets säkerhet i processen så finns det kanske ingen återvändo. Kina behöver bara 30 minuters paus i kärnvapenberedskapen för att utplåna USA.

Sen är det jävligt mycket snack från Teenage Doggi-boyband om hur många miljarder hit och dit de sparat men inga belägg över var pengarna är har kommit fram. Fram tills att pengarna faktiskt finns på kontot är det uppenbart att Doggyboys kostat mer än de sparat.
Riskera rikets säkerhet?.. Med Pete vid rodret för Pentagon och Tulsi vid rodret för det intelligenta.. Sure..

Du måste skrikit dig blå när Biden öppnade gränserna och kineser, Kartellerna och Co flödade in..

Låt mig gissa, du älskade det och hurrade för fulla muggar.

Sluta bete er som små barn och studera hur världen fungerar på riktigt.

Det är inget en "analys" från Tv4, Svt eller Aftonbladet kan hjälpa dig med.
Citera
2025-02-26, 13:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Riskera rikets säkerhet?.. Med Pete vid rodret för Pentagon och Tulsi vid rodret för det intelligenta.. Sure..

Newsflash: de sparkade kritisk personal för rikets säkerhet ganska omgående. De har fortfarande inte lyckats återanställa alla. Vidare så har Elon rekommenderat visselblåsare att skicka information om korruption till honom via privatmeddelanden på X vilket är extremt oasvarigt och riskabelt för inte bara visselblåsarna men också rikets säkerhet. Men det är kanske lite för mycket att begära att en vanlig Flashbackare förstår.
Citera
2025-02-26, 13:23
Medlem
develis avatar
Citat:

Finns ingen anställd inom staten som inte kan vara hemma ett par veckor utan att inget märks..
Jag fattar mycket väl att länder inte kan topstyras som företag och att innevånare inte är anställda.

Musk och technördarna fattar det inte.
De fattar inte att de inte ÄGER verksamheter och de fattar inte att det ger dominoeffekt som slår tillbaka på systemet i form av arbetslöshet, sjukskrivningar, a_kassa, obetalda lån, att underleversntörer drabbas, att bönder riskerar att lägga ner i stater etc etc
De famnar inte att forskare som sagts upp arbetar för att bota folk och de fattar inte att smittspridning kan skapa kaos nu när kontrollanter sagts upp, vid gränsen, på kontor som har konstant monitorering
Fågelinfluensa=dyra äggpriser som drabbar konsumenterna och som nu ses mutera till nötkreatur.

Jag fattar även att om en fullblown idiot sitter på X och hotar mig om uppsägning så kommer det drabba honom via mitt fackförbund.

Jag fattar mycket väl att det som inte går ut från chef inte ska efterföljas och att det är en säkerhetsrisk om vissa arbeten preciseras

DÄRFÖR har resp departement, i stort sett se flesta, stoppat dumheterna.

Jag fattar med andrs ord mycket om risker, konsekvenser och behov av att se saker ur större perspektiv

... Och ju mer jag tänker efter ju mer nöjd blir jag att bo i Sverige.
Senast redigerad av develi 2025-02-26 kl. 13:27.
Citera
2025-02-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Newsflash: de sparkade kritisk personal för rikets säkerhet ganska omgående. De har fortfarande inte lyckats återanställa alla. Vidare så har Elon rekommenderat visselblåsare att skicka information om korruption till honom via privatmeddelanden på X vilket är extremt oasvarigt och riskabelt för inte bara visselblåsarna men också rikets säkerhet. Men det är kanske lite för mycket att begära att en vanlig Flashbackare förstår.
Ja oj. Förklara exakt vad dessa personer gjorde för rikets säkerhet är du snäll?

Och hur Usa nu kommer gå under för att dessa personer inte jobbar kvar.

Du glömde även att berätta hur säkerhetsläget blev bättre av att mans släppte in 50.000 kinesiska spioner via Mexico?

Något Trump nu måste ta itu med.
Citera
2025-02-26, 13:27
Medlem
Citat:
Jag fattar mycket väl att länder inte kan topstyras som företag och att innevånare inte är anställda.

Musk och technördarna fattar det inte.
De fattar inte att de inte ÄGER verksamheter och de fattar inte att det ger dominoeffekt som slår tillbaka på systemet i form av arbetslöshet, sjukskrivningar, a_kassa, obetalda lån, att underleversntörer drabbas, att bönder riskerae lägga ner i stater etc etc
De famnar inte att forskare som sagts upp arbetar för att bota folk och de fattar inte att smittspridning kan skapa kaos nu när kontrollanter sagts upp, vid gränsen, på kontor som har konstant monitorering
Fågelinfluensa=dyra äggpriser som drabbar konsumenterna och som nu ses mutera till nötkreatur.

Jag fattar även att om en fullblown idiot sitter på X och hotar mig om uppsägning så kommer det drabba honom via mitt fackförbund.

Jag fattar mycket väl att det som inte går ut från chef inte ska efterföljas och att det är en säkerhetsrisk om vissa arbeten preciseras

DÄRFÖR har resp departement, i stort sett se flesta, stoppat dumheterna.

Jag fattar med andrs ord mycket om risker, konsekvenser och behov av att se saker ur större perspektiv

... Och ju mer jag tänker efter ju mer nöjd blir jag att bo i Sverige.
Ja din är ju så klart din åsikt och du är berättigad till den.

Men att du avslutar med Sverige som ett "säkert" exempel förstör det hela. Då vi är notoriskt sämst på allt vad intern säkerhet heter.
Citera
2025-02-26, 13:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ja oj. Förklara exakt vad dessa personer gjorde för rikets säkerhet är du snäll?

De jobbade inom kärnvapenprogrammet och forskning på fågelinfluensan som kommer döda minst 1 miljard människor om det sprider sig mellan människor.
Citera
2025-02-26, 13:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja din är ju så klart din åsikt och du är berättigad till den.

Men att du avslutar med Sverige som ett "säkert" exempel förstör det hela. Så vi är notoriskt sämst på allt vad intern säkerhet heter.
Min åsikt är konsekvenstänk och att se ur större perspektiv.

Du kan ALDRIG riskera samma bumerangeffekt i ett företag, att det slår tillbaka.

Musk kör identiskt samma som twitter.
Om det beror på dålig fantasi eller autism har jag ingen aning.
Massutskicken är identiska och de har kommit i två omgångar.
Samma rubriker om det så är a fork in the road i förra svärmen eller fåniga 5 punkter som nyss med samma rubrik om vad de gjort under veckan.

Han kan slakta twitter bäst han vill och han har uppenbart misslyckats rent värdemässigt:
Men det drabbar i huvudsak honom själv.

Det här kommer ha en helt annan rundgång.
Citera
2025-02-26, 13:42
Medlem
Citat:
Min åsikt är konsekvenstänk och att se ur större perspektiv.

Du kan ALDRIG riskera samma bumerangeffekt i ett företag, att det slår tillbaka.

Musk kör identiskt samma som twitter.
Om det beror på dålig fantasi eller autism har jag ingen aning.
Massutskicken är identiska och de har kommit i två omgångar.
Samma rubriker om det så är a fork in the road i förra svärmen eller fåniga 5 punkter som nyss med samma rubrik om vad de gjort under veckan.

Han kan slakta twitter bäst han vill och han har uppenbart misslyckats rent värdemässigt:
Men det drabbar i huvudsak honom själv.

Det här kommer ha en helt annan rundgång.
Ja visst är det. Konsekvenstänket att vi ska fortsätta precis som förut. Bara göra det långsammare så vi kan blöda folket på ännu mer pengar i tiotalet år framöver. Cancer skär man ut direkt, man gillar inte med den i ett par år.

Rinse and repeat. Du gillar inte Elon, vi förstår det. Kan kasta ett ben till dig. Tycker Elon är en tönt och hans kunskaper inom fysik ger jag inte mycket för.

Men det han nu sysslar med kan han dock. Och amerikanska folket stödjer både han och Trump. Alla förutom de som tjänar på korruptionen. Ekonomin kräver det, den hade inte klarat 4 år till av samma visa.

Och du, det är i grunden Obamas grej de gör nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in