Citat:
Ursprungligen postat av
Karatematch
Hade du förstått nått om hur effektivisering på denna skala funkar så hade du insett att det hade tagit 100 år att reda ut alla trådar och snirkliga vägar.
I affärsvärlden cuttar man allt och återanställer sen där man gjorde fel. Det handlar om effektivitet. Personalen verkar ha svårt att svara på 5 frågor om vad de gör.. Anser du en sån person hade varit bra för ditt företag?
Finns ingen anställd inom staten som inte kan vara hemma ett par veckor utan att inget märks..
Jag fattar mycket väl att länder inte kan topstyras som företag och att innevånare inte är anställda.
Musk och technördarna fattar det inte.
De fattar inte att de inte ÄGER verksamheter och de fattar inte att det ger dominoeffekt som slår tillbaka på systemet i form av arbetslöshet, sjukskrivningar, a_kassa, obetalda lån, att underleversntörer drabbas, att bönder riskerar att lägga ner i stater etc etc
De famnar inte att forskare som sagts upp arbetar för att bota folk och de fattar inte att smittspridning kan skapa kaos nu när kontrollanter sagts upp, vid gränsen, på kontor som har konstant monitorering
Fågelinfluensa=dyra äggpriser som drabbar konsumenterna och som nu ses mutera till nötkreatur.
Jag fattar även att om en fullblown idiot sitter på X och hotar mig om uppsägning så kommer det drabba honom via mitt fackförbund.
Jag fattar mycket väl att det som inte går ut från chef inte ska efterföljas och att det är en säkerhetsrisk om vissa arbeten preciseras
DÄRFÖR har resp departement, i stort sett se flesta, stoppat dumheterna.
Jag fattar med andrs ord mycket om risker, konsekvenser och behov av att se saker ur större perspektiv
... Och ju mer jag tänker efter ju mer nöjd blir jag att bo i Sverige.