Citat:
Ursprungligen postat av
scaloppina
Många verkar tycka att de äldre är äckliga, inget att ha, bara för att deras kroppar anses inte som attraktiva. De själva bryr sig inte om hur de ser ut, de verkar vara glada att leva och känna mening i livet trots alla negativa åsikter om dom. Skulle vara hemskt om de äldre själva hade samma negativ syn på sig själva som de unga har av dom.
Tycker ni lika illa om era farfar/morfar och farmor/mormor? Är de äckliga för att de inte har en snygg kropp? Vad tycker ni om en människa som tycker att ngn är äcklig när hen inte mera ser bra ut?
Nu tror jag inte att du vänder dig till mig, men det hindrar mig dessvärre inte från att ha synpunkter…
Det går nog inte att jämföra med vad yngre tycker om sina farföräldrar etc, det är liksom inte aktuellt att ha en sexuell relation med den generationen. En åldrande kropp för tankarna till död och förgängelse, skrämmer många. Sen
är det inte vackert/estetiskt med överexponering av alla de kroppsdelar som ger sin tribut till tyngdkraften, och som har slutat att vara sexiga för länge sen. (Kan vara lite kulturellt betingat: länge sedan jag var i Frankrike, visserligen, men där visste kvinnorna hur man kan fånga intresset utan att klä av sig)
I Hotel Romantik fokuseras mycket på sex, delvis beroende på att deltagarna har inte så mycket tid på sig. Den där gemenskapen när man grälar om vems lösgom som ligger i vilket glas, hinner aldrig utvecklas…
Det är iaf befriande att de verkar ha genuint roligt, och går in för det.
En av vinsterna med att bli äldre, är att man skiter högaktningsfullt i en hel del.
(Ungdomen hör ungdomen till, låt gamlingarna sköta sitt och ge f-n i att gnälla på att
era preferenser inte uppfylls)
Folk som dömer ut andra när de inte längre ser bra ut, brukar vara rädda personer.