2025-02-25, 21:27
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Hoppas du förstår att dom inte heller kommer få vara med i vinter OS nästa år.
Det går i Milano och Cortina i Italien.
https://apnews.com/article/iihf-russia-belarus-ban-81c74016f6464fc9d0035e50a9e75ae6

För du är medveten om att jag skrev ALLA internationella mästerskapsturneringar för nationella och klubblag, eller?

Vad som kan hända i Schweiz eller Italien vet inte jag.
Jag vet bara att det är den officiella förklaringen.

Men om du håller med TS så får du gärna svara på följande.

Varför anser du att en amerikansk president ska styra över Internationella ishockey förbundet?

Samt detta.
Hur tänker du att det skulle gå till för Trump att lyckas häva det hela?

Ska han hota alla de hockeyförbund som röstat för avstängning?
Ska han hota spelare från dessa länder att de inte får spela i NHL?
Ska han hota nästa års värdnation Schweiz och i så i så fall med vad?

Jag vet inte vad Trump kan göra åt saken, kanske be hockeyförbundet att sluta tramsa. Jag konstaterar bara att "säkerheten" är skitsnack.
Citera
2025-02-25, 21:33
Medlem
Citat:
Hoppas du förstår att dom inte heller kommer få vara med i vinter OS nästa år.
Det går i Milano och Cortina i Italien.
https://apnews.com/article/iihf-russia-belarus-ban-81c74016f6464fc9d0035e50a9e75ae6

För du är medveten om att jag skrev ALLA internationella mästerskapsturneringar för nationella och klubblag, eller?

Vad som kan hända i Schweiz eller Italien vet inte jag.
Jag vet bara att det är den officiella förklaringen.

Men om du håller med TS så får du gärna svara på följande.

Varför anser du att en amerikansk president ska styra över Internationella ishockey förbundet?

Samt detta.
Hur tänker du att det skulle gå till för Trump att lyckas häva det hela?

Ska han hota alla de hockeyförbund som röstat för avstängning?
Ska han hota spelare från dessa länder att de inte får spela i NHL?
Ska han hota nästa års värdnation Schweiz och i så i så fall med vad?

Är du nu med på att det hela är politik och inte säkerhet? Politik som borde hållas borta från hockey-vm?
Nästa fråga blir ju när det hela började och under Bidens-regimens politiska tryck är väl svaret på det?
Borde det inte då även gå att vända under sundare amerikanskt styre (läs Trump)?
Citera
2025-02-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Är du nu med på att det hela är politik och inte säkerhet? Politik som borde hållas borta från hockey-vm?
Nästa fråga blir ju när det hela började och under Bidens-regimens politiska tryck är väl svaret på det?
Borde det inte då även gå att vända under sundare amerikanskt styre (läs Trump)?

Läs mitt inlägg nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag vet inte vad Trump kan göra åt saken, kanske be hockeyförbundet att sluta tramsa. Jag konstaterar bara att "säkerheten" är skitsnack.

Nu är det det INTERNATIONELLA HOCKEYFÖRBUNDET som det handlar om.
https://www.iihf.com/en/associations
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_members_of_the_International_Ice_Hockey_Fe deration

De har 84 medlemmar, varav 2 är paria dvs Ryssland och Vitryssland.

Av dess medlemmar så är 60 fullvärdiga medlemmar men två får alltså inte delta eller rösta.

Så det är alltså minst 29 länders nationella förbund som är emot att Ryssland och Vitryssland får delta i internationella mästerskap med nationella eller klubblag (exakt siffra vet jag inte).

Förstår du nu?

Du menar att Trump ska ge sig på minst 29 nationer? (kan såklart vara fler, skulle inte förvåna mig).

Varför du anser att nationella hockeyförbund tramsar är högst intressant.
Du vill alltså inte att demokrati kring beslut ska råda inom idrotten.
Antar att du dyrkade Reinfeldt som ordförande för SvFF.
Citera
2025-02-25, 21:49
Medlem
Citat:
Nu när Trump ändå är igång och ställer tillbaka världen till sundhet, kan han inte också fixa in Ryssland i hockey-VM?
Spelar ingen roll om man gillar eller hatar Ryssland. I båda fallen vill man ju se dem spela. Kanske t o m speciellt om man hatar dem. Dessutom är ju sport lite grann till som ett alternativ till krig, och hur känns en medalj utan att de bästa lagen får vara med och spela?

Hur tänkte globalisterna här?

Globalister är inte så sportintresserade utan tänker mer på krig, elände och pengar. Det alternativ jag kan se är att Trump skriver en exekutiv order om att Ryssland ska få delta i hockey VM igen.
Citera
2025-02-25, 22:36
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Läs mitt inlägg nedan.

Varför du anser att nationella hockeyförbund tramsar är högst intressant.
Du vill alltså inte att demokrati kring beslut ska råda inom idrotten.
Antar att du dyrkade Reinfeldt som ordförande för SvFF.

Jag vet inte varför de tramsar, men det är uppenbart att de tramsar för att de inte gillar Ryssland och inte för att det finns någon säkerhetsrisk. Sen vet jag inte varför du börjar ditt inlägg med "läs mitt inlägg".
Citera
2025-02-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag vet inte varför de tramsar, men det är uppenbart att de tramsar för att de inte gillar Ryssland och inte för att det finns någon säkerhetsrisk. Sen vet jag inte varför du börjar ditt inlägg med "läs mitt inlägg".

Du menar att alltså en majoritet av de nationella förbunden i IIHF bara tramsar?
Varför anser du inte att de ska få ha sina åsikter utan att typ Trump ska bestämma över internationell ishockey?

Du tramsar ju också iofs, varför förstår jag inet.
Citera
2025-02-25, 23:02
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Du menar att alltså en majoritet av de nationella förbunden i IIHF bara tramsar?
Varför anser du inte att de ska få ha sina åsikter utan att typ Trump ska bestämma över internationell ishockey?

Du tramsar ju också iofs, varför förstår jag inet.

Ja uppenbarligen gör de ju det. De bannlyser ryska (och vitryska) spelare för att de inte gillar Ryssland. Det är bara barnsligt.
Citera
2025-02-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Globalister är inte så sportintresserade utan tänker mer på krig, elände och pengar. Det alternativ jag kan se är att Trump skriver en exekutiv order om att Ryssland ska få delta i hockey VM igen.

Hur ska det gå till?
Nästa års VM går i Schweiz.
Nästa års OS går i Italien.

De som bestämmer över Ishockey är IIHF.
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Ice_Hockey_Federation

Kan du förklara hur han kan göra en EO som gör att han bestämmer över IIHF?
Citera
2025-02-25, 23:16
Medlem
Citat:
Hur ska det gå till?
Nästa års VM går i Schweiz.
Nästa års OS går i Italien.

De som bestämmer över Ishockey är IIHF.
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Ice_Hockey_Federation

Kan du förklara hur han kan göra en EO som gör att han bestämmer över IIHF?

Han kan hota med invasion och annektering om inte ishockey förbundet lyder. Alternativt indragna bidrag och sanktioner.
Citera
2025-02-25, 23:19
Medlem
Citat:
Han kan hota med invasion och annektering om inte ishockey förbundet lyder. Alternativt indragna bidrag och sanktioner.

Det är alltså minst 29 länders nationella ishockeyförbund som har beslutat att Ryssland och Vitryssland inte får delta i internationella mästerskap med nationella eller klubblag (exakt hur många har jag inte hittat men majoritet krävs såklart kring beslut).

IIHF har nämligen 60 fullvärdiga medlemmar, varav 2 inte får rösta och du kan gissa vilka om du inte förstår.

Du menar på allvar att Trump ska hota med invasion och annektering kring minst 29 länder.
Är du nykter?
Citera
2025-02-25, 23:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Hur tänkte globalisterna här?
Du får väl fråga Trump hur globalisterna tänker. Han är högsta hönset nu.
Citera
2025-02-25, 23:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Haha! Invasion av vad? Bidrag till vem?
Du driver väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in