2025-02-25, 18:01
Medlem
Nu när Trump ändå är igång och ställer tillbaka världen till sundhet, kan han inte också fixa in Ryssland i hockey-VM?
Spelar ingen roll om man gillar eller hatar Ryssland. I båda fallen vill man ju se dem spela. Kanske t o m speciellt om man hatar dem. Dessutom är ju sport lite grann till som ett alternativ till krig, och hur känns en medalj utan att de bästa lagen får vara med och spela?

Hur tänkte globalisterna här?
Citera
2025-02-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nu när Trump ändå är igång och ställer tillbaka världen till sundhet, kan han inte också fixa in Ryssland i hockey-VM?
Spelar ingen roll om man gillar eller hatar Ryssland. I båda fallen vill man ju se dem spela. Kanske t o m speciellt om man hatar dem. Dessutom är ju sport lite grann till som ett alternativ till krig, och hur känns en medalj utan att de bästa lagen får vara med och spela?

Hur tänkte globalisterna här?

Varför kallar du internationella ishockeyförbundet globalister?

De är avstängda nästa år också av internationella ishockeyförbundet.
Och Ryssland och Vitryssland är alltså avstängda av säkerhetsskäl.

Hur tänker du att det skulle gå till för Trump att lyckas häva det hela?

Ska han hota alla de hockeyförbund som röstat för avstängning?
Ska han hota spelare från dessa länder att de inte får spela i NHL?
Ska han hota nästa års värdnation Schweiz och i så i så fall med vad?
Citera
2025-02-25, 18:53
Medlem
Eftersom Trump sätter USA först gör han inte det, annars minskar USA:s chans att vinna VM...
Citera
2025-02-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajstuds
Eftersom Trump sätter USA först gör han inte det, annars minskar USA:s chans att vinna VM...
Haha! Ja du kanske har en poäng där.
Citera
2025-02-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Varför kallar du internationella ishockeyförbundet globalister?

De är avstängda nästa år också av internationella ishockeyförbundet.
Och Ryssland och Vitryssland är alltså avstängda av säkerhetsskäl.

Säkerheten? löjligt. Till och med under kalla kriget fick Ryssarna spela och det var underbart fin hockey de producerade även om man ville att de skulle förlora. Mycket busvisslingar ibland, men det hörde ju till.
Att man kör cancel nuförtiden måste ju bara ses som politisk smörja, eller?

Trump fixar ju bort män från damidrotten, varför inte fixa det här också? Kanske optimistiskt tänk av mig, men är jag verkligen ensam om att ogilla sånt här trams?
Citera
2025-02-25, 19:48
Medlem
Citat:
Säkerheten? löjligt. Till och med under kalla kriget fick Ryssarna spela och det var underbart fin hockey de producerade även om man ville att de skulle förlora. Mycket busvisslingar ibland, men det hörde ju till.
Att man kör cancel nuförtiden måste ju bara ses som politisk smörja, eller?

Trump fixar ju bort män från damidrotten, varför inte fixa det här också? Kanske optimistiskt tänk av mig, men är jag verkligen ensam om att ogilla sånt här trams?

Jaha. Du tycker det är löjligt.
Det får du väl tycka.

IIHF tycker annat.
Du fick en länk.
Om du inte orkade klicka så får du ett utdrag ur den.

"As the current security conditions do not allow the necessary requirements for the organization of tournaments guaranteeing the safety of all, the IIHF must maintain the current status quo until further notice.".

Än en gång.
Det gäller BÅDE Ryssland och Vitryssland.
Varför tar du inte upp Vitryssland i din TS eller i ditt svar på mitt inlägg?
Anser du att det är okej att Vitryssland är avstängt?

Under kalla kriget spelade inte Ryssland i ett enda hockey VM.

Däremot spelade Sovjetunionen i hockey VM.
Så på den tiden fanns det spelare från Ukraina som spelade för Sovjetunionen, då de var en del av just den unionen.
Citera
2025-02-25, 20:11
Medlem
Citat:
Jaha. Du tycker det är löjligt.
Det får du väl tycka.

IIHF tycker annat.
Du fick en länk.
Om du inte orkade klicka så får du ett utdrag ur den.

"As the current security conditions do not allow the necessary requirements for the organization of tournaments guaranteeing the safety of all, the IIHF must maintain the current status quo until further notice.".

Än en gång.
Det gäller BÅDE Ryssland och Vitryssland.
Varför tar du inte upp Vitryssland i din TS eller i ditt svar på mitt inlägg?
Anser du att det är okej att Vitryssland är avstängt?

Under kalla kriget spelade inte Ryssland i ett enda hockey VM.

Däremot spelade Sovjetunionen i hockey VM.
Så på den tiden fanns det spelare från Ukraina som spelade för Sovjetunionen, då de var en del av just den unionen.

Klart att Vitryssland också borde få spela, och att Sovjet fick spela innebar att ryssar fick spela. Ingen motsägelse där och ingen skillnad i säkerhetsaspekt.

Tycker du att alla länder som har annat politiskt klimat än vad du gillar ska avstängas från sport-events?
Gillar du att titta på B-lag?
Citera
2025-02-25, 20:16
Medlem
Citat:
Klart att Vitryssland också borde få spela, och att Sovjet fick spela innebar att ryssar fick spela. Ingen motsägelse där och ingen skillnad i säkerhetsaspekt.

Tycker du att alla länder som har annat politiskt klimat än vad du gillar ska avstängas från sport-events?
Gillar du att titta på B-lag?

Jag har klart och tydligt förklarat för dig att IIHF inte tillåter Ryssland och Vitryssland av säkerhetsskäl.

Du valde att posta i politikforumet, det är du medveten om?

Om IIHF anser att det finns problem med säkerheten så anser jag att det är helt okej.

Jag skulle inte vilja läsa eller se bilder kring ett bombdåd tex.
Jag litar på IIHF.
Citera
2025-02-25, 20:35
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Jag har klart och tydligt förklarat för dig att IIHF inte tillåter Ryssland och Vitryssland av säkerhetsskäl.

Jag skulle inte vilja läsa eller se bilder kring ett bombdåd tex.
Jag litar på IIHF.

Bombdåd? Jag tror TS menar att de borde sluta banna ryska ishockeyspelare, inte att hockey-VM ska hållas i Donetsk.
Citera
2025-02-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Bombdåd? Jag tror TS menar att de borde sluta banna ryska ishockeyspelare, inte att hockey-VM ska hållas i Donetsk.

Jag tolkar det som att TS anser att nationella och klubblag från Vitryssland och Ryssland ska få delta i internationella mästerskapsturneringar. Det gör jag utifrån rubrik och trådstart samt svar i tråden.

Förra månaden beslöt IIHF att nationella och klubblag från Vitryssland och Ryssland inte kommer att få delta i internationella mästerskapsturneringar under säsongen 2025-2026.
Nästa års VM går i Schweiz.
De anger säkerhet som anledning.
Då antar jag att de anser att de inte kan säkra säkerheten i Schweiz, vilket är det land som arrangerar hockey VM för herrar nästa år.

I Maj nästa år tas ett nytt beslut.

Du är läskunnig?
Du får en länk till en svenskspråkig sida, för säkerhets skull, som kan förklara för dig det jag redan skrivit.

https://www.iihf.com/en/news/65675/russia_and_belarus_not_reincorporated_into_2025_20
Citera
2025-02-25, 21:01
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Jag tolkar det som att TS anser att nationella och klubblag från Vitryssland och Ryssland ska få delta i internationella mästerskapsturneringar. Det gör jag utifrån rubrik och trådstart samt svar i tråden.

Förra månaden beslöt IIHF att nationella och klubblag från Vitryssland och Ryssland inte kommer att få delta i internationella mästerskapsturneringar under säsongen 2025-2026.
Nästa års VM går i Schweiz.
De anger säkerhet som anledning.
Då antar jag att de anser att de inte kan säkra säkerheten i Schweiz, vilket är det land som arrangerar hockey VM för herrar nästa år.

I Maj nästa år tas ett nytt beslut.

Du är läskunnig?
Du får en länk till en svenskspråkig sida, för säkerhets skull, som kan förklara för dig det jag redan skrivit.

https://www.iihf.com/en/news/65675/russia_and_belarus_not_reincorporated_into_2025_20

Och "säkerheten" är ju uppenbarligen skitsnack, vad skulle hända i Schweiz?
Citera
2025-02-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Och "säkerheten" är ju uppenbarligen skitsnack, vad skulle hända i Schweiz?

Hoppas du förstår att dom inte heller kommer få vara med i vinter OS nästa år.
Det går i Milano och Cortina i Italien.
https://apnews.com/article/iihf-russia-belarus-ban-81c74016f6464fc9d0035e50a9e75ae6

För du är medveten om att jag skrev ALLA internationella mästerskapsturneringar för nationella och klubblag, eller?

Vad som kan hända i Schweiz eller Italien vet inte jag.
Jag vet bara att det är den officiella förklaringen.

Men om du håller med TS så får du gärna svara på följande.

Varför anser du att en amerikansk president ska styra över Internationella ishockey förbundet?

Samt detta.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in