Originalartikeln om att hackern Coristines morfar var spion för KGB som bytte fot.
Han har några tentakler själv in i Ryssland, via sitt företag.
Prominent DOGE Staffer Is Grandson Of Turncoat KGB Spy
"Edward "Big Balls" Coristine, en 19-årig kodare som internerades i tre månader för Neuralink, Elon Musks företag för hjärnimplantat.
Coristine har en kort men färgstark historia som inkluderar att bli avskedad från Path Networks, ett cybersäkerhetsföretag, för att ha lämnat företagets dokument till en konkurrent . Han har uppenbarligen rullat runt med en kriminell hackargrupp som heter The Com och, enligt ett Telegram-konto associerat med honom, hade han sökt hackningstjänster online.
2021 grundade han ett företag som heter Tesla.Sexy LLC som, enligt Wired, "kontrollerar dussintals webbdomäner, inklusive
minst två ryskregistrerade domäner.
En av dessa domäner, som fortfarande är aktiv, erbjuder en tjänst som heter Helfie, som är en AI-bot för Discord-servrar som riktar sig till den ryska marknaden.”
"Coristine har e-postadresser på USAID och Department of Homeland Security och sågs nyligen inom Cybersecurity and Infrastructure Security Agency och State Department."
"1980 skickades KGB-officeren Valery Fedorovich Martynov till USA för att tjänstgöra undercover vid den sovjetiska ambassaden i Washington, DC. Han var en linje X-officer, en del av en teknisk spionagedivision."
Alexander heter Coristines morbror, han beskrivs vara polis i Virgina.
Martynovs dotter Anna är Edwards mor.
https://www.jacobsilverman.com/p/prominent-doge-staffer-is-grandson
Spionens änka, Edwards mormor, intervjuades 1994.
"Det var de bästa åren i mitt liv", säger hon om åren då han arbetade på den sovjetiska ambassaden i Washington.
Martynova, en bibliotekarie i Moskva, berättar hur hennes familjs liv splittrades, de problem och fattigdomen hon mötte som en förrädarens änka i Sovjetunionen.
Året innan, dvs 1993, så ringde hon USA:s ambassad här för att fråga om hennes barn kunde ha rätt till amerikansk statlig hjälp.
"Om han verkligen arbetade för dem, tror jag att någon form av hjälp skulle vara rättvis", sa hon idag. "Självklart, kanske det hela var ihopkokt här, och han arbetade inte för amerikanerna. Jag är säker på att jag aldrig kommer att få veta sanningen... Huvudsaken är att jag vill att mina barn på något sätt ska skyddas."
Skum människa.
Hon vet inte om han arbetade för FBI -
" hon älskade USA, sa hon.
Om hennes man arbetade för FBI var hon omedveten om det, säger hon nu. Hon kan inte heller föreställa sig vad hans motiv kan ha varit."
.... men hon vet att han arbetade för KGBs Linje X och tekniskt spionage - och verkar nöjd med det?
" Martynov tilldelades nominellt den kulturella delen av den sovjetiska ambassaden, sa hon. I själva verket, med en sofistikerad bakgrund inom vetenskap, arbetade han för KGB:s division för tekniskt spionage - "Linje X", som det kallades.
Martynova visste att hennes man arbetade för KGB, men det hindrade inte familjen från att leva ett ganska normalt och lyckligt liv i Hamlet North underavdelning i Alexandria, sa hon.
1995 anlände hon till USA.
"Du ska inte ta itu med dessa organisationer - jag menar både amerikanska och ryska," sa hon.
"För att du kan säljas väldigt snabbt till andra sidan."
https://www.washingtonpost.com/archive/politics/1994/12/17/russian-agents-widow-a-shattered-life/26bd30ff-91f8-42ae-bc74-3b1d5fbd36f0/
Linje X, teknisk spionagedivision.
Nästan som Musks fixering av bokstaven X.
SIC!. om nu Musks groupies ämnar gå bananas:
She is very ironic. Mohahaha!