2025-02-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Bara att instämma. Så dum är han inte. Jag är rätt säker på att det blir en kvinnlig partiledare igen.

Emil Källström framstår på många sätt som en vettig människa, och har liksom alla med förståndet i behåll lämnat centerns ledning.
Hur ska han kunna leda ett parti bestående av idioter utan att själv drabbas av nervkollaps? Han kommer inte att sätta sin fot i detta inferno.
Citera
2025-02-24, 14:01
Avslutad
Jag håller på Eskil Erlandsson
Citera
2025-02-24, 15:52
Medlem
Han är i näringslivet nu och tjänar säkert deg. Varför gå tillbaka till ett gyttjebad.
Citera
2025-02-24, 21:53
Medlem
GustavAnders avatar
C är ju ett helt meningslöst parti som bara satt käppar i hjulet för Sverige.
Har Emil sunt förnuft tar han inte jobbet ,
om han inte har nån genial plan för att lyfta detta skitparti
Citera
2025-02-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Vad tror Flashback?

Tror ni Demirok överlever till nästa val? Om han tvingas lämna, tror ni det finns chans att locka Emil tillbaka till politiken igen? Skulle han ha tillräckligt stort förtroende för kunna att bli partiledare? Finns här någon med kunskap eller tom inside?

Vem faaaaan bryr sig??

Det kan lika gärna bli min mormor, eller pizzabagaren här nere. Sverige förändras inte ändå.
Det är oavsett vem, en röd pil ner i avgrunden.
Citera
2025-02-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Emil Källström framstår på många sätt som en vettig människa, och har liksom alla med förståndet i behåll lämnat centerns ledning.
Hur ska han kunna leda ett parti bestående av idioter utan att själv drabbas av nervkollaps? Han kommer inte att sätta sin fot i detta inferno.

Om han får frågan av valberedningen tycker jag bara att han ska vara väldigt tydlig med att han vill ändra kurs och söka samarbete högerut. Samla alla i partiet är en omöjlighet. Får han sen jobbet är det bara att köra på. Ingen kan då vara överraskad eller besviken. En del kommer att lämna partiet och så får det vara. De kommer förmodligen att få minst lika många nya medlemmar och röster. Bara de vågar sätta ner foten ordentligt. Det går inte att föra en meningslös ickepolitik som Demirok gjort. Partiet lever ju idag till stor del på kvinnor i storstäder, som inte är traditionella C. Tror de kommer att gilla Emil även om han svänger höger. Och han kommer att kunna locka tillbaka en hel del av deras traditionella väljare. Är min gissning. Sen ska han bara käka lite köttbullar med Ebba och Jimmie så är allt frid och fröjd!
Citera
2025-02-25, 08:55
Bannlyst
Centern har en lång historia av att välja fel människor till olika poster, inklusive partiledare. De har väl inte valt rätt sedan Fälldin? Så vad talar för att de kommer att välja rätt den här gången?

Så det kan mycket väl bli en sådan som Arga Emma (Wiesner). Det vore nog bäst, för då är partiets öde beseglat i nästa val.
Citera
2025-02-25, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Vad tror Flashback?

Tror ni Demirok överlever till nästa val? Om han tvingas lämna, tror ni det finns chans att locka Emil tillbaka till politiken igen? Skulle han ha tillräckligt stort förtroende för kunna att bli partiledare? Finns här någon med kunskap eller tom inside?

– Jag kommer inte att kandidera, säger Emil Källström till Örnsköldsviks Allehanda.

https://www.allehanda.se/2025-02-25/emil-kallstroms-beslut-om-att-bli-partiledare/
Citera
2025-02-25, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
– Jag kommer inte att kandidera, säger Emil Källström till Örnsköldsviks Allehanda.

https://www.allehanda.se/2025-02-25/emil-kallstroms-beslut-om-att-bli-partiledare/

…tills lönen C föreslår (från sin enorma partikassa) är stor nog, och fallskärmen inte minst… då det kan bli en kort sejour om de ej kommer in i rksdagen vid näst val.

C kan helt enkelt köpa vem helst de vill, de har råd. Ex 200’ i månaden, 100’ för ”utlägg” och 200’ i konsultarvode till Källströms AB. Fallskärm om 3-5 år el till pension med 85% av villkoren ovan - då är svaret JA.
Citera
2025-02-25, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren

Sjukt tråkigt. Tror att han hade kunnat vara en gamechanger i svensk politik.
Citera
2025-02-25, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
…tills lönen C föreslår (från sin enorma partikassa) är stor nog, och fallskärmen inte minst… då det kan bli en kort sejour om de ej kommer in i rksdagen vid näst val.

C kan helt enkelt köpa vem helst de vill, de har råd. Ex 200’ i månaden, 100’ för ”utlägg” och 200’ i konsultarvode till Källströms AB. Fallskärm om 3-5 år el till pension med 85% av villkoren ovan - då är svaret JA.

Det handlar nödvändigtvis inte om lönen.

Alla med två ögon kan se att en ny partiledare har ett nästan omöjligt uppdrag.

Vem vill gå till historien som den som förde partiet ut ur riksdagen efter 109 år?
Citera
2025-02-25, 17:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Hoppas de väljer Martin "låt mig förklara" Ådahl. Han skulle nog kunna förklara begripligt varför folk inte ska rösta på C.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in