Citat:
Ha ha. Så Hanna, Anna och Linn är bromsklossar. Istället skall man ta in någon som är lika gammal eller som är ännu äldre än dessa.
Själv tycker jag det är bra att man inte blir utkastad ur landslaget bara för att man får en allvarligare skada. Jag tycker det är bra att man från landslagsledningen tar ett ansvar för sina aktiva (precis som man tog ansvar för Tilda Johansson då hon gick in i väggen första gången).
Sedan vad det gäller Skottheim behöver man nog ta en i diskussion med henne om hur hon ser på det själv. Jag har fått intrycket att hon inte riktigt har tålt den träning som har bedrivits i A-landslaget. Kanske är det bästa för henne att träna utanför landslaget men att hon får viss ekonomisk stöttning av förbundet.
Och jag tycker också att det är rimligt att man väger in både tidigare meriter och resultat senaste säsongen när man gör uttagningar till A-landslaget.
Och glöm inte bort att A-landslaget består av sju åkare detta tränings- och tävlingsår. Hanna, Anna och Linn tar alltså inte upp någon plats som gått till någon yngre aktiv.
Själv tycker jag det är bra att man inte blir utkastad ur landslaget bara för att man får en allvarligare skada. Jag tycker det är bra att man från landslagsledningen tar ett ansvar för sina aktiva (precis som man tog ansvar för Tilda Johansson då hon gick in i väggen första gången).
Sedan vad det gäller Skottheim behöver man nog ta en i diskussion med henne om hur hon ser på det själv. Jag har fått intrycket att hon inte riktigt har tålt den träning som har bedrivits i A-landslaget. Kanske är det bästa för henne att träna utanför landslaget men att hon får viss ekonomisk stöttning av förbundet.
Och jag tycker också att det är rimligt att man väger in både tidigare meriter och resultat senaste säsongen när man gör uttagningar till A-landslaget.
Och glöm inte bort att A-landslaget består av sju åkare detta tränings- och tävlingsår. Hanna, Anna och Linn tar alltså inte upp någon plats som gått till någon yngre aktiv.
Fakta säger att Pichlers åkare sabbar mer för de som kommer att ta över. Att de tar platser för åkare som behöver chanser för att prestera..och skaffa sig erfarenhet.
När det gäller Linn så är det bara inte axeln som spökar utan att hon hänger inte med på testloppen. Det svarar inte gör henne. Således fanns det två anledningar varför hon lade ned säsongen.
Att då gå in och ta en plats inför ett OS med bakgrunden är helt felaktig. Skottheim har visat att hon är tillbaka på världsnivå. Linn är långt ifrån någon världsnivå.
Om Skottheim vill vara med i landslaget skall hon naturligtvis vara det. På bekostnad av Linn.
Anna Magnussons roll i ett A-lag måste mer eller mindre bli utraderad. Hon hålls kvar av vänskaps korruption.
Att säga att Tilda Johansson blev behandlad väl av Lukas är komedi. Tilda J blev bortcoachad av Lukas för att kunna köra t ex Stina Nilsson, Mona Brorsson och Anna Magnusson.
Måste vara skämmigt för Mona att sitta i studion och se Ella Halvarsson gå in och skjuta med 4 nollor i sin 3:e i individuella start i ett mästerskap..medans alla såg redan i OS 2018 att inte Mona hade den mentala styrkan att lyckas individuellt.