2025-02-25, 14:00
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user7a261m
Nej. Lösningen är 20x längre straff. ”Spökmannen” dömdes till 4 års fängelse för sin 6:e våldtäkt. Hade blivit 80 års fängelse med en 20x multiplier. Inga fler våldtäkter!

Fråga dig själv varför den svenska elite låter en liten grupp psykopater våldföra sig på den svenska arbetarklassen år ut och år in. Kan det vara för att elitens snorungar ”jobbar” som advokater/åklagare/jurister och man inte vill förstöra deras sinekurer?

Både hårdare straff och mer transparens kring folks brottshistorik skulle behövas.
Citera
2025-02-25, 14:02
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Okej, jag förstår.
Ingen här i tråden verkar konkret förstå vad detta handlar om heller. Hur snart kan vi se att dessa sidor tar bort alla domar? Kan jag mejla nu direkt?
Jag tycker du ska kontakta dem nu direkt. Ju förr ju bättre.

Jag har tyvärr inte mer svar än någon annan. Jag väntar själv på svar från verifiera, lexbase och krimfup. Det återstår att se hur de väljer att tolka domen.

Jag tolkar den i ett bredare sammanhang än förbehåll att lämna ut handlingar. Den ger i alla fall en positiv indikation på hur det skulle gå om man skulle begära via domstol att uppgifterna tas bort.
Citera
2025-02-25, 14:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
På vilket sätt påverkas demokrati, öppenhet och jounalistik för att gamar inte längre kan sälja uppgifter?
I vilket annat demokratiskt land har man kunnat köpa all information om andra människor?
Och du skall vara moderator…
Clown borde vara din titel.

I en demokrati och där yttrandefrihet råder är det lagligt att sprida sådana uppgifter som domar helt fritt. Det borde iofs inte finnas behov av att företag samlar in domarna och säljer dem utan de borde kunnas hämtas in av medborgarna direkt från domstolarna.
Citera
2025-02-25, 14:03
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Deras bekymmer beror inte på Lexbase utan på att de brutit mot lagarna och alltså själva är helt ansvariga själva för sin situation och snyftvalsen är obefogad eftersom det till allra största delen är lagbrytare som verkligen begått klandervärda brott som får ta konsekvenserna av sina handlingar.

Ja, GDPR är en av de lagar som innebär att demokrati och yttrandefrihet inte längre råder i Europa så som JD Vance konstaterade i sitt tal.

HD: s skyldighet var dock att upprätthålla grundlagen och vår frihet, något de struntade blankt i och som innebär att de är brottslingar som inte utövar rättvisa och som saknar legitimitet.

Folk med tvistemål hängs också ut av Lexbase.

Tur att demokratin segrade över dessa kriminella kapitalister som har parasiterat på offentlighetsprincipen.
Citera
2025-02-25, 14:05
Medlem
Citat:
I en demokrati och där yttrandefrihet råder är det lagligt att sprida sådana uppgifter som domar helt fritt. Det borde iofs inte finnas behov av att företag samlar in domarna och säljer dem utan de borde kunnas hämtas in av medborgarna direkt från domstolarna.
Är du helt pantad? Domar kommer fortfarande att kunna hämtas in av medborgarn.
Vad är kraven för att bli moderator? Hjärndödhet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Både hårdare straff och mer transparens kring folks brottshistorik skulle behövas.

Inger konstigt egentligen. Det har både blivit rovdrift och rejäla kassorkor gölande personliga uppgifter. Personliga uppgifter som kan vara ganska känsliga.

Men det här gäller ju inte bara de som nu har överklagat utan allmänt i samhället.

Man får nog skylla sig lite själv då man gått för långt I att exploatera personuppgifter.

Ratsit klarar sig nog om man bara tar bort de fyra sista siffrorna i personnumret men för t.ex. Krimfup och Lexbase blir det nog svårare.
Citera
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Deras bekymmer beror inte på Lexbase utan på att de brutit mot lagarna och alltså själva är helt ansvariga själva för sin situation och snyftvalsen är obefogad eftersom det till allra största delen är lagbrytare som verkligen begått klandervärda brott som får ta konsekvenserna av sina handlingar.

Ja, GDPR är en av de lagar som innebär att demokrati och yttrandefrihet inte längre råder i Europa så som JD Vance konstaterade i sitt tal.

HD: s skyldighet var dock att upprätthålla grundlagen och vår frihet, något de struntade blankt i och som innebär att de är brottslingar som inte utövar rättvisa och som saknar legitimitet.
Är det rimligt att stadfästa förlikningar publiceras på Lexbase?
Citera
2025-02-25, 14:06
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetrobateFuture
En rejäl spik i kistan för de företag som gör pengar på att peka ut medborgare som brottsliga.

Domar kan du fortsättningsvis få ut från domstolarna.

Inte på något sätt som motsvarar det sätt som företagen erbjudit och som jag efterfrågar och som är nödvändiga för att upprätthålla demokrati och yttrandefrihet i samhället.
Citera
2025-02-25, 14:07
Citat:
Inte på något sätt som motsvarar det sätt som företagen erbjudit och som jag efterfrågar och som är nödvändiga för att upprätthålla demokrati och yttrandefrihet i samhället.

Nä, det behövs inte alls för att upprätthålla demokrati och yttrandefrihet. Det är snarare skadligt för demokrati, och de som driver rättsdatabaserna är lagbrytare.
Citera
2025-02-25, 14:08
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Inger konstigt egentligen. Det har både blivit rovdrift och rejäla kassorkor gölande personliga uppgifter. Personliga uppgifter som kan vara ganska känsliga.

Men det här gäller ju inte bara de som nu har överklagat utan allmänt i samhället.

Man får nog skylla sig lite själv då man gått för långt I att exploatera personuppgifter.

Ratsit klarar sig nog om man bara tar bort de fyra sista siffrorna i personnumret men för t.ex. Krimfup och Lexbase blir det nog svårare.

Många kriminella som argumenterar i tråden märker man.

Vad har du emot mer transparens kring folks brott och hårdare straff?
Citera
2025-02-25, 14:10
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Jag tror inte du förstår vad en demokrati innebär. En demokratisk rättsstat innebär att man inte kan straffas för samma brott två gånger, samt att man ska kunna avtjäna sitt straff. Det är inte rimligt att en betydande del av befolkningen ska vara helt uteslutna från arbetsmarknaden utan möjlighet till upprättelse.
Citera
2025-02-25, 14:10
Medlem
Citat:

Att ligga i vårdnadstvister eller bli frikänd är inte att bryta mot lagarna. Även i fallet där folk har gjort det, så har du inte med det att göra. Jag förstår att du inte är OK med det, därför vill jag inte heller berätta det för dig. Men mitt eventuella klammeri med rättvisan är mellan mig och staten, inte mellan dig och mig.

Sköt dig själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in