Citat:
Ursprungligen postat av
IngenBom
En intressant sak är ju att man hittat en hagelhylsa. Vilket jag tolkar som att han skjutit, repeterat ut hylsan och då pumpat in med en ny patron. Sen bytt vapen. Något har ju skett i hans huvud här. Antingen lyckats skottet göra det han vill, eller så anser han det lönlöst. Men byter vapen och skjuter sig själv. Man blir ju nyfiken på hur han resonerar. Men det kommer vi väl aldrig få veta... Om dom inte kommer ut med att dom hittar en klickad hagelpatron i loppet på hagelbössan eller så.
Nej det har du nog faktiskt helt rätt i vi kommer nog aldrig att få reda på egentligen hur hans tankar gick den där dagen.
Jag tycker att det finns väldigt många bra och klyftiga personer som skriver här i tråden om han Bar alla vapen på sig eller om han lämnade några på toaletten det kanske vi får reda på när polisen är färdiga.
Jag har min egen del teori om att han bara runt på hagelgevärdet och 30-06.
Det kanske som jag har sett för mycket filmer eller någonting men att han använde hagelgevär på nära håll mot vissa offer (därför så svårt med identifiering av vissa offer).
Att han skulle springa runt med fyra gevär måste kännas lite otympligt.
Men och andra sidan vet vi inte det heller för hur han tänkte det kan vi aldrig någonsin veta.
Vi är här i floden har förhoppningsvis ganska fungerande hjärnor och vi tänker förmodligen annorlunda än vad det Rickard gjorde den där dagen.
Därför tror jag att han handlade bara irrationellt och ibland rationellt.
Och han kan mycket väl ha använt sig av alla fyra vapen för att prova och leka sig fram.
Men hur det i verkligheten gick till och hur han tänkte det kommer vi nog aldrig att få reda på.
Rikard var under fruktansvärt stress både från det privata med alla myndigheterna och sedan under den här dagen när han visste om att vilken minut som helst skulle polisen komma och allting skulle ta slut.
Men jag tycker att ni som skriver i tråden gör ett bra arbete analyserar och går igenom.
Troligtvis gör ni det också betydligt mer grundligt än vad farbror polisen gör som ändå sitter med betydligt mer fakta än vad vi gör.