2025-02-24, 22:39
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Nu blir det sådär märkligt konstigt igen. Nu har ni ryssfittor tjatat i tre år om att USA lurade Putin att anfalla Ukraina. Nu säger du att ryssarna ”passade på”.

Fan, kan ni inte hålla er till en linje i taget?

USA och CIA leker med Ryssland precis som dom dragit ner Irak, Syrien, Libyen, Palestina, Afghanistan och flertalet latinamerikanska länder till havererade skithål. Ryssland har sin olja och gas, men det är också allt. Till och med oljenationerna i Mellanöstern har fattat att det gäller att hålla sig väl med USA, men inte ryssarna, dom är fan dummare än Saddam Husein.
Citera
2025-02-24, 22:41
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, inte fan är det bra i Ryssland, men om Trump släpper in Putin i värmen och Putin behåller de områden de norpat åt sig i östra Ukraina är ju inte det positivt för Ukraina. I såna fall är det som att, ba, "nu glömmer vi det där och dealar med mineraler i stället."

Putin kan säkert vaggas in en förförande illusion av att vara inne i de stora grabbarnas klubb men några mineraler kommer han inte få ta del av, dom grabbar USA och dess nära allierade åt sig av.
USA och Europa blir starkare medans Ryssland bara blir mer korrupt.
Citera
2025-02-24, 22:42
Avstängd
Citat:
Nu blir det sådär märkligt konstigt igen. Nu har ni ryssfittor tjatat i tre år om att USA lurade Putin att anfalla Ukraina. Nu säger du att ryssarna ”passade på”.

Fan, kan ni inte hålla er till en linje i taget?

Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Nej de lurades inte. Putin visste att Briben inte skulle våga inleda något stort. Det är bara neokonservativa krigshökar som vågar det i USA. Putin hade kunnat gjort det under Trump också då Trump också är krigsrädd men Putin gillar Trump och hans världsåskådning så därför gjorde han det inte under Trumps mandatperiod.

Nu fladdrar du som Trump igen. Ni ryssfittor har påstått under tre års tid, att det var USA som startade kriget, att USA lurade Putin, att USA bedriver ett proxy krig mot Ryssland.

Skärp till dig, din hycklande jävla hyena.
Citera
2025-02-24, 22:44
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag tror inte du har en jävla aning om vad som sägs i videon...

Okej kan du kanske översätta åt ett rysstroll som mig? Vad säger Macron de första 3 minuterna i videon jag länkade?

Mitt översättningsverktyg säger klart och tydligt att han vill ha en stabil, långtgående fred.

Ni NATO-troll börjar verkligen bli desperata nu när inte ens Macron är med på tåget längre.
Citera
2025-02-24, 22:46
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
Macron är den senaste i raden att sitt förnuft tillfånga (vem kunde tro?) och är nu helt med på att kriget snarast ska få ett slut.

Här är hela presskonferensen. Knäpptyst från Svensk media trots att det var drygt två timmar sen.
https://www.youtube.com/watch?v=OmL0g7PNsmc

Det står om det i varenda tidning i Sverige.
Citera
2025-02-24, 22:48
Medlem
Citat:
Nu fladdrar du som Trump igen. Ni ryssfittor har påstått under tre års tid, att det var USA som startade kriget, att USA lurade Putin, att USA bedriver ett proxy krig mot Ryssland.

Skärp till dig, din hycklande jävla hyena.

Nej det var Putin som invaderade Ukraina. Men det hjälpte inte direkt att Ryskland byggde gasledningar till sitt broderland Ryssland och därmed finansierade deras ekonomi. Putin visste också att Europas vapenlager var ganska tomma.
Citera
2025-02-24, 22:49
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
USA och CIA leker med Ryssland precis som dom dragit ner Irak, Syrien, Libyen, Palestina, Afghanistan och flertalet latinamerikanska länder till havererade skithål. Ryssland har sin olja och gas, men det är också allt. Till och med oljenationerna i Mellanöstern har fattat att det gäller att hålla sig väl med USA, men inte ryssarna, dom är fan dummare än Saddam Husein.

Ryssarna har kärnvapen till skillnad från Saddam Hussein, som man var tvungen att falskt anklaga för innehav av "WMD's" - för att ha en anledning att invadera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
Okej kan du kanske översätta åt ett rysstroll som mig? Vad säger Macron de första 3 minuterna i videon jag länkade?

Mitt översättningsverktyg säger klart och tydligt att han vill ha en stabil, långtgående fred.

Ni NATO-troll börjar verkligen bli desperata nu när inte ens Macron är med på tåget längre.

Du kollade bara 3 minuter? Det finns ingen som inte vill ha en stabil fred. Är du helt tappad? Varför postar du skit du inte sett och påstår att det bevisar din sak?

Citat:
French President Emmanuel Macron says peace "must not mean a surrender of Ukraine" during a news conference alongside US President Donald Trump at the White House

Dummare jävlar än vatniks får man leta efter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja men Trump påstår :

Rysslands president Vladimir Putin gör en tvärvändning – och accepterar europeiska fredsbevarande styrkor

NATO-trupp i Ukraina? Fick väskbajsar-dvärgen lägga sig platt, eller ska det vara Schweiz, Österrike och Irland som skickar?
Citera
2025-02-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
NATO-trupp i Ukraina? Fick väskbajsar-dvärgen lägga sig platt, eller ska det vara Schweiz, Österrike och Irland som skickar?

Stor seger för Putin. Nato omringar Ryssland från Alaska till Kazakstan.
Citera
2025-02-24, 22:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
The best way to confront a bully about the misinformation he is spreading is to confront him in front of everyone. Macron just did that.

https://x.com/NOELreports/status/1894103386934403399

Merveilleux président Macron. Charles de Gaulle hoche la tête en signe de satisfaction !
(Äntligen lite Franska takter ifrån svunna tider..)

Citat:
Ja, det blir jättebra. Trump clownen som bara för ett par år sedan var starkt negativ, för att inte säga ärkekritisk mot att Europa köpte olja och gas av Ryssland. Nu ska han sko sig på aluminium. Från samma skithålsland.

Det svänger fort i Trump-hockey!

🤡🤡🤡🤡😎

Jag litar inte på Trump, och det "kacklas" ju frenetiskt om "om en det ena, som det andra". Efter allt han babblat ur sig, "-Putin är min vän !"

Han har nog mycket att ta igen..

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, inte fan är det bra i Ryssland, men om Trump släpper in Putin i värmen och Putin behåller de områden de norpat åt sig i östra Ukraina är ju inte det positivt för Ukraina. I såna fall är det som att, ba, "nu glömmer vi det där och dealar med mineraler i stället."

Prexis !

Inte positivt för framtiden heller. Putin är inte nöjd, det är jag helt övertygad om. Han kommer nog igen..
Citera
2025-02-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX

Nej alla europeiska länder kommer få skicka fredsbevarande trupper till Ukraina. Nu får de faktiskt ta och ställa upp. Man kan inte bara swisha pengar varje månad och tror att allt ska lösa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in