2025-02-24, 21:35
Medlem
Jag minns när vänstern manade arbetarna att stå emot staten och kapitalet och kämpa för sina rättigheter, Rage against the machine var en populär vänstervriden popgrupp
Sen kom invandrarna
Vänstern övergav de svenska arbetarna och ställde sig på globalisternas sida och började skrika rasist åt alla vita män, de som byggde deras samhälle
Vad hände egentligen?
Citera
2025-02-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Jag minns när vänstern manade arbetarna att stå emot staten och kapitalet och kämpa för sina rättigheter, Rage against the machine var en populär vänstervriden popgrupp
Sen kom invandrarna
Vänstern övergav de svenska arbetarna och ställde sig på globalisternas sida och började skrika rasist åt alla vita män, de som byggde deras samhälle
Vad hände egentligen?

Jag har också reagerat på ungefär det samma. Man är uppvuxen med massa bra vänster / arbetarmusik. Någon gång under uppväxten så har vänstern helt tappat greppet om vad de borde stå för politiskt.

Det är hopplöst och man kan hoppas det blir bättre.
Citera
2025-02-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Jag har också reagerat på ungefär det samma. Man är uppvuxen med massa bra vänster / arbetarmusik. Någon gång under uppväxten så har vänstern helt tappat greppet om vad de borde stå för politiskt.

Det är hopplöst och man kan hoppas det blir bättre.
Vänstern gav upp klasskampen och bytte den mot raskamp? Det är mer pengar att tjäna på raskamp än på svenska vita arbetare
Citera
2025-02-24, 21:50
Medlem
DrOutlaws avatar
Rage against the machine är verkligen inte en "popgrupp".
Citera
2025-02-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Rage against the machine är verkligen inte en "popgrupp".
Vad är de då, gruppen som fick vänstern att hata vita män
Citera
2025-02-24, 23:04
Medlem
Citat:

Deras musik gick inte alls ut på att man ska hata vita män, miffo.

De har aldrig gjort "pop"

Deras still klassas som
Rap metal/Rap rock/Funk metal/Alternative metal.

Fattar du nu miffo?
Citera
2025-02-24, 23:36
Medlem
Citat:
Vänstern gav upp klasskampen och bytte den mot raskamp? Det är mer pengar att tjäna på raskamp än på svenska vita arbetare

Inte ras.
De står inte direkt på barrikaderna för judarnal.

Ledord är väl mer, Palestina, Feminsim och muslimer generellt.
Med andra ord är det inte så mycket ett politiskt parti längre, mer som facket för de grupper över. Det är säkert bra, de behöver säkert någon organisation som brinner för dem.

Men man saknar ju att ha ett riktigt vänsterparti som jobbar mot klyftor, men inte för att folk ska bli lata och apatiska bidragstagare. Mot privatisering etc etc

Synd också att Feminsimen utvecklas som den gort, kan man inte fokusera mer på jämställdhet än att skuldbelägga? Det känns både tjatigt och drygt. Man slutar lyssna.

Jag är inte så religiös att jag tror på arvssynd heller, så det finns alltid hopp.
Citera
2025-02-25, 00:36
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:

Har du någonsin hört en enda RATM-låt? Tror inte det.
Citera
2025-02-25, 06:15
Medlem
Citat:
Sen kom invandrarna
Vad hände egentligen?

När rage against the machine var som störst här pågick det ett krig i Europa som medförde att vi fick en stor ström asylsökande hit.
Minnet är inte så långt tydligen.
Citera
2025-02-25, 06:54
Medlem
https://youtu.be/Z1EA2ohrt5Q?si=MAxmEstUZxtCK51v

Före detta KGB-agenten Yuri Bezmenov förklarar för dig om psykologisk subversion.
Citera
2025-02-25, 07:29
Medlem
Vänstern vill förkorta arbetstiden. De vill att offentlig trafik ska vara gratis. Med mera. Hur menar du att detta inte skulle hjälpa arbetare? Är det för att det hjälper tjänstemän också du tycker det är ovänstert?
Citera
2025-02-25, 07:31
Medlem
Beror väl på vilka man anser vara "the machine" i och för sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in