2025-02-22, 13:39
Medlem
TjockisHaralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Kloka ord.
Ni som har Pi kvar; sälj nu.
1.4$ nu, kommer dimpa nu igen.

Så är det. Klassiska pump & dump. Bli inte giriga. Försök inte hitta toppen. All profit är profit.
Senast redigerad av TjockisHarald 2025-02-22 kl. 13:42.
Citera
2025-02-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisHarald
Så är det. Klassiska pump & dump. Bli inte giriga. Försök inte hitta toppen. All profit är profit.
Jag förstår dig helt och hållet så hoppas att du inte ser detta svar som om jag vore emot dig.
Pi är inget vanligt ’pump and dump coin’.
Ett tips: Läs på om ’Stanford University’ (och för helhetens skull, entiteterna som programmerar dess elever)
Orkar tyvärr inte skriva mer just nu.
Citera
2025-02-22, 14:03
Medlem
Magnums avatar
HODL:ar då jag helt enkelt inte kan sälja pga att de är låsta.
Hur gör ni som säljer för att undvika skattmasen och inte riskera att få era bankkonton låsta om ni plockar ut vinsten i SEK?
Citera
2025-02-23, 07:22
Medlem
AllthatLOOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacekid
Verkligen, skickade allt ett meddelande till alla dom som jag bjöd in till detta men som hånat mig & ”visste” att detta var scam

Undrar om det kommer komma ut på Binance eller någon annan stor exchange? Finns planer på det? Vet inte riktigt hur det funkar om Coreteam behöver något avtal med exchange eller om detta sköts per automatik..
Ja Binance hade en community vote, brukar ligga nära till hands då. Nej, Core team måste ansöka om listings, det kostar att lista sig.
Hodl 👍
Citera
2025-02-24, 08:23
Medlem
nanaems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllthatLOOT
Ja Binance hade en community vote, brukar ligga nära till hands då. Nej, Core team måste ansöka om listings, det kostar att lista sig.
Hodl 👍

Ser bra ut för vote på binance iaf. Men kom ihåg att det är hypen som pumpar, när den väl blir listad så dumpar det igen oftast. Den ligger väldigt högt nu att sälja. När den når en "vanlig" exchange så kommer det automagiskt hitta fler säljare. Och resten kan ni gissa vad som händer sen. Just my 2 cents eller 2 satoshi...
Citera
2025-02-24, 19:05
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisHarald
Klart som fan att man sålde bort. Jag har brytit sen starten.

De som hängt med i kryptomarknaden vet att detta är en fluga och så fort mainnet och trading startar säljer man eller går miste om chansen helt.

Tyvärr låg jag och sov när den gick live, men sålde allt mitt över en dollar hur som helst.

Ni som tror på hålla strategin tror nog helt fel då det inte finns Något Unikt med den krypto och den kommer gå i graven snabbt.
Finns ingen riktig värdering bakom den.
De enda som tjänar något är utvecklarna som gjort appen reklambaserad x antalet följare.

Sälj eller missa är mitt tips, chansen att detta skulle vara en nästa Bitcoin är minimal.

Ja, vi som har varit med länge vet att sådana som du, som aldrig kommer bli rika med det tankesättet, först måste sälja av sitt innan dom kommer pusha in enorma pengar i den, tillsammans med exchanges och investerare.

Den startade vid 2 dollar, alla indier och afrikaner (och folk som dig) sålde direkt av sitt vilket ledde till några miljarder kronor i trading och den sjönk ner till .5 dollar.

Den är redan uppe i 1.5 dollar per token igen och om du tror något annat än att den kommer vara värd mycket mer än så med tiden så är du helt tappad. Få projekt har utvecklats såhär länge innan launch.

Grattis till det du fick ut. Kommer citera dig om ett år när 1 PI är värd 100 dollar och tända ett ljus för dig.
Citera
2025-02-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Ja, vi som har varit med länge vet att sådana som du, som aldrig kommer bli rika med det tankesättet, först måste sälja av sitt innan dom kommer pusha in enorma pengar i den, tillsammans med exchanges och investerare.

Den startade vid 2 dollar, alla indier och afrikaner (och folk som dig) sålde direkt av sitt vilket ledde till några miljarder kronor i trading och den sjönk ner till .5 dollar.

Den är redan uppe i 1.5 dollar per token igen och om du tror något annat än att den kommer vara värd mycket mer än så med tiden så är du helt tappad. Få projekt har utvecklats såhär länge innan launch.

Grattis till det du fick ut. Kommer citera dig om ett år när 1 PI är värd 100 dollar och tända ett ljus för dig.

+1 på den! Ska bli så kul att få sätta dit alla som hånat mig igenom åren & frågat om jag själv tror på skiten, att det är ren & skär scam- vilket redan är bevisat att det inte är då den ligger på exchange. Gz till oss!
Citera
2025-02-24, 19:52
Medlem
Trakessons avatar
Jag har inte hållit koll på värdet, men har ett gäng pi. Egentligen är det ingen förlust för mig om de dykt eftersom jag inte pröjsat för dem. Jag har varit med sedan starten och såg det mest som en kul grej. Så länge värdet är mer än 0 har jag gjort vinst.
Citera
2025-02-24, 20:03
Medlem
TjockisHaralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacekid
+1 på den! Ska bli så kul att få sätta dit alla som hånat mig igenom åren & frågat om jag själv tror på skiten, att det är ren & skär scam- vilket redan är bevisat att det inte är då den ligger på exchange. Gz till oss!

Tänk så här. Vad är unikt med denna krypto mot alla andra stora kryptos, är den på något sätt bättre än dessa? Mer än antalet miners/användare. Räcker det för att slå igenom stort?
Citera
2025-02-24, 20:14
Medlem
TjockisHaralds avatar
Citat:

Jag har hängt med sedan 2016. Sedan dess kan jag räkna på två händer krypton som faktiskt lyckats att slå igenom större, så som DOGE.

Att den är uppe i 1,5 nu är ännu en hype om att listas på Binance. Så fort den gör det når den ut till majoriteten av kryptoanvändare som alla garanterat har Binance eller Coinbase konton och de kommer dumpa ner den igen. Eller om man ser ett större "värde" i den gentemot andra krypton köra den till månen.

Eller så en vecka senare dör hypen ut och den blir bortglömd bland resten av 8000 krypton där ute. Och du kommer aldrig mer få chansen att casha ut nå större belopp. Eller så blir det något jätte stort och fint och du blir skitglad.

Jag sålde största delen ja, behöll ca 1500 Pi + de jag inväntar från mina 66 miners om de får igenom sina KYC och resten eller delar av 22000 Pi delas ut. Så jag har gått med vinst stort, kan gå med mycket mer vinst utöver. Och du chansar på Vinna eller Försvinna 50/50. Tro mig, det misstaget gjorde jag många gånger själv, girighet är en bitch i kryptovärlden.

Du får gärna utveckla hur denna krypto utvecklats länge, till vad?
Vad gör den bättre än något annat krypto?

De de har under den långa tiden: Fått ihop många användare genom pyramidspel och livnärt sig på dessa med att aktivera reklam i appen.
Och sedan satt igång en blockkedja live som inte gör något speciellt utöver vad andra krypto blockkedjor kan göra redan? Enda unika är att du bryter block på mobilen vilket är ovanligt idag, men du skapar ändå inget "värde" med brytningen.
Senast redigerad av TjockisHarald 2025-02-24 kl. 20:20.
Citera
2025-02-24, 20:21
Medlem
TjockisHaralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag har inte hållit koll på värdet, men har ett gäng pi. Egentligen är det ingen förlust för mig om de dykt eftersom jag inte pröjsat för dem. Jag har varit med sedan starten och såg det mest som en kul grej. Så länge värdet är mer än 0 har jag gjort vinst.

Rätt inställning
Citera
2025-02-24, 20:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Kommer citera dig om ett år när 1 PI är värd 100 dollar och tända ett ljus för dig.
$1.5 gånger max supply på 100,000,000,000 ger en market cap på $150 miljarder idag.
När priset är $100 dollar har du en market cap på 10 biljoner dollar.

Att jämföra med Bitcoin som har en market cap på 1.8 biljoner dollar idag...

Du tänker dig att Apple, Microsoft, Google och världens alla företag skall gå all in i Pi Network? Eller hur skall den nå dessa nivåer tänker du? Om ett år alltså...?
Senast redigerad av Leaston 2025-02-24 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in