Citat:
Ursprungligen postat av
PainfulVacuum
Ja, och jag tror absolut att han planerat sitt suicid i runt ett år, kanske mer. Det jag inte är lika övertygad om är att han planerat att det skulle vara ett utökat suicid förrän någon vecka innan det skedde. Det beslutet tror jag han tog i samband med att han beställde hem ammunition och rökgranaterna. Om han tänkt på skolskjutning innan dess lär vi aldrig få veta, om de inte framkommer något i hans elektronik som styrker det.
Vet vi vilket datum soc beslutade om att dra in stödet och datumet när han beställde ammunitionen? En lågoddsare är att dessa datum är nära varandra i tid.
Tror du att en bruten kontakt med familjen knuffade honom hårdare än en indragen inkomst som gör honom hemlös och hungrig? Där håller jag inte alls med dig. Däremot kan den "dåliga" kontakten med familjen gjort att han kände sig instängd i ett hörn, om han inte hade möjlighet att be dom om ekonomisk hjälp.
Givetvis är det en tragedi, för alla inblandade.
Det återstår att se om det finns någonting att tillgå som förklarar just det men jag håller med om att det som är klart är att han bestämt sig för att gå tillväga på det här sättet är inköpen men när han kom på idén vet till synes ingen just nu.
Det vet vi inte men det tror jag med
Jag menar att efter han blev av med pengarna och inte hade något stöd från sin familj så orkade han inte mer på egenhand. Det är absolut en kombination av många olika orsaker.