2025-02-24, 10:32
Medlem
ArnoldPalmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Det måste vara fantastiskt att vara en naiv svensk, som lever i en fantasivärld där alla personer media tycker att du ska gillar, är bäst och vackrast.

Verkligheten är att Zelensky har varit en styrd marionett från första början, och att du helt enkelt inte har en aning om vad som har hänt i Ukraina, innan SVT berättade åt dig vad du ska tycka och tänka.

Nu sitter Zelensky i skiten, och USA har övergivit honom, vilket innebär att vargarna nu samlas runtomkring honom. Snart är han död.

Jag länkade till SVT av ren bekvämlighet, det var första länken som kom upp när jag googlade för att hitta en länk om Putins skrytbygge vid Svarta havets kust. Du har ingen jävla aning om vem jag är och vilka kontakter jag har. Vatnik. Svensk är jag dock till skillnad från dig, det har du helt rätt i.
Senast redigerad av ArnoldPalmer 2025-02-24 kl. 10:36.
Citera
2025-02-24, 11:10
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Det måste vara fantastiskt att vara en naiv svensk, som lever i en fantasivärld där alla personer media tycker att du ska gillar, är bäst och vackrast.

Verkligheten är att Zelensky har varit en styrd marionett från första början, och att du helt enkelt inte har en aning om vad som har hänt i Ukraina, innan SVT berättade åt dig vad du ska tycka och tänka.

Nu sitter Zelensky i skiten, och USA har övergivit honom, vilket innebär att vargarna nu samlas runtomkring honom. Snart är han död.

Jag är rätt övertygad om att Zelensky inte är så illa ute som många verkar tro. Utifrån vad jag kan se hanterar han Trump ganska skickligt. Även om Zelensky vägrar gå med på första bästa förnedrande avtal och Trump kallar honom diktator, fortsätter USA att skicka vapen och ammunition till Ukraina. Elon Musk har också förnekat att han skulle stänga ner Starlink om Ukraina inte skriver under avtalet.

Jag tror att Zelensky insåg att Trump skulle bli USA:s president och förberedde sig för det genom att studera "The Art of the Deal" och analysera hur Trump har agerat genom åren.

Sen har Trump själv satt sig i underläge i förhandlingarna genom att kallaZelensky för 'greatest salesman of all time'

https://m.youtube.com/watch?v=6DcYb5fjCUg&pp=ygUhWmVsZW5za3kgYmVzdCBzZWx zbWFuIG9mIGFsbCB0aW1z
Citera
2025-02-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Europa har rustat till tänderna de senaste åren och det börjar sakta ge resultat. Araberna säljer lika mycket olja till oss som de alltid har gjort.
Rysk olja ja. Man ska inte glömma att Ryssland säljer sin olja till Indien som i sin tur säljer sin olja till Saudi. Som i sin tur säljer den till oss.

Det är inte bara skattetrycket som gör soppan dyr här.
Citera
2025-02-24, 11:48
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouasshole22
Jobbigt att fred börjas tvingas fram, man märker på dig att du har ont i arslet av att Trump skapar fred, du kanske ska ner en runda till fronten och kriga om du älskar krig? Eller är det andra unga män som ska dö för din kamp mot elaka Putin, ni krigsvurmare är bra vidriga människor.

Fast nu gällde det ju Zelensky som visat stort mod och uthållighet i Ukrainas kamp för sin överlevnad. Vem ska ni fredsvänner, ha, ha, hata då? Vilken annan knarkande jude ska ni då angripa? Det blir jobbigt för er.
Senast redigerad av Comitium 2025-02-24 kl. 11:55.
Citera
2025-02-24, 11:59
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Europa har rustat till tänderna de senaste åren och det börjar sakta ge resultat. Araberna säljer lika mycket olja till oss som de alltid har gjort.

Nja det har vi väl inte, var har du sett mass-rekryteringar och en väldig ökning av försvarskostnader?
Alla ökningar har väl mer eller mindre gått direkt till Ukraina, på fält och i djupa fickor.
Citera
2025-02-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om ett fredsavtal skrivs under och Ryssland drar sig tillbaka ser jag inget konstigt med att han avgår, men först när ryssarna är ute ur landet.

Ukraina är i krig och under krig sker inga val. Kriget kan inte ta slut förrän ryssarna är borta. Jag tror kriget har tagit hårt på Zelenskys egna välbefinnande så en avgång är sannolik, när freden är säkrad. Inga konstigheter.

Den stora frågan är väl snarare om de andra två som förhandlar om freden i Ukraina är villiga att avgå frivilligt? Det är en ganska bra indikator på bra och dåliga människor.

Men tror att han kommer dra sig tillbaka när kriget är över. Sedan kommer han kunna leva ett lix i lyx, men i hans fall kommer han kunna dra in vita pengar på memoarer och föreläsningar.
Citera
2025-02-24, 12:14
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jösses!

Jag är inte lika säker som du att avslutningen där, "Låt Elon Musk sköta snacket", var allvarligt menat. Jag är dock hyfsat säker på att kombinationen knark, JavaScript och feminism satt sina spår, och att du är inkapabel att fånga upp nyanser och ironi.

Om du tar det du läser på allvar tycker jag dock det är bättre om du bemöter det med motargument, än att ifrågasätta personerna

Så, om du nu är så fyrkantig och politiskt korrekt att du måste bemöta det som upprör dig, håll dig till saken. Varför anser du inte att Musk ska sköta snacket? Tror du det är Zelenskyj som inte vill vara på rysk TV igen, eller tror du det är Putin och Trump som satt ner foten? Nu blev jag nyfiken vad du faktiskt tror. Alternativt så slappnar du bara av lite.

Vad yrar du om här? Vad är det som hade varit smart av Zelenskyj att göra?

Inlägget från användaren Spersson som du svarar på nämner varken Zelenskyj eller något som han skulle göra.

Du har alltså gjort en gärningsmansprofil och gått igenom min historik på flashback och namedroppar lite saker som jag skrivit här. Vad vill du åstadkomma med det? Att man kommenterar här inne skäms jag redan nog för då tiden man lägger på det är ju gränsartat till idiotit. Men att göra det du gjort ovan, applåder. Du får gärna också bidra med kontexten till alla [spoiler]-taggar du valt att bidra med, då jag vart här sålänge att mycket är svårt att komma ihåg allt man skrivet. Har ju trots allt ett liv utanför den här sjuka tillvaron som är flashback.

Vem har inte provat olika substanser när de var yngre?
Har efter det tagit en civilingenjörexamen samt drivit eget företag. Vad har du åstadkommit din lilla pissråtta?

Angående varför Elon Musk inte ska sköta snacket är för att han är totalt opålitlig samt uppvisat gång på gång att han inte bryr sig ett skit för sina medmänniskor , enbart sig själv och andra miljardärer. Detta är så otroligt uppenbart för oss som inte sitter i en källare och runkar till manga dag ut och dag in. Vet inte ifall det är detta du gör, men du har definitivt de vibesen.

Min fyrkantighet och upprördhet startade dagen JD Vance kom till EU och började läxa upp oss om hur vi ska sköta våra affärer. Detta kommer från en person som tillsammans med sin overlord gör alla försök på att tysta traditionella medier och strypa minoriteter.

Det förvärrades när det blev uppenbart att misstankarna var sanna, Putin har kompromat på Trump och han gör nu vad än han kommer be honom utan att väcka för stora misstankar (men vem vet?). Annars hur kan man se på att Trump lägger sig platt och är beredd att ge Ukrainas land till Ryssland , kallar Zelenskyj (?!) en diktator medan Rysslands Ekonomi är på gränsen att fallera? Ryssland är också del av BRICS som Trump hotat med att införa 100% sanktioner om de går vidare med att arbeta sig bort från Dollarn som valutareserv, så redan där bör han se dessa länder som sina absoluta största motståndare.

Min post om Zelenskyj och hans drag att erbjuda sig att avgå är taktiskt korrekt för att avväpna epiteten "diktator" som Trump försöker sätta på honom (Ingen diktator skulle göra detta, men inget land som är invaderat av en främmande makt skulle heller ha ordinarie val. USA hade inte ens ordinarie val när de var i krig som inte ens var på deras mark)
Citera
2025-02-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Kan det bero på att det finns fler ryssar än ukrainare?

Hur ont gjorde det när du försökte tänka?

Presidentval Ryssland 2024

En omgång
44 kandidater
Vladimir Putain - 88.48%

Presidentval Ukraina 2019
39 kandidater.

Omgång 1
Volodomyr Zelenskyy - 30.61 %

Omgång 2
Volodomyr Zelenskyy - 74.96%

Fattar du nu vad jag menade?
Citera
2025-02-24, 12:29
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump

En omgång
44 kandidater
Vladimir Putain - 88.48%

39 kandidater.

Omgång 1

Omgång 2

I Ukraina har de något så lustigt som en opposition. Olika kandidater får ställa upp på lika villkor. Det kallas demokrati.

Oliktänkande varken fängslas eller avrättas.
Citera
2025-02-24, 12:31
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:

En omgång
44 kandidater
Vladimir Putain - 88.48%

39 kandidater.

Omgång 1

Omgång 2

Ja och i Kina så röstar drygt 98% på kommunistpartiet. Fattar du nu
Citera
2025-02-24, 12:41
Medlem
ArnoldPalmers avatar
Citat:

En omgång
44 kandidater
Vladimir Putain - 88.48%

39 kandidater.

Omgång 1

Omgång 2

För att förtydliga varför Zelenskyj fick 30.61% i första omgången och 74.96% i andra:

I första valet fanns det ett flertal kandidater att rösta på som sig bör i en demokrati , i andra omgången endast två, och då valde en övervägande majoritet att rösta på Zelenskyj.
Citera
2025-02-24, 12:47
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Nja det har vi väl inte, var har du sett mass-rekryteringar och en väldig ökning av försvarskostnader?
Alla ökningar har väl mer eller mindre gått direkt till Ukraina, på fält och i djupa fickor.

Var har du inte sett det? Sveriges försvarsbudget slår i taket. Försvaret hinner inte rusta i den takt de får pengar. Danmark tokrustar liksom resten av NATO-länderna i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in