2025-02-23, 19:48
Medlem
HugoStieglitzs avatar
I ett avsnitt om invandring från brittiska RCP (länk), så påstår Khaled Malachi att illegala migranter i Frankrike smugglades in av flyktingsmugglare som backades upp av bankirer. Detta ska tydligen ha framkommit i en rapport från Frankrikes polismyndighet. Värt att nämna här är att i Frankrike finns det två polismyndigheter, dels Nationella polisen (National Police) och dels Gendarmeriet (Gendarmerie nationale). I inslaget framkom det tyvärr inte vilken av polismyndigheterna som var källan.

Jag har sökt på nätet och kunde inte hitta detta, men jag är inte heller fransktalande. Är det någon som kan franska här eller vet mer om detta? RCP är trotskister så man får förstås vara källkritisk till vad just RCP påstår, men om de hänvisar till en polismyndighet så har de ju i så fall källor.

Om det är sant att bankmaffian ligger bakom illegal migration så förklarar det ju kanske också varför SD är passiva. Det finns massiva ekonomiska resurser bakom som kan användas för att köpa vilka politiker som helst.
Citera
2025-02-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
I ett avsnitt om invandring från brittiska RCP (länk), så påstår Khaled Malachi att illegala migranter i Frankrike smugglades in av flyktingsmugglare som backades upp av bankirer. Detta ska tydligen ha framkommit i en rapport från Frankrikes polismyndighet. Värt att nämna här är att i Frankrike finns det två polismyndigheter, dels Nationella polisen (National Police) och dels Gendarmeriet (Gendarmerie nationale). I inslaget framkom det tyvärr inte vilken av polismyndigheterna som var källan.

Jag har sökt på nätet och kunde inte hitta detta, men jag är inte heller fransktalande. Är det någon som kan franska här eller vet mer om detta? RCP är trotskister så man får förstås vara källkritisk till vad just RCP påstår, men om de hänvisar till en polismyndighet så har de ju i så fall källor.

Om det är sant att bankmaffian ligger bakom illegal migration så förklarar det ju kanske också varför SD är passiva. Det finns massiva ekonomiska resurser bakom som kan användas för att köpa vilka politiker som helst.
Det låtet lite underligt, kan finnas något i det.
Men att hus och markpriserna stigit otroligt mycket i alla länder dom sista åren är lite skumt.
Priserna har fördubblats utan att inkomsterna ökat lika mycket.
Det enklaste sättet att tjäna pengar på är att låna ut pengar mot ränta.
Att låna ut pengar med Hus/BRFr som säkerhet är ju mycket säkrare än att låna ut pengar till företag.
Speciellt om det råder bostadsbrist och det är omöjligt att få en hyresrätt.
Då är det knappt någon risk att banken kommer förlora några pengar.
Så ja, det kan kanske vara bankerna som driver på så att massinvandringen inte stoppas.
Ju fler människor i Sverige, ju fler måste ta lån för att köpa en bostad.
Citera
2025-02-23, 20:12
Avstängd
Severlohs avatar
Ja det är det, och det är bara de rikaste som tjänar på massinvandringen.
Citera
2025-02-23, 20:37
Avstängd
xXEmMEXxs avatar
Invandring är business interest, ja. Att ingen begriper detta är otroligt och dettta signalerar att vi är körda.
Citera
2025-02-23, 21:46
Moderator
Ancistruss avatar
Integration och invandring --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2025-02-23, 23:14
Avslutad
Vad gynnar det ”bankmaffian” egentligen?
Det enda jag kan tänka mig är att folk tar med sig guld och pengar hit. Banken får liksom mer att lägga in i sitt konto så att säga.

Kan ni förklara vad det ger banken för vinst när allt i princip blir osäkrare?
Citera
2025-02-23, 23:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Det enda jag kan tänka mig är att folk tar med sig guld och pengar hit. Banken får liksom mer att lägga in i sitt konto så att säga.

Bankers vinster kanske ökar om företags vinster ökar, men har svårt att tänka mig att banker skulle engagera sig desto mer. Andra typer av företag kanske har mer direkt nytta. Vance har nämnt det, att det är billig arbetskraft som dock stör konkurrens utöver att det såklart missgynnar människor som bor i USA lagligt och konkurrerar om jobb till dräglig lön (och framtida pension plus att personer i låglönebranscher ofta har behov att ha sjukförsäkring genom anställningsavtal som då nödvändigt ska vara vitt väl).

Snedvriden konkurrens kanske inte många "jobbare" upprörs så mycket över men det tenderar väl att hålla nere lönenivån hos den som konkurrerar fast vill betala "vitt". Stora kedjor i servicebranscher som WalMart har väl konsulter anställda vars funktion är att hjälpa anställda att söka diverse bidrag.

Klipp från Vance's intervju:

https://youtube.com/shorts/SVM_uZdl0xA?si=Gj4FO9tJWebsDEt7
Citera
2025-02-24, 03:43
Medlem
Citat:

Nya konsumenter till europa betyder att företagen får bygga massa infrastruktur som vägar,lägenheter och allt annat vilket gynnar bankerna.

Man hjärntvättar dom att börja betala mer med kort istället för kontanter så kan man dra in lite kortköpsavgifter på varje köp 24h.

Nya invånare och bara lite nya bostäder betyder också att man manipulerar upp bostadspriserna till sjuka nivåer så alla som bor i landet blir låneslavar för livet och får ta massa digitala lån som banken skapar med ett knapptryck på datorn +kreditkort där man kan ta extra höga kortköpsavgifter och extra höga ockrar räntor och avgifter-

Du kan ju gissa hur de 4 storbankerna i sverige tar 400 miljoner kronor av våra pengar i vinst varenda dag(efter alla utgifter)
Citera
2025-02-24, 04:50
Medlem
Autobahn76s avatar
Är illegal och massinvandring orkestrerad för att störta västvärlden?
Finns det ris i Kina?
Skiter björnar i skogen?
Sover Dolly Parton på rygg?
Har påven en lustig hatt?
Citera
2025-02-24, 05:15
Medlem
karateyngves avatar
Citat:

Enkelt, allt som kostar pengar gynnar bankerna eftersom de skapar pengar ur tomma intet och kräver återbetalning med ränta som inte skapas vid lånetillfället.
Varenda person ska först integreras, kostar pengar för staten.
Sen ska personen själv skuldsätta sig genom att ta sig in på bostadsmarknaden.
Allt blir en vinst för bankerna.
Citera
2025-02-24, 06:07
Medlem
karateyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Nya konsumenter till europa betyder att företagen får bygga massa infrastruktur som vägar,lägenheter och allt annat vilket gynnar bankerna.

Man hjärntvättar dom att börja betala mer med kort istället för kontanter så kan man dra in lite kortköpsavgifter på varje köp 24h.

Nya invånare och bara lite nya bostäder betyder också att man manipulerar upp bostadspriserna till sjuka nivåer så alla som bor i landet blir låneslavar för livet och får ta massa digitala lån som banken skapar med ett knapptryck på datorn +kreditkort där man kan ta extra höga kortköpsavgifter och extra höga ockrar räntor och avgifter-

Du kan ju gissa hur de 4 storbankerna i sverige tar 400 miljoner kronor av våra pengar i vinst varenda dag(efter alla utgifter)

+1 på den.
Tillväxt, tillväxt och lite mer tillväxt. (skuldsättning, vilket krävs eftersom pengar skapas som skuld, för att betala av skulden så måste man ta till mer skuldsättning)
Sverige, jordens mest privat skuldsatta folk.
Då behöver man mer invandring för att få mer människor i skuld eftersom vi inte ka ta på oss mer skuld.

Lyssna på denna gamla klassikern när en Bankchef ringer in till Ring P1 på den tiden det inte var genomcensurerat och förklarar.
FD Bankchef Christer Sandwall Om Hemska Banksystemet & Hur Pengar Skapas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in