2025-02-24, 01:22
Medlem
swimmingpools avatar
Zelenski tänker på sitt lands bäste, han är inte som Trump som bara tänker på sig själv. I en demokrati sitter man inte hur länge som helst.
Citera
2025-02-24, 01:25
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldPalmer
Hans erbjudande om att lämna presidentposten mot fred och Nato-medlemskap är fullt ut en respons på Trump/Putin duons förljugna påståenden att han är en diktator, något han mycket elegant debunkar genom att erbjuda sig att helt hoppa av politiken.
Nej den lille diktatorn har inte debunkat något utan är helt enkelt rädd att sluta som Ngo Dinh Diem. Därav vill han hoppa av tåget som rullar.

Någonstans inom sig önskar han återgå till att vara den dansande pianovirtuos han en gång var, men det kommer givetvis inte att hända.

Inte efter det han har gjort tillsammans med det republikanska partiets och folkets fiende i USA, demokraterna. Vilket vill säga är att ha startat krig mot Ryssland. Som vänligt nog arbetade fram fredsavtal, som han vägrade.

Hög på kokain lät han kidnappa och avrätta sin fredsförhandlare och ville med sina nazistiska battaljoner invadera Krim. Över miljonen döda, män som kidnappats på gatorna och tvingats under dödshot in i militären för att döda ryssar.

USA bytte parti och är förbannade. De vill reklamera hela kriget, kräver sina pengar tillbaka. Pundaren kan inte redogöra.

Ngo Dinh Diem.
Citera
2025-02-24, 01:57
Avstängd
Zelenskyj pratar fortfarande om inträde i NATO som aldrig kommer hända.
Citera
2025-02-24, 02:17
Medlem
ArnoldPalmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Fast EU klarar ju inte ens av att få ihop 200 000 man att bevaka en eventuell buffertzon i Ukraina som Zelensky begärde förra månaden. Hur ska dom då klara Ryssland utan USAs hjälp? NATO är helt dött utan USA och kommer förmodligen upplösas tids nog.

Ibland ändras förutsättningarna drastiskt och snabbt, och då måste man anpassa sig om man inte tänker lägga sig platt och ge upp.

I värsta fall kan Artikel 5 eller motsvarande krissituation utropas och då fixar man fram de soldater och krigsmedel som krävs.

Europa är en samling rika länder med en sammantaget stor population. Hittills har vi mestadels skänkt gamla vapen som ändå skulle kasseras (dvs stödet till Ukraina har i realiteten inte egentligen kostat oss så mycket som hjälpen motsvarar) men vi kan utropa mobilisering, dvs ställa om till krigsekonomi, jacka upp vapenproduktionen och kalla in alla totalförsvarspliktiga. Och viljan att försvara vår demokrati och fria värld är stor. Jag själv lever f.n ett skönt halvflummigt liv i Nederländerna men håller som bäst på och planerar för att återvända hem till Sverige, för att vara redo om jag blir inkallad och om jag måste försvara mitt land och min familj.

Tror du på fullt allvar att detta är det bästa Europa kan göra om kriget är ett faktum? LOL. Vi har inte ens börjat. Australien och Canada kommer också att undsätta oss vid skarpt läge, det är jag helt övertygad om. Kanske Marocko och ett antal andra länder likaså. För att inte tala om de 50% av amerikanerna som trots allt inte röstade på Trump och som skäms ögonen ur sig just nu, de kan fara över och anmäla sig som frivilliga vilket säkert ett stort antal kommer att göra för att försvara vår existens och demokratiska ideal. Det är en enorm förlust för Nato att förlora USA som ju är världens starkaste krigsmakt, men hjälplösa utan dem är vi inte.
Citera
2025-02-24, 02:36
Medlem
wwrs avatar
Zelensky jämför sig själv med NATO 🤣🤣🤣

Citat:
Zelensky willing to give up presidency in exchange for Nato membership
https://www.bbc.com/news/articles/cn9vx01evp9o

Om han bara skriver på att USA får stjäla Ukrainas mineraler är han förbrukad och hamnar på sophögen för tidigare USA-lakejer. Samma destination som Sverige är på väg mot. Fred låter däremot stormakterna inte honom förhandla om. I sådana frågor räknas han som illegitim diktator. Han har bara rätt att sälja ut landets tillgångar.
Senast redigerad av wwr 2025-02-24 kl. 02:42.
Citera
2025-02-24, 02:48
Avstängd
Han är så rökt. Men jag har inte hört Trumpen eller Vancen kommentera än, hoppas på något riktigt dräpande från Trump. Som han sade om Freeland, en kanadensisk nazistättling, från Ukraina förstås.

När ska polletten trilla ner och Zelensky förstå sin egen betydelselöshet?
Senast redigerad av simson12 2025-02-24 kl. 02:54.
Citera
2025-02-24, 03:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Zelenski tänker på sitt lands bäste, han är inte som Trump som bara tänker på sig själv. I en demokrati sitter man inte hur länge som helst.

Du låter som en journalist på TV4. Vadå Trump tänker bara på sig själv? Då hade han inte hela tiden pratat om hur det måste bli fred för han vill att folk ska sluta dö.
Citera
2025-02-24, 04:00
Medlem
Han tror sig ha en säker flyktväg ut ur landet och ett säkert tillflyktsland och säkrat ekonomiskt oberoende, men så enkelt lär det inte bli , det blir en tuff tid för honom med kommande plastikoperationer till trots ändå konstant vara på flykt
Citera
2025-02-24, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/al0A37/zelenskyj-avgar-i-utbyte-mot-fred

[b]

Det låter väl bra? Kommer han att göra det, att avgå?Eller är det bara BS?
Definitivt bara snack, han säger det men finner all väg till fred oacceptabel

Utan tvivel!
Han avgår aldrig frivilligt
Citera
2025-02-24, 04:21
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Du låter som en journalist på TV4. Vadå Trump tänker bara på sig själv? Då hade han inte hela tiden pratat om hur det måste bli fred för han vill att folk ska sluta dö.
Han böjer sig för en diktator, så gör man inte nåt för sitt land.
Citera
2025-02-24, 04:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om ett fredsavtal skrivs under och Ryssland drar sig tillbaka ser jag inget konstigt med att han avgår, men först när ryssarna är ute ur landet.

Ukraina är i krig och under krig sker inga val. Kriget kan inte ta slut förrän ryssarna är borta. Jag tror kriget har tagit hårt på Zelenskys egna välbefinnande så en avgång är sannolik, när freden är säkrad. Inga konstigheter.

Har svårt att förstå varför inte ens amerikanska presidenten förstår en sådan situation. Vid krigtider = inga val.
Citera
2025-02-24, 04:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Men nu finns det ju flera exempel där länder haft val vid krig.

Högst ovanligt. För det mesta gäller en samlingsregering vid krig som i Sverige under ww2 även om vi inte var med i kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in