2025-02-20, 10:42
Medlem
Verkar vara släppt nu enl. deras sida.

sportadmin.se
PUBLISHED

Visits: 10980
Data Size: 300 GB
Last View: 02-20 09:36:23

2025-02-04 16:06:48
Citera
2025-02-20, 12:26
Medlem
MarinePreachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fapify

sportadmin.se
PUBLISHED

Står "published" men finns fortfarande ingen länk till datan såvitt jag kan se.
Citera
2025-02-20, 12:26
Medlem
0xfee1deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fapify

sportadmin.se
PUBLISHED

Nej den är inte publicerad. Som vi diskuterat i tråden så är läckan markerad som "published" men ingen länk till datan har publicerats.
Citera
2025-02-21, 09:49
Medlem
MarinePreachers avatar
Fortfarande ingen länk till datan. Sannolikheten att de betalat Ransomhub blir bara större.

Kan inte se några andra förklaringar till att man avstår att publicera.
Citera
2025-02-21, 10:15
Medlem
0xfee1deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarinePreacher
Fortfarande ingen länk till datan. Sannolikheten att de betalat Ransomhub blir bara större.

Kan inte se några andra förklaringar till att man avstår att publicera.

Jag tänker lite i samma banor men borde det inte då finnas någon "paid"-etikett istället för "published"? Alternativt att man tar bort SportAdmin helt från listan? Först tänkte jag att RansomHub kanske ville skylta med att folk faktiskt betalar för att få upp betalningsviljan hos andra utsatta men listan över publicerade är så otroligt lång att jag har svårt att tro att någon skulle märka om några av dem faktiskt betalade.

Ett tag funderade jag på om de försökte sälja datan vid sidan av för att tjäna några pengar alls på det hela men det verkar ju inte som att de gör det med någon annan data.
Citera
2025-02-21, 11:26
Medlem
MarinePreachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xfee1dead
Jag tänker lite i samma banor men borde det inte då finnas någon "paid"-etikett istället för "published"? Alternativt att man tar bort SportAdmin helt från listan? Först tänkte jag att RansomHub kanske ville skylta med att folk faktiskt betalar för att få upp betalningsviljan hos andra utsatta men listan över publicerade är så otroligt lång att jag har svårt att tro att någon skulle märka om några av dem faktiskt betalade.

Ett tag funderade jag på om de försökte sälja datan vid sidan av för att tjäna några pengar alls på det hela men det verkar ju inte som att de gör det med någon annan data.

Ja, men kanske har man villkorat betalningen med att de inte ska skriva ut att någon har betalat. Samtidigt kanske inte Ransomhub vill ta bort det helt från sin hemsida - de kanske vill skylta med sina prestationer.

Jag tror nog att de kan tänka sig att sälja till någon annan. På "smarterp.com" exempelvis står det "Auction". På ett par andra står det "Sold".
Citera
2025-02-21, 12:58
Medlem
0xfee1deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarinePreacher
Ja, men kanske har man villkorat betalningen med att de inte ska skriva ut att någon har betalat. Samtidigt kanske inte Ransomhub vill ta bort det helt från sin hemsida - de kanske vill skylta med sina prestationer.

Jag tror nog att de kan tänka sig att sälja till någon annan. På "smarterp.com" exempelvis står det "Auction". På ett par andra står det "Sold".

Ah, det såg jag inte. Men om auktionsfunktionaliteten finns så tycker jag att man kan stryka möjligheten att de tänker sälja datan istället för att bara publicera den. Då tror jag tamejfan att SportAdmin hostat upp lösensumman.
Citera
2025-02-21, 22:32
Medlem
sportadmin.se har "Auction"-markeringen nu också.
Citera
2025-02-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ah, det såg jag inte. Men om auktionsfunktionaliteten finns så tycker jag att man kan stryka möjligheten att de tänker sälja datan istället för att bara publicera den. Då tror jag tamejfan att SportAdmin hostat upp lösensumman.

Väldigt synd i så fall. Sådana f*ttor ska man aldrig ge efter för. Be dom dra åt helvete och ge pengarna till de som bekämpar smutsiga cyber-brottslingar?
Citera
2025-02-23, 16:37
Medlem
0xfee1deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
sportadmin.se har "Auction"-markeringen nu också.

Nu är den borta men sidan har fått en ruta för en länk med texten "Uploading" i.

Med allt krångel back and forth så tror jag på att de laddar upp det när jag ser det.
Citera
2025-02-23, 20:47
Medlem
Jag har haft mina uppgifter i sportadmin och har nu senaste dagarna blivit nedringd av random nummer från Tunisien, Bulgarien och Norge. Har aldrig haft detta problem innan och har haft mitt nummer i 10+ år.

Någon annan som upplevt samma problem? Vad jag förstått det som har inte några uppgifter släppts enligt hackarna själva? Men stämmer det verkligen?
Citera
2025-02-23, 22:06
Medlem
Citat:
Nu är den borta men sidan har fått en ruta för en länk med texten "Uploading" i.

Med allt krångel back and forth så tror jag på att de laddar upp det när jag ser det.

Se på fan. Nej, jag håller med, i nuläget är det vänta och se som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in