2025-02-23, 19:27
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Ännu en skitpost från en skitpostare som inte förstår kontext.
TS borde lära sig att läsa saker i kontext.

Finns inget i artikeln som pekar mot Att Zelensky kommer att avgå utan ett vettig fred.

TS är en vidrig clickbaithora likt Aftonfhoran.

Han fick en fråga om det. Och han sa att är det de som krävs så jag det direkt eller om Nato/EU godkänner vår ansökan.

Problemet med om han avgår i utbyte av fred. Är väl att en ryssvänlig kommer till makten.

Men ja, det var inte uttalande. Utan ett svar på en fråga.
Kan hålla med att det var rätt knasigt skrivit av TS.
Citera
2025-02-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Får jag fråga varför det faktum att han skulle avgå vara betydelsefullt? Han sitter väl inte på tronen olagligt? Varför skulle nån bry sig om han avgår eller inte, hur kan det spela nån roll?? Han är väl folkvald folkkär pm? Eller?
Förklara som om jag vore 5

Nog bara för att Trump utmanar honom med "Diktator kortet"... Å att Z skulle "vilja" sitta där å köra i all evighet. Men trump är en idiot som gillar jävlas för att få ut saker och spela friend med Ryzland.

Tror definitivt Z avgår om han får fred och Nato medlemskap. Liv-rem o hängslen.
Citera
2025-02-23, 19:28
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Eller är det bara BS?

Tror nog att det inte är bluff. Tror Zelensky skulle vara glad över att få göra sitt och lämna posten.

Däremot så måste han kunna ställa upp för omval. Det kan väl ingen hindra honom att göra. Då är det mycket sannolikt att han vinner. Det skulle vara önskvärt eftersom han är en garant för att fortsätta arbetet med att göra Ukraina starkt, för folket med stärkt demokrati.

Men man får också förstå honom om han inte vill. Det är väl det mest troliga scenariot.
Citera
2025-02-23, 19:28
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Trump får sina mineraler och ryssarna tar antagligen en del mark från Ukraina. Troligtvis så skrivs nya avtal om att Ukraina ska vara ett neutralt land.

Nato är dött så det blir antagligen bara en notis om att Nato inte får ha nått med Ukraina att göra.

På vilket sätt är NATO dött?
Citera
2025-02-23, 19:29
Medlem
tryffs avatar
Klart han måste fly med miljarderna när freden kommer. Vi får väl se hur det var med stings vingård.
Citera
2025-02-23, 19:30
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Får jag fråga varför det faktum att han skulle avgå vara betydelsefullt? Han sitter väl inte på tronen olagligt? Varför skulle nån bry sig om han avgår eller inte, hur kan det spela nån roll?? Han är väl folkvald folkkär pm? Eller?
Förklara som om jag vore 5

Tänkbar teori:
Putin har en hållhake på Trump, Putin vill ha sätta in sin egna president i landet så han beordrar Trump till att avsätta zelensky så att Putin ska rigga valet till sin fördel.
När detta sker och ryssland igen knackar på kommer den nya "ryskstyrda"presidenten be sina soldater om att inte ta till vapen och ryssland kan då ohindrat ta över landet.

Om detta stämmer vet jag inte, det är inte alls säkert att vi någonsin kommer få veta
Citera
2025-02-23, 19:31
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
På vilket sätt är NATO dött?
Artikel fem är död (alla för en, en för alla). Då är det naturligtvis inte NATO.
Citera
2025-02-23, 19:32
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Trump får sina mineraler och ryssarna tar antagligen en del mark från Ukraina. Troligtvis så skrivs nya avtal om att Ukraina ska vara ett neutralt land.

Nato är dött så det blir antagligen bara en notis om att Nato inte får ha nått med Ukraina att göra.

https://kyivindependent.com/economy-minister-occupied-ukrainian-territories-have-over-350-billion-in-natural-resources/

Det verkar som om Ukraina är beredda att ge USA (Trump och hans businesspolare) rätten att exploatera värdefulla mineraler som beräknas finnas i Ukraina till det värdet av 350 miljarder som Trumpen påstått Ukraina fått av USA.

Kruxet för Trump är bara att dessa mineraler till största delen ligger i det av ryzzland ockuperade Ukraina...

Så för att komma åt dem måste han se till att polaren Putins armé lämnar Ukraina.

Svårt val för Trumpen det här...
Citera
2025-02-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Han fick en fråga om det. Och han sa att är det de som krävs så jag det direkt eller om Nato/EU godkänner vår ansökan.

Problemet med om han avgår i utbyte av fred. Är väl att en ryssvänlig kommer till makten.

Men ja, det var inte uttalande. Utan ett svar på en fråga.
Kan hålla med att det var rätt knasigt skrivit av TS.

Och svaret på frågan var att han kan avgå OM Ukraina då får bli medlem i Nato.

Det kan aldrig hända så länge Ryssland våldtar Ukraina då ett land som är i krig inte kan bli medlem av Nato.

Det här är bara retorik, eller om man så vill, ordbajseri.

Ukraina borde inte bara kräva Nato medlemskap utan även ett snabbare spår mot inträde i EU, för Ukraina är godkänt som EU kandidatland.
Citera
2025-02-23, 19:34
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om ett fredsavtal skrivs under och Ryssland drar sig tillbaka ser jag inget konstigt med att han avgår, men först när ryssarna är ute ur landet.

Ukraina är i krig och under krig sker inga val. Kriget kan inte ta slut förrän ryssarna är borta. Jag tror kriget har tagit hårt på Zelenskys egna välbefinnande så en avgång är sannolik, när freden är säkrad. Inga konstigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Om Ukraina blir Natomedlem så, ja då gör han nog det. Annars..... inte troligt.

Kriget kan också ta slut om de skriver under ett fredsavtal där de går med på att lämna ifrån sig de annekterade områdena och att de aldrig går med i NATO.
Citera
2025-02-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Tror nog att det inte är bluff. Tror Zelensky skulle vara glad över att få göra sitt och lämna posten.

Däremot så måste han kunna ställa upp för omval. Det kan väl ingen hindra honom att göra. Då är det mycket sannolikt att han vinner. Det skulle vara önskvärt eftersom han är en garant för att fortsätta arbetet med att göra Ukraina starkt, för folket med stärkt demokrati.

Men man får också förstå honom om han inte vill. Det är väl det mest troliga scenariot.

Ja Zelensky kan bli omvald.
Citera
2025-02-23, 19:41
Medlem
Låter kanske lite mer som man förlorat och kapten lämnar skutan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in