2025-02-12, 21:38
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Jag har också läst fup, så berätta för mig vilka som polisanmält detta? Någon enstaka granne men vilka anhöriga, kollegor, vänner?

Sant. Mest grannar. Men dessa har gjort det x flera och hon har då blivit defensiv och förbannad och bett dem att sluta. Klart man ger upp då? Inte fan skulle jag orka kämpa för ngn som inte vill ha hjälp och som blir förbannad när man försöker hjälpa till. sedan kan de sitta och gnälla att "ingen har hjälpt dem", såsom de brukar göra, trots att folk ibland vänt sig ut och in för att hjälpa.
Citera
2025-02-12, 21:58
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Förstod inte heller den delen

Ja, sitter den snett, kan den ju inte bara blockera luftvägen, utan även bidra till ökad CO2-inandning, vilket leder till kolsyrenarkos och i värsta fall döden. Om hon redan var så tankad att hon var medvetslös och en CPAP sitter snett, kan hon garanterat blivit berövad adekvat O2-tillförsel.
Citera
2025-02-12, 22:01
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Hon levde i en mardröm i 20år..medans hennes grannar levde ett underbart skönt liv i sina varma hem ....dom borde skämmas som inte hjälpte henne...hoppas dom nu kan hjälpa till så det blir ett hårt straff ..res er upp ur era sköna soffor och vittna om vad ni sett och hört

Lägg ner det där. Flera av dem har upprepade ggr anmält det hela till polisen, men då har BO blivit förbannad och bett dem sluta. De HAR hjälpt med det de kunnat, men hon blev förbannad och ville inte ha hjälp.
Citera
2025-02-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Sant. Mest grannar. Men dessa har gjort det x flera och hon har då blivit defensiv och förbannad och bett dem att sluta. Klart man ger upp då? Inte fan skulle jag orka kämpa för ngn som inte vill ha hjälp och som blir förbannad när man försöker hjälpa till. sedan kan de sitta och gnälla att "ingen har hjälpt dem", såsom de brukar göra, trots att folk ibland vänt sig ut och in för att hjälpa.

Ja, man måste vara bra jävla envis för att orka fortsätta kämpa för någon som inte vill ens vill kämpa för sig själv och blir arg när andra gör det åt en. Grannarna kan jag förstå gav upp, till viss mån också arbetskamraterna.Familjen däremot, föräldrar och syskon, har väl antagligen inte ens velat tänka tanken att han riskerade slå ihjäl henne, eller kanske var de rädda för att han skulle komma efter även dem.

Det BO hade behövt är kanske en vän med liknande erfarenheter, som hade kunnat känna igen alla varningsflaggor, kanske hade en sån person nått fram bättre än övriga runt henne.
Citera
2025-02-22, 14:31
Medlem
Va händer?! Har åklagaren överklagat?
Citera
2025-02-23, 17:36
Medlem
an0nymatjejens avatar
Någon som vill lägga upp FUP igen?
Citera
2025-02-23, 19:24
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av an0nymatjejen
Någon som vill lägga upp FUP igen?
https://fup.link/tr/solna/b-2936-24
Citera
2025-03-21, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Va händer?! Har åklagaren överklagat?

Hovrättens dom kommer idag kl.11:00...
https://www.aklagare.se/for-media/pr...rd-i-hasselby/
Citera
2025-03-21, 11:02
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (Svea hovrätt fastställer tingsrättens dom i mål om mord och våldtäkt i Hässelby):
Citat:
Hovrätten har i dag meddelat dom i ett mål där en man åtalats för mord alternativt grov misshandel och grovt vållande till annans död samt för grov våldtäkt. Hovrätten fastställer tingsrättens dom, vilket innebär att mannen frikänns från åtalet för mord mot sin dåvarande sambo men döms för våldtäkt mot henne till fängelse i tre år och åtta månader.

Tidigt på morgonen den 23 mars 2024 ringde mannen till 112 och uppgav att hans sambo inte var kontaktbar. Sambon fördes till sjukhus och avled den 25 mars 2024 till följd av en hjärnblödning. Hon hade även andra skador. I mannens mobiltelefon påträffades filmer som han spelat in på kvällen den 22 mars 2024 där han sågs genomföra sexuella handlingar med sin sambo som inte var kontaktbar och inte reagerade på handlingarna.

Enligt åtalet hade mannen orsakat sambons död genom att på okänt sätt bruka trubbigt våld mot henne. Tingsrätten kom vid en sammantagen bedömning av utredningen i målet fram till att det inte var ställt utom rimligt tvivel att mannen utsatt sin sambo för det våld som åklagaren gjort gällande. I våldtäktsdelen bedömde tingsrätten att sambon befunnit sig i en särskilt utsatt situation när mannen genomförde de sexuella handlingarna med henne och att mannen insett detta.

Hovrätten delar tingsrättens ställningstaganden i fråga om utredningen i målet och ansluter sig helt till tingsrättens bedömningar i fråga om skuld, brottsrubricering, påföljd och skadestånd. Hovrätten – som är enig – ändrar alltså inte tingsrättens dom i någon del.

– Vid en samlad bedömning av utredningen går det inte att utesluta att målsäganden orsakats skadorna på något annat sätt än vad som påstås i åtalet. Därför ogillas åtalet i den del som avser mord säger rättens ordförande hovrättsrådet Maria Hölcke.
Svea hovrätt, mål: B 553-25
Citera
2025-03-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Hovrättens dom kommer idag kl.11:00...
https://www.aklagare.se/for-media/pr...rd-i-hasselby/

Ja jag läste det, helt jävla sjukt.
Citera
2025-03-21, 12:18
Medlem
Jag tror fan inte det är sant. Det är nu man önskar att det fanns någon ”superhjälte” som kom in och skapade rättvisa för henne när han kommer ut om en alldeles för kort tid. Sjuka jävel.
Citera
2025-03-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Jag tror fan inte det är sant. Det är nu man önskar att det fanns någon ”superhjälte” som kom in och skapade rättvisa för henne när han kommer ut om en alldeles för kort tid. Sjuka jävel.

Verkligen sjukt, lär släppas ut senast nästa höst då (månadsskiftet augusti/september 2026 bör han släppas om inte tidigare)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in