2025-02-23, 17:32
Medlem
SoffanSviders avatar
Jag har nog säkert 30-50 kalsonger, orkar inte räkna exakt.

Men vissa är för små, andra fula och någon enstaka kanske har ett litet hål. Och framförallt är 7-8st mycket skönare.

Det har lett till att jag nästan enbart använder samma 7 kalsonger.

Och eftersom jag tvättar en gång per vecka så går ju det bra.

Så nu är min fråga, hur många kalsonger behöver man egentligen? Hur många har ni?

Hade varit jäkligt gött att slängda kalsongerna jag inte använder och bara tar plats.
Citera
2025-02-23, 17:35
Avslutad
15 par kanske är det mest optimala om du tvättar varje vecka, vissa kan ju gå sönder så bra att ha några i reserv.

Så börja med att slänga dom med hål.
Citera
2025-02-23, 17:38
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffanSvider

Men vissa är för små, andra fula och någon enstaka kanske har ett litet hål. Och framförallt är 7-8st mycket skönare.

Så nu är min fråga, hur många kalsonger behöver man egentligen? Hur många har ni?

Hade varit jäkligt gött att slängda kalsongerna jag inte använder och bara tar plats.

Eftersom kalsonger inte ska tvättas med nåt annat än just kalsonger (av uppenbara hygienskäl) så behöver man så pass många i samma färgskala att man inte kör halvtomma tvättmaskiner. Alltså runt ett 20-tal.
Citera
2025-02-23, 17:42
Medlem
Kravallstakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffanSvider

m

Tror du kan slänga de med hål i.... annars lycka till livet du verkar inte ha några medvetna problem
f.ö vad röstar du?
Citera
2025-02-23, 17:50
Medlem
SoffanSviders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
15 par kanske är det mest optimala om du tvättar varje vecka, vissa kan ju gå sönder så bra att ha några i reserv.

Så börja med att slänga dom med hål.

Ja, det är ju smart. Men känns som man får några favoriter. Om jag köper en ny kalsong som är skönare än mina andra, då tar den snabbt en position bland topp 7. Och en annan kalsong åker ut topp 7.

Och om jag nu i framtiden skulle använda den här kalsongen som åkt ur toppen, då kommer jag antagligen bli lite störd av att den inte är så skön den hade kunnat vara, den är ju inte topp 7 längre.

Så om jag bara har 7st så ser jag ju till att jag alltid har en av mina topp 7. Men det är klart, du har ju rätt, jag kanske behöver några extra.

De som har hål men ändå är kvar är primärt kvart av nostalgiska anledningar.
Senast redigerad av SoffanSvider 2025-02-23 kl. 17:54.
Citera
2025-02-23, 17:51
Medlem
SoffanSviders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Eftersom kalsonger inte ska tvättas med nåt annat än just kalsonger (av uppenbara hygienskäl) så behöver man så pass många i samma färgskala att man inte kör halvtomma tvättmaskiner. Alltså runt ett 20-tal.

Aldrig hört. Jag tvättar allt som ska tvättas i 60 tillsammans med varandra (strumpor, kalsonger, lakan, handdukar och köksgrejer)
Citera
2025-02-23, 17:53
Medlem
SoffanSviders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallstaket
m

Tror du kan slänga de med hål i.... annars lycka till livet du verkar inte ha några medvetna problem
f.ö vad röstar du?

Tack!

Men medvetna problem? Det här är ju ett problem och jag är medveten om det?

Vad jag röstar på spelar väl ingen roll? Men jag har kalsonger i både blått och rött om det är något sånt du fiskar efter. Men primärt svart.
Citera
2025-02-23, 17:57
Medlem
Sqrbankens avatar
7 par är minimum i min bok. De redan använda av dessa kan åka med i någon tvätt i veckan. 14-18 är dock rimligast, bra att ha backup. För egen del går det åt fler par än ett om dagen vanligtvis pga. träning.
Citera
2025-02-23, 17:58
Medlem
trickydicks avatar
Ca tio stycken eftersom frugan tvättar rätt frekvent. Sedan kan man ha några extra i reserv.
Citera
2025-02-23, 17:59
Medlem
SoffanSviders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
7 par är minimum i min bok. De redan använda av dessa kan åka med i någon tvätt i veckan. 14-18 är dock rimligast, bra att ha backup. För egen del går det åt fler par än ett om dagen vanligtvis pga. träning.

Det är rimligt. Jag bor numera en bit från stan. Så om jag tränar så gör jag det på morgonen påväg till jobbet. Att åka fram och tillbaka efter jobbet blir tradigt.

Och då har jag på samma kalsonger till träningen som jag hade dagen innan. Tränar i dom, och byter sedan på gymmet. Då blir det ändå bara 1 par per dag.
Citera
2025-02-23, 18:00
Medlem
SoffanSviders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ca tio stycken eftersom frugan tvättar rätt frekvent. Sedan kan man ha några extra i reserv.

Hur ofta?
Citera
2025-02-23, 18:02
Medlem
Loikkaris avatar
Beror helt hur ofta man byter, har man hemorojder måste man nog byta tre fyra gånger per dag, sätter man på gumman också ett par gånger per dygn blir det ytterligare två byten. Har man vuxen blöja behövs inte byta så ofta. Så det är bara att räkna o summera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in