Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-23, 16:34
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Räknas det som högt?

Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Tydligen, det är ju en svensk medellön typ.

Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jag fattade inte heller. Skumt?

Med tanke på att medianlönen i Sverige 2024 ligger på 39900 kr brutto, så är väl 40000kr netto ganska mycket högre än vad en "normal svensk" tjänar.

Men det är klart det är väl förmodligen bara 99 percentilare som er som skriver här på flashback.

99 percentilare som jobbar med hantverksyrken, dvs "riktiga jobb", och som hatar tjänstemän och andra "kontorsråttor och HR-folk"
Senast redigerad av guderi 2025-02-23 kl. 16:37.
Citera
2025-02-23, 16:41
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Med tanke på att medianlönen i Sverige 2024 ligger på 39900 kr brutto, så är väl 40000kr netto ganska mycket högre än vad en "normal svensk" tjänar.

Men det är klart det är väl förmodligen bara 99 percentilare som er som skriver här på flashback.

99 percentilare som jobbar med hantverksyrken, dvs "riktiga jobb", och som hatar tjänstemän och andra "kontorsråttor och HR-folk"
Vill du ha en ursäkt för att jag tjänar mer än medelsvensson eller vad menar du?
Citera
2025-02-23, 16:44
Medlem
guderis avatar
Citat:
Vill du ha en ursäkt för att jag tjänar mer än medelsvensson eller vad menar du?

Nej varför skulle jag vilja det för, jag svarade bara på frågan varför folk på flashback skryter om sin rikedom och höga lön, det måste ju vara därför att bara folk som tjänar betydligt mer än medelsvensson skriver här.
Citera
2025-02-23, 16:49
Medlem
lunarluddes avatar
Alla på Flashback är civilingenjör eller läkare och är rika samt har en 30+ slak penis, och är gärna gifta.

Är snarare lögner folk kommer med, svårt att tro på dom flesta i detta forumet.
Citera
2025-02-23, 16:52
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Nej varför skulle jag vilja det för, jag svarade bara på frågan varför folk på flashback skryter om sin rikedom och höga lön, det måste ju vara därför att bara folk som tjänar betydligt mer än medelsvensson skriver här.
Tycker folk i alla löneklasser skriver ganska fritt här, det kanske bara sticker extra i ögonen när det är nån som tjänar mer än en själv.
Sen får man väga in att det är ett stort åldersspann på folk här inne, det är ju givet lättare för någon som är 60 att ha hunnit trygga sin ekonomi än för någon som är 20.
Citera
2025-02-23, 16:53
Medlem
Medianlönen är 36000kr så visst skryts det.
Citera
2025-02-23, 16:58
Medlem
guderis avatar
Citat:
Tycker folk i alla löneklasser skriver ganska fritt här, det kanske bara sticker extra i ögonen när det är nån som tjänar mer än en själv.
Sen får man väga in att det är ett stort åldersspann på folk här inne, det är ju givet lättare för någon som är 60 att ha hunnit trygga sin ekonomi än för någon som är 20.

Jag tror det är så att många sitter och hittar på och skriver en massa trams bara för det är ett anonymt forum och ingen kan kolla upp om det stämmer. Varför sitter inte folk och underdriver sin lön annars, tänk om 99% av de som skrev sade sig tjäna 10000kr netto istället för att tycka att 40000kr netto är lite.
Citera
2025-02-23, 16:59
Medlem
Citat:

När jag skrev ett inlägg och frågade om folk trodde vi kunde få låna 300 000 kronor utöver vårt 2 miljoners lån, så var det någon tjomme som skrev att med vår usla ekonomi så borde vi inte få låna en krona och vi har en sammanlagd inkomst på 130 000 kr/mån. Kändes som en person som tjänar väldigt dåligt satt och drev med mig för att det stack i ögonen att han själv tjänar mindre. Drygt beteende, för min avsikt var verkligen inte att tävla om vem som tjänar mest, utan en seriös fråga som ju krävde att jag redogjorde för ekonomin.
Senast redigerad av Florman 2025-02-23 kl. 17:04.
Citera
2025-02-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Har du inga teorier själv?
Jag tycker det är ganska uppenbart och inte ett mysterium.
PS
Själv har jag bara 600.000 kr i cash - på låg ränta tyvärr - så jag har ju inte så mycket att skryta med

Jag har inte själv det behovet och lite dålig Theory Of Mind, så är nyfiken på vad folk pysslar med.
Citera
2025-02-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Är det verkligen så vanligt förkommande?

Visst, en och annan uppenbar rövarhistoria ser man då och då. Men man vet ju att detta är ett anonymt forum där hitte-på-historierna avlöser varandra så vem bryr sig?

Är kanske vanligast förekommande Ekonomi- och hem- och bostadsforumet. I trådar om sparkapital är det hysteriskt, dyker alltid upp tomtar med en miljon på sparkontot.
Senast redigerad av Florman 2025-02-23 kl. 17:19.
Citera
Medlem
OneTaps avatar
ja driver en städ firma o casha en bmw m2 med race paket o bytt avgas rör men skryter aldrig om de :P dom som gör de e nog uppmärksamhets kåta o behöver bekräftelse för dom inte fick de av föräldrarna när dom va små :P
Citera
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:

Flashback verkar vara det enda stället där 99-percentilare samlas för att gnälla på tjänstemän och HR-folk medan de simultant drar in sexsiffriga löner på sina ‘riktiga jobb’. Fantastiskt ändå, hur samhällets ryggrad alltid hittar tid att hänga här mellan alla timmars hårt slit. Och samtidigt verkar de ha en förkärlek för Rolex, nybilar och kontantköpta hus. Rena mysteriet hur så många framgångsrika människor ändå har så mycket att säga om hur andra lever sina liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in