Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-23, 16:35
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Tidigare boss på Kazakstans säkerhetstjänst påstår de värvde Trump som spion runt 1987,, finns artiklar om det , kan även läsa på facebook : Alnur Mussayev,,,

Risken att Trump är en övervintrad sovjetisk agent ser jag som 0.0%. Trump är en vulgär amerikansk storkapitalist, invald i WWE Hall of Fame. Ingenting som precis skriker kryptokommunist.
Citera
2025-02-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hepp..

Zelenskyj: Villig til å gå av som president

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj sier at han er villig til å gå av som president i bytte mot fred og Nato-medlemskap for Ukraina.

https://www.dagbladet.no/nyheter/zelenskyj-villig-til-a-ga-av-som-president/82724654

Listigt utav Zelensky, visar på pressen ifrån Trump-lägret. Som tidigare sagt : Han är en hård nöt..
Jag vet att det är svårt att föreställa sig för sådana som Trump och Putin, men det är inte alls säkert att Zelensky har tänkt ställa upp i nästa val i vilket fall som helst.
Citera
2025-02-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q.Andersson
Vilken lag, efterfrågades. Efterblivna ryss. Inte någon uppdiktad historia.
Det är välkänt att inkallade i ukraina mutar sig fria för att slippa skickas till fronten.
Har du legat under en sten i tre år??
Citera
Medlem
Vi har en intressekonflikt i östra Ukraina. Det gäller de annekterade områdena med mineralfyndigheter.

Ukraina vill såklart ha tillbaks de östra områdena.
Ryssland vill behålla de annekterade områdena
USA vill utnyttja mineralfyndigheterna i områdena

Så hur lösa ? Jag ser följande alternativ:

1 USA och Ukraina kör ut Ryssland från landet och får mineralerna
2 USA och Ryssland delar på området och mineralfyndigheterna. Ukraina får inget
3 Ukraina får behålla området helt själva
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag börjar mer och mer luta åt nästan otänkbara : Ryssland har några jävulska hållhakar på idioten Trump,,så de kör stenhårt med han,,Trumpen kommer hamna i klistret rejält vad det lider, Ukraina kommer inte lägga sig platt, Europa kommer steppa upp det militära stödet, o Ryssarna kommer surna på Trump,,,

Tja, hur det än är med den saken så blir väl den troliga utkomsten av det mötet.., att Trump kommer att sätta åt tumskruvarna på Ukraina.

För tills nu har man ju inte sett något annat..
Citera
2025-02-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Risken att Trump är en övervintrad sovjetisk agent ser jag som 0.0%. Trump är en vulgär amerikansk storkapitalist, invald i WWE Hall of Fame. Ingenting som precis skriker kryptokommunist.
Ok, men du kan gå in på Facebook sidan och läsa vad den föredetta säkerhetsmannen säger,
Citera
2025-02-23, 16:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Jag vet att det är svårt att föreställa sig för sådana som Trump och Putin, men det är inte alls säkert att Zelensky har tänkt ställa upp i nästa val i vilket fall som helst.

Jag tror inte heller han skulle fortsätta. Han är nog j-vligt utarbetad, t.o.m stunder av utbrändhet. Familjen har kommit i andra hand etc..

Hans plats i historien är säkrad ändo.
Citera
2025-02-23, 16:42
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Jag börjar mer och mer luta åt nästan otänkbara : Ryssland har några jävulska hållhakar på idioten Trump,,så de kör stenhårt med han,,Trumpen kommer hamna i klistret rejält vad det lider, Ukraina kommer inte lägga sig platt, Europa kommer steppa upp det militära stödet, o Ryssarna kommer surna på Trump,,,

Eller så är det bra att någon för en gångs skull faktiskt pratar med den andra sidan och är redo att göra vissa eftergifter för att dödandet ska få ett slut?

Om det kräver att Ryssland får hävda sig lite, so be it. Människoliv är viktigare än egot.

Lätt att tycka annat när det inte är en själv eller ens egna befolkning som behöver sätta livet till men ingen ser väl att fortsätta kriga tills Ukraina inte har några män kvar som lösningen? Då finns det inget kvar att försvara/kriga för.
Citera
2025-02-23, 16:43
Medlem
Citat:
Steppa upp det militära stödet till ukraina??
Eu har ju fan inte ens vapen och pengar till det egna försvaret.
Det är panik..köpköpköp.!!
Citera
2025-02-23, 16:44
Medlem
Förstasideartikel om att Zelenskyj är beredd att avgå för fred i Ukraina:

"Zelenskyj kan lämna som president – för fred"

"Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger att han är villig att kliva av som president i utbyte mot fred i Ukraina.
Samtidigt verkar ett mineralavtal med USA vara nära.

– Vi är redo att dela med oss. Men USA måste få Putin att avsluta detta krig, säger Zelenskyj."

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/zelenskyj-kan-lamna-som-president-for-fred/
Citera
2025-02-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tja, hur det än är med den saken så blir väl den troliga utkomsten av det mötet.., att Trump kommer att sätta åt tumskruvarna på Ukraina.

För tills nu har man ju inte sett något annat..

Fast nu har ju Trump med sina uppenbara lögner (ex. "Ukraina startade kriget" eller "Zelenskyj är en diktator") bränt sina möjligheter att vara medlare till fred. Grundförutsättningen för en medlare är att balansera mellan två parter. Om man direkt grovt förolämpar den ene parten har man dödat medlingen. En fortsatt medling i nuläget kräver inträde av ytterligare medlarparter. Trump (agent Krasnov) snubblade på sin egen inkompetens och har gjort sig omöjlig. Dessutom får han ingen "deal" gällande ukrainska råvaror så han har heller inget att skryta om på hemmaplan inför MAGA-publiken. En loser helt enkelt i nuläget.
Citera
2025-02-23, 16:47
Medlem
Mineralavtalet är en styggelse- Hur fan ska Ukraina kunna bygga upp sitt land om USA tar rubbet liksom? Det går inte. men visst, nästa president kanske kan omförhandla avtalet av vänlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in