2025-02-22, 23:47
Avstängd
Hanna Öberg kommer ännu en gång att skjuta bort sig..
Citera
2025-02-23, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Pounsilouma säger att Hanna Öberg hade bra skidor ( skidmärke Fischer) medans Anna och Ella hade usla skidor.

Det här handlar om hierarkin i laget..Varför ger vallachefen vissa åkare usla skidor medans Hanna får bra skidor?

Var Ella för ärlig efter singelmix får hon sade att hon hade fått usla skidor?

Jag är inte förvånad..jag skrev om detta i Skyttesäsongen..
Jag tror det är formen också, sen ska vi inte glömma att Ella inför den här säsongen var en nobody som troligen låg ganska långt ner på Fischers lista över vilka som ska få dom bästa skidparen. Systrarna Öberg (och i synnerhet Elvira då) får tillgång til mycket bättre, och säkert fler, skidpar.
Citera
2025-02-23, 09:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gultomte7
Jag tror det är formen också, sen ska vi inte glömma att Ella inför den här säsongen var en nobody som troligen låg ganska långt ner på Fischers lista över vilka som ska få dom bästa skidparen. Systrarna Öberg (och i synnerhet Elvira då) får tillgång til mycket bättre, och säkert fler, skidpar.

Ella kör för Rossignol. Nej, det har inte med det att göra. Efter Ellas pallplats i Kontiolax har hon en helt annan status. Självklart Ella har samma material som t ex Campbell Wright.. Det handlar om vad vallachefen Ulf Eriksson gjorde med Ellas skidor.

Ella tappar naturligtvis inte formen. Hon hade sämst skidor bland de 32 åkare som var i de 8 bästa lagen i stafetten.

Hon åkte i paritet med Tamara Steiner i Österrike vilket säger att Ella har haft fullständigt katastrofala skidor.
Senast redigerad av Ferrytale 2025-02-23 kl. 09:48.
Citera
2025-02-23, 10:13
Medlem
Citat:
Ella kör för Rossignol. Nej, det har inte med det att göra. Efter Ellas pallplats i Kontiolax har hon en helt annan status. Självklart Ella har samma material som t ex Campbell Wright.. Det handlar om vad vallachefen Ulf Eriksson gjorde med Ellas skidor.

Ella tappar naturligtvis inte formen. Hon hade sämst skidor bland de 32 åkare som var i de 8 bästa lagen i stafetten.

Hon åkte i paritet med Tamara Steiner i Österrike vilket säger att Ella har haft fullständigt katastrofala skidor.
Det har du rätt i, my bad. Tycker dock att det är ett kvarstående faktum att Ella inte varit så högt rankad. Hoppas hon får ett bättre lopp med bättre skidor idag! Jag tror dock att hon är trött, också. Men absolut har hon inte haft toppmaterial, precis som resten av svenska laget.
Citera
2025-02-23, 10:27
Avstängd
Citat:
Det har du rätt i, my bad. Tycker dock att det är ett kvarstående faktum att Ella inte varit så högt rankad. Hoppas hon får ett bättre lopp med bättre skidor idag! Jag tror dock att hon är trött, också. Men absolut har hon inte haft toppmaterial, precis som resten av svenska laget.

Självklart man blir astrött när man först kört 3 lopp på 5 dagar..och sedan får katastrofala skidor i två lopp på raken..i ett slirigt före med 10 plusgrader.

Det kvarstår faktum att Ella hade sämst skidor bland de 32 åkare som var med i Topp 8 lagen i stafetten.
Citera
2025-02-23, 11:03
Avstängd
Citat:

Så Campbell Wright som kom 31:a i totalen i VC förra året..och aldrig varit på pallen i VC innan VM skulle ha bättre skidor..i ett visst före..än Ella som varit på pallen i Kontiolax och ligger 12:a i totalen?😂

Samtidigt som Rossignol levererat toppskidor till Ella i de andra loppen..där hon varit bland de bästa i fältet när det gäller åktider.

Alla inser att argumentationen inte håller. Vad har vallachef sysslat med de senaste dagarna?
Citera
2025-02-23, 11:28
Medlem
Citat:
Så Campbell Wright som kom 31:a i totalen i VC förra året..och aldrig varit på pallen i VC innan VM skulle ha bättre skidor..i ett visst före..än Ella som varit på pallen i Kontiolax och ligger 12:a i totalen?😂

Samtidigt som Rossignol levererat toppskidor till Ella i de andra loppen..där hon varit bland de bästa i fältet när det gäller åktider.

Alla inser att argumentationen inte håller. Vad har vallachef sysslat med de senaste dagarna?

Campbell Wright fick nog många upp ögonen förra året ändå med vissa bra resultat på WC nivå

han hade nog klart bättre förutsättningar att få bra skidor in i säsongen är inte bra trolla fram bra skidor mitt i allt även om Ellas förutsättningar ökat drastiskt så går det inte allt snabbt att hitta topp skidor i alla fören
Citera
2025-02-23, 11:54
Medlem
Ja vi kan bara konstatera att Lukas tappat omklädningsrummet fullständigt som inte kan påverka vårväder med 10 plusgrader. Visst är det så. Tydligt Anna-Karin. Pichlers adepter får ännu en gång stora fördelar.
Citera
2025-02-23, 11:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Ja vi kan bara konstatera att Lukas tappat omklädningsrummet fullständigt som inte kan påverka vårväder med 10 plusgrader. Visst är det så. Tydligt Anna-Karin. Pichlers adepter får ännu en gång stora fördelar.

Måste ha varit den orättvisa vallningen från det svenska vallateamet som gjorde att Hanna sköt så bra.
Citera
2025-02-23, 12:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Förväntningar att leva upp till för Elvira Öberg i dag. Resultaten i masstarter hitintills under säsongen.
Preuss som synes med tre pallplatser:

Kontiolahti: Elvira Ö. - Simon - Preuss'

Annecy-Le Grand-Bornand: Grotian - Preuss - Bátovská Fialková

Ruhpolding: Elvira Ö. - Preuss - Richard
Citera
2025-02-23, 12:26
Medlem
Giggsys avatar
Inte följt skidskyttet på ett par år. Är det 25 eller 30 bästa i totala världscupen som får åka VM:s masstart? Alla 4 svenskor kvalificerade?
Citera
2025-02-23, 12:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Campbell Wright fick nog många upp ögonen förra året ändå med vissa bra resultat på WC nivå

han hade nog klart bättre förutsättningar att få bra skidor in i säsongen är inte bra trolla fram bra skidor mitt i allt även om Ellas förutsättningar ökat drastiskt så går det inte allt snabbt att hitta topp skidor i alla fören

Det funkar inte riktigt så. Kolla med Rossignol hur de jobbar om du har det minsta tvivel. Det handlar om vad vallachefen Ulf Eriksson lade på Ellas skidor.

Vallachefen är ny inför denna säsong. Därför viktigt att redogöra vad han hållit på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in