2024-10-27, 21:40
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
När gick du i skola? 2015? Rättskunskap fanns inte med i studieplanen på min tid. Jag fick lära mig om rättssäkerhet i samhällskunskap i vilket fall.

Studenten 1992,, med toppbetyg
Citera
2024-11-13, 08:28
Medlem
Sublinguals avatar
Dumpen plockade mig i februari i år och började direkt tjafsa om impulskollen och att jag skulle betala 100 000 kr för att slippa bli outad. Utökade lånet på lägenheten och skickade pengarna sen blev det tyst!

Nu för tiden är jag jävligt mer försiktig med vilka barn jag möter upp.
Citera
2024-11-14, 08:26
Medlem
stokkes avatar
Undrar hur bra denna Strandberg sover om natten. Aftonbladet verkar vara på häxjakt efter impulskollen, med all rätt. Idag handlar artikeln om "Jackie" som blev erbjuden 15 000 kronor kontant eller swish till hennes kompisar mot att hon fixade män till Impulskollen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...l-impulskollen

Intressant att en verksamhet som omsatte 14 miljoner förra bokslutet lägger ner direkt avslöjandet i Aftonbladet kommer fram. Fanns det alltså ingen annan verksamhet i bolaget bortsett från det oseriösa samarbetet med Dumpen?

Efter avslöjandet igår om hur en psykisk sjuk mans släktingar betalade 1.8 miljoner till Impulskollen för att han inte skulle bli uthängd på Dumpen, som Impulskollen dessutom försökte lura på ytterligare miljoner, får vi hoppas att polisen snart knackar på dörren. Blir intressant att följa och som tidigare påtalats i tråden så lär Bodström gjort sin hemläxa innan han lämnade in polisanmälan. Åtal lär det bli, får se om Strandberg klarar sig undan eller ej.
Citera
2024-11-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Undrar hur bra denna Strandberg sover om natten. Aftonbladet verkar vara på häxjakt efter impulskollen, med all rätt. Idag handlar artikeln om "Jackie" som blev erbjuden 15 000 kronor kontant eller swish till hennes kompisar mot att hon fixade män till Impulskollen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...l-impulskollen

Intressant att en verksamhet som omsatte 14 miljoner förra bokslutet lägger ner direkt avslöjandet i Aftonbladet kommer fram. Fanns det alltså ingen annan verksamhet i bolaget bortsett från det oseriösa samarbetet med Dumpen?

Efter avslöjandet igår om hur en psykisk sjuk mans släktingar betalade 1.8 miljoner till Impulskollen för att han inte skulle bli uthängd på Dumpen, som Impulskollen dessutom försökte lura på ytterligare miljoner, får vi hoppas att polisen snart knackar på dörren. Blir intressant att följa och som tidigare påtalats i tråden så lär Bodström gjort sin hemläxa innan han lämnade in polisanmälan. Åtal lär det bli, får se om Strandberg klarar sig undan eller ej.

Jag tror att den psykiskt sjuke mannen inte publicerats på Dumpen just på grund av att han är sjuk. Inte på grund av något ekonomiskt samarbete med Impulskollen som pressade familjen på miljonbelopp. Det finns undantag där publicering inte har gjorts av olika skäl. Det har inte haft med betalning att göra.
Citera
2024-11-15, 12:25
Medlem
För min del får man tjäna hur mycket pengar som helst i sammanhanget.
Man blir inte utsatt av Dumpen (eller impulskollen) utan anledning och vad denna utsatthet sedan inbär är fulständigt irrelevant i min värld.
Citera
2024-11-15, 13:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyndikat
Man blir inte utsatt av Dumpen (eller impulskollen) utan anledning och vad denna utsatthet sedan inbär är fulständigt irrelevant i min värld.
I många fall är denna anledning att psykiskt svaga har blivit groomade av Dumpens professionella grooming-personal i flera månaders tid. Det finns en anledning till varför sexuell grooming av barn är illegalt. Vad som även behövs är lagstiftning som förbjuder sexuell grooming av vuxna. Åtminstone där groomingen handlar om att göra dem vänligt inställda till sex med barn.
Citera
2024-11-15, 22:27
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyndikat

Det är tur att det inte är din värld som stiftar lagarna. Ett bolag som omsätter 14 miljoner som lägger ner samma sekund som avslöjandet sker känns ju inte särskilt rumsrent. Hade Dumpen varit seriösa hade dom självklart hänvisat pedofilerna till seriös vård. Precis som det skrivs i andra trådar så kommer säkerligen Polisen kunna hitta intressanta transaktioner i Impulskollens bokföring.
Läser man på impulskollen.se så står det just nu följande:

Citat:
I just det specifika fall som tas upp i media finns det tydliga avtal på plats. Avtalen har följts och det finns fullständig dokumentation över de omfattande stödåtgärderna klienten har mottagit. I det aktuella avtalet har det dessutom varit möjligt för klienten att säga upp stödet i förtid med endast en månads uppsägningstid. Av respekt för klientens integritet kan vi inte gå in på detaljer, men vi känner oss trygga med att allt har gått rätt till och skulle det bli en rättslig process så är det bra att frågan utreds. Vi välkomnar därför en utredning och delar gärna med oss av dokumentation till rättsliga instanser.
Citera
2024-11-21, 08:37
Medlem
Strandberg och Patrik Sjöberg känner varandra sedan tidigare. Sjöberg är givetvis fullt medveten av utpressningen av peddosarna.
Citera
2024-11-22, 00:44
Medlem
Bananfobis avatar
Finns ingen seriös vårdgivare som tar 5000 om dagen i betalt om det inte handlar om en lyxig rehabresort för hollywoodkändisar. Impulskollen skriker bluff och båg. Vågat av de att hävda att de kan styra vad som skrivs på Flashback om det verkligen stämmer att den tjänsten ingick.

Undra hur de presenterade paketen? Brons-, Silver-, Guld-, Platinagädda? Signa upp inom 1 timme och bli försökskanin till inte bara en utan två självutnämnda terapeuter som inte klarat grundskolan? Signerad t-shirt med motiv föreställande impulskollens VD med cigarr i munnen om du värvar en vän?
Citera
2025-02-23, 11:37
Avstängd
Det är ganska förstått av alla att impulskollen bara är ett påhitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här