2025-02-23, 00:23
Medlem
landbandys avatar
Stod på busshållplatsen idag; som jag gör alla dagar när jag väntar på min buss , på resecentrum, och tittade åt det håll där kortet tagits på RA på station .
Läskigt att nu efteråt veta att där gick han ; med hela sin mundering utav vapen och ammunition dolt i bl.a. ett gitarrfodral och med sig även ett stort paraply .

Åh vad man önskar att man typ ramlat på sin hunds koppel ,snubblat till så att han tappat balansen ; att något vapen glidit ur fodralet och att någon snabbt hade ringt 112 ,för polisen ligger bara en minut ifrån tågstationen .

Att allt hade gått att förhindra .....

Men hade han kanske börjat skjutit där på station då ?
Säkert hade han skjutit både mig och min hund .

Kommer aldrig gå förbi där han gick ,för jag blir illamående då . Urrk
Räcker att jag ser stället varje dag .
Senast redigerad av landbandy 2025-02-23 kl. 00:33.
Citera
2025-02-23, 00:39
Moderator
OYs avatar
Diskutera invandring i I&I.

/Mod
Citera
2025-02-23, 00:43
Medlem
landbandys avatar
Att RA mådde dåligt vet vi ju utifrån dådet .

Men någon speciell person kan ju inte vara orsak till skjutningen genomfördes, egentligen .

Såvida det inte var just den läraren som gav ogiltigt betyg i matematik möjligtvis.

Om det var det som gnagde i RA ; att det var orsak till att hans ekonomi blivit omkullkastad ?

Att läraren berättat för socialen att RA inte fullföljt sin utbildning med giltigt betyg och att detta gjorde så att socialen drog in försörjningsstödet helt .
Senast redigerad av landbandy 2025-02-23 kl. 00:53.
Citera
2025-02-23, 00:53
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Att RA mådde dåligt vet vi ju utifrån dådet .

Men någon speciell person kan ju inte vara orsak till skjutningen genomfördes, egentligen .

Såvida det inte var just den läraren som gav ogiltigt betyg i matematik möjligtvis.
Om det var det som gnagde i RA ; att det var orsak till att hans ekonomi blivit omkullkastad ?
Han borde knäppt sig själv hemma om han mådde så jävla dåligt.
Citera
2025-02-23, 00:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Stod på busshållplatsen idag; som jag gör alla dagar när jag väntar på min buss , på resecentrum, och tittade åt det håll där kortet tagits på RA på station .
Läskigt att nu efteråt veta att där gick han ; med hela sin mundering utav vapen och ammunition dolt i bl.a. ett gitarrfodral och med sig även ett stort paraply .

Åh vad man önskar att man typ ramlat på sin hunds koppel ,snubblat till så att han tappat balansen ; att något vapen glidit ur fodralet och att någon snabbt hade ringt 112 ,för polisen ligger bara en minut ifrån tågstationen .

Att allt hade gått att förhindra .....

Men hade han kanske börjat skjutit där på station då ?
Säkert hade han skjutit både mig och min hund .

Kommer aldrig gå förbi där han gick ,för jag blir illamående då . Urrk
Räcker att jag ser stället varje dag .

Du verkar ju mest njuta av att smaska i dig en ytterst perifer bit av den blodiga tårtan. I inlägg efter inlägg. "Jag och min hund var nästan där med snubbelkopplet i högsta hugg ..." "Jag och min hund hade säkert blivit skjutna på stationen ..."

Magiskt tänkande gäller väl allt från Pompeji till Titanic till Hitler till Stalin och Bataclan och Nice och den muslimska massinvandringen till Europa.

Magiskt tänkande fungerar dock bäst på Hogwarts. Inte på Komvux i Örebro.
Citera
2025-02-23, 00:56
Medlem
landbandys avatar
Bättre han hade låtit vapnen följa med i försäljningen ; när han sålde vapenskåpet .
Citera
2025-02-23, 00:58
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Du verkar ju mest njuta av att smaska i dig en ytterst perifer bit av den blodiga tårtan. I inlägg efter inlägg. "Jag och min hund var nästan där med snubbelkopplet i högsta hugg ..." "Jag och min hund hade säkert blivit skjutna på stationen ..."

Magiskt tänkande gäller väl allt från Pompeji till Titanic till Hitler till Stalin och Bataclan och Nice och den muslimska massinvandringen till Europa.

Magiskt tänkande fungerar dock bäst på Hogwarts. Inte på Komvux i Örebro.

Jo ,du har rätt . Förlåt.
Citera
2025-02-23, 01:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Han borde knäppt sig själv hemma om han mådde så jävla dåligt.

Fick en lätt absurd tanke: han kanske inte ville döda sig i lägenheten där någon annan sedan ska bo?
Jag vet inte varför jag gjorde den reflektionen, om han gick och dödade oskyldiga var han knappast hänsynsfull på det sättet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2025-02-23 kl. 01:16.
Citera
2025-02-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varifrån kommer de uppgifterna?

Jag är nästan säker på att jag sett en till intervju med den polisen, men det kan ha varit samma intervju, men i annan media. Osäker där.

Jag kan dock inte minnas att han sa att han såg gm levande, om det är det du menar?

Blir lätt att man blandar ihop den första informationen som kom ut. Är det inte de första poliserna på plats som ser gm?
Vet ju inte om han menar levande, men tog 20 min, enligt det du citerade, för Daniel att hitta GM.
Tog det 20 min innan dom gick in?
Tog det 20 min innan dom hittade GM
Citera
2025-02-23, 02:16
Medlem
Region Örebros tidslinje ur räddningstjänstens synvinkel som presenterades i Veckans med GW 19/2:

12:34 SOS anropar om bekräftat skjutna personer.
12:40 Framme vid brytpunkt Myrorna - Vid initial kontakt med SOS kraftig eldgivning från helautomatiskt vapen utanför skolans entré - akut evakuering mot ny brytpunkt OKQ8.
12:45 Mängder av poliser på plats nu. Myrorna anses säkert. Myrorna ny brytpunkt.
12:48 Polisbil åker i full fart mot sjukhuset med skadad person.
12:54 Kommer en skadad kvinna med polis och allmänhet, skjuten i arm + buk. Väldigt illa däran.
ca 13:30 - 13:40 GM anträffas död.
13:51 Insatsstyrkans helikopter landar.
13:52 Platsen anses vara säker.
14:05 Sjukvårdsresurserna börjar ta sig fram till skolbyggnadens entré.
14:15 Platsen anses inte längre säker. Tillbaka till brytpunkt Myrorna med all sjukvårdspersonal.

Ingen information från polis om antalet kroppar de klivit över (skadade/döda) under tiden de säkrar byggnaden. Akutmottagning informeras telefonledes om ett mycket osäkert skadeutfall. Finns obekräftade uppgifter om ev skadade personer i ett klassrum. AKM uppmanas ha uthållighet.

14:57 Skolans entré anses vara säker.
15:15 Samtlig sjukvårdspersonal kallas fram.
15:31 De nyss sammansatta teamen går in i skolan.

Sjukvårdspersonal kunde alltså inte ta sig in i skolan förrän 15:30 då platsen inte längre ansågs säker vid 14:15. Finns säkert någon anledning till detta som kommer redovisas framöver.
Senast redigerad av Wolfmotherrocker 2025-02-23 kl. 02:27.
Citera
2025-02-23, 02:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
12:40 Framme vid brytpunkt Myrorna - Vid initial kontakt med SOS kraftig eldgivning från helautomatiskt vapen utanför skolans entré - akut evakuering mot ny brytpunkt OKQ8.

Vem har gjort denna analys egentligen? Är fyllot GW inblandad här med?
Citera
2025-02-23, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vem har gjort denna analys egentligen? Är fyllot GW inblandad här med?
Det är ingen analys utan Region Örebros tidslinje som visar händelserna på Risbergska gymnasiet ur räddningstjänstens synvinkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in