2025-02-22, 23:26
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Och trots din beskrivning här tyckte polisen trots allt ändå att mitt tips var tillräckligt intressant för att dom defakto ringde upp mig mitt i natten efter att jag skickat dom bilderna som Blomkruka lade ut….
Just därför har jag anledning att tro att du har fel för om Blomkruka’s foton INTE varit tagna inifrån Risbergska skolan så hade dom knappast lagt ner möda på att ringa upp mig mitt i natten….
Just say’in…..
Jag tycker också att bilderna som blomkrukan la ut icke ser ut som att de är tagna från en idrottshall/gymnastikhall, utan ifrån en skola, sen att man spikat upp plank för dörrar talar väldigt mycket. Varför hade gymnastikhallen inga dörrar osv? Mycket konstigt. Tror bilderna är från skolan...
Citera
2025-02-22, 23:28
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det där är tramsigt av dig.
Jag vet att du fattar att det är ett vapen som han riktar mot henne.

Med tanke på allvaret i situationen är det ju fånigt av dig att likna henne vid en terrorist när hon uppenbarligen är traumatiserad och vill vara anonym (fullt förståeligt).

Det finns inget sjukt i hennes berättelse eller uppenbarelse.

Det är däremot "sjukt" att du gör dig rolig över henne och kränker henne.
Jag vet vad svartskallekärringen säger...
Men man måste väl kunna uttrycka sig om man ska vittna eller hur? Då kan man inte "hitta på" ord, eller hur? Men skit samma, jag tror och hoppas du också fattar att invandrare drar ut på tiden att lära sig SFI bara för att lyfta så mycket bidrag det bara går! Vi får se vad som framkommer av dessa, i förundersökningen om dessa "icke-svensktalande" individer.
Citera
2025-02-22, 23:33
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tepe1
För en vapenokunnig, kan du förklara vad du menat det fetmarkerade?
Tror inte RA bemödade sig med att inhandla "speciell" ammunition för att skjuta upp gångjärn osv på dörrar. Hans hagelbössa var förmodligen laddat med vanliga 12-kaliber.
Senast redigerad av -Nigger- 2025-02-22 kl. 23:37.
Citera
2025-02-22, 23:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Men.. hade han svårt med matten eller undersköterskorna..
Att ha särskilda krav på särskolematematik hur fungerar det,
Kan det varit ett spel han inte kunde vinna, att vara sig själv ?

Jo antagligen .
Har man varit / gjort sig, isolerad ifrån allt vad människor heter ,då är det ju inte lätt att vara den man är- utan att bli ifrågasatt på alla sätt och vis .
Dömt att misslyckas .
Som sagt ett sorgligt människoöde,som tyvärr gjorde det hemska att ta med fler ; och det gör mig arg.
Han tog livet utav oskyldiga människor ; elever som inte hade något ont i sig ,snarare välvilja att i framtiden hjälpa andra ; genom att utbilda sig till just undersköterskor .

Så därför kan man inte tycka synd om honom eftersom han sköt människor som inte på något sätt gjort honom illa .

Bedrövligt.
Citera
2025-02-22, 23:36
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenBom
Det sägs väl att dom är "less lethal". Ska jag vara helt ärlig så kan jag inte mycket om dom. Men dom är lägre i krutladdning tror jag och formade på något speciellt vis så att dom ska typ "splittras" till stoft eller pyttesmå pellets som inte skadar så mycket. För att dom inte ska skada den som skjuter eller den som eventuellt står bakom dörren. Men den är fullt dödlig om man stoppar den under hakan såklart.. Men vad som sägs i spel och tv så är det lätt att tro att den är "non-lethal". Som en gummikula. Men så är det inte... Men jag tror inte han körde med en sån i vilket fall. Det var bara en idé jag fick upp i skallen.

Man sätter barkaren nära mot lås, gångjärn osv och så ska den "slå sönder" och sedan då splittras och vara ofarlig. Det folk påstår är val kanske att skallbenet då eventuellt får breacher-sluggen att splittra sig och att det kanske mest blir krosskador och risken finns att man överlever. Men som sagt jag vet inte alls... Det finns säkert folk här som kan det där bättre.

Jag tänker att den och en .22 är fullt möjlig att skjuta sig själv med. Men OM det skulle vara så att det "misslyckas" så blir det ju förödande... Vi snackar sallad som sondmatas och styr en permobil med tungan resten av sitt liv, I bästa fall. Jag skulle ALDRIG avsluta mitt liv med vapen eller ammunition till vapen som inte är gjort för att döda så fort som möjligt. Expanderbar ammunition i minst 9x19 eller Ar-15 och uppåt. Skulle inte våga med något annat om jag ska vara ärlig. Folk överlever det där ibland och det är fan inte trevligt, oftast.

Men vad vet jag... Brukar inte skjuta mig själv eller planerat det. Ingen annan heller för den delen. Det är oerhört svårt att veta vad som händer i hans skalle... vad han tänker. Hur mycket av hans jaktkunskap finns ens kvar och är greppbar där och då, hur påverkad är han av film, Spel osv.

Men jag är väldigt intresserad av att veta hur han rört sig där inne, vart han har skjutit och med vad. Jag hoppas att man får se någon grafik eller liknande om hur det tros ha gått till, men jag misstänker att det inte blir så. Det blir väl en presskonferens när man anses sig klar och så får vi väl samma info som nu fast lite utökad.
Verkar och låter som han använt sin 30-06 bössa för det mesta. Men i början av toalettmannens video så låter det som pumphagel. Kan ha fel dock. Men han pangade nog sig med 30-06 bössan, tror jag...
Citera
2025-02-22, 23:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steph1
Det verkar som att inte alla människor har ett värde och framförallt inte de som inte passar in i samhället och som inte klarar av de krav som ställs från samhället. Det är hemskt. Jag tycker synd om Rickard. Så här blir det i ett samhälle som slår ut människor. Det han gjorde är fruktansvärt och det finns inga ursäkter för det val han gjorde om det nu var ett val eller om det berodde på andra saker som psykisk sjukdom vet inte jag. Men, ingen ska behöva hamna i den situationen som han var i. Ingen enda människa ska lämnas så ensam och isolerad och samhället har fallerat som ställer så orimliga krav på människor som inte klarar dem. Det är inte ett människovänligt samhälle. Precis som du säger, det måste kosta att ta hand om alla slags människor. Det som kommer nu är kanske inte relevant i sammanhanget, men apropå att det måste få kosta att ta hand om alla människor så vill jag ändå nämna det. Jag arbetar som lärare för vuxna elever med intellektuella funktionsnedsättningar och elever med olika diagnoser. Jag får sämst löneförhöjning av alla lärare eftersom jag är den enda läraren som jobbar med den här gruppen och i rektors ögon har jag därmed minst status. Det säger något om hur man ser på individer som inte är lönsamma. Nu har skolan också besparingar och den här verksamheten som jag arbetar i med de här personerna ska minskas med 50%. Elevernas kontaktpersoner och anhöriga säger att det är alltid den här gruppen som det skärs ned på.

Det gör mig både ledsen och förbannad för är det några som behöver stöd och hjälp så är det ju faktiskt dem ; 100%.

En vacker dag kanske vi är i deras läge efter en bilolycka eller så ...

Vi måste se till att hjälpa dem som bor här redan,som föddes här och som haft det kämpigt från begynnelsen . Vi måste börja hjälpa oss själva , innan vi kan börja hjälpa de som vill in i landet . Så är det faktiskt . Det är faktiskt rättvist. Måste liksom börja i rätt ände om något överhuvudtaget skall bli rätt fixat !
Citera
2025-02-22, 23:47
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soursour88
Nej precis dom är tagna i byggnaden bredvid. Däremot så är det nog insatsstyrkan som varit inne i den byggnaden för att säkerställa att det inte fanns några i den byggnaden. (Gymnastiksal) Den ligger en mycket kort bit från risbergska.
Varför går man in i och förstör en byggnad som inte har med dådet att göra? Nej, det är Risbergska som bilderna är tagna ifrån. Det ser man tydligt på de "dunkla" och långa korridorerna. Väldigt tydligt.
En skribent har polisanmält dessa bilder till och med.
Citera
2025-02-22, 23:49
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det gör mig både ledsen och förbannad för är det några som behöver stöd och hjälp så är det ju faktiskt dem ; 100%.

En vacker dag kanske vi är i deras läge efter en bilolycka eller så ...

Vi måste se till att hjälpa dem som bor här redan,som föddes här och som haft det kämpigt från begynnelsen . Vi måste börja hjälpa oss själva , innan vi kan börja hjälpa de som vill in i landet . Så är det faktiskt . Det är faktiskt rättvist. Måste liksom börja i rätt ände om något överhuvudtaget skall bli rätt fixat !
Det är redan för sent...
Citera
2025-02-23, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Verkar och låter som han använt sin 30-06 bössa för det mesta. Men i början av toalettmannens video så låter det som pumphagel. Kan ha fel dock. Men han pangade nog sig med 30-06 bössan, tror jag...
Ja, det är så jag förstår det också. Man hör tomhylsor i början av filmen i alla fall. .22 hörs knappt och 12/70 är mest plast och inte ihålig koppar. 7.62 hylsan har man ju hört i olika miljöer ungefär 9 miljarder gånger dumpa ner. Och ja det är en sån. Det är i samma veva som man hör honom ladda om.
Men det är möjligt att han bytt vapen även före självmordet. Vilket gör näst sista skottet i så fall ännu mer mystiskt. Att dom är så säkra på att han bytte till hagel och inte sköt mot någon.
Citera
2025-02-23, 00:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag vet vad svartskallekärringen säger...
Men man måste väl kunna uttrycka sig om man ska vittna eller hur? Då kan man inte "hitta på" ord, eller hur? Men skit samma, jag tror och hoppas du också fattar att invandrare drar ut på tiden att lära sig SFI bara för att lyfta så mycket bidrag det bara går! Vi får se vad som framkommer av dessa, i förundersökningen om dessa "icke-svensktalande" individer.

När hon ska vittna, kan det möjligen behövas en tolk för att få allt rätt. Hennes vittnesmål är viktigt, då hon noterade att han stod ensam i ett tomt klassrum.

"Hon uppfattade till en början inte situationen som allvarlig. I stället ville hon undersöka var ljudet kom ifrån.

När hon tittade in i ett annat klassrum såg hon gärningsmannen. Han var ensam, riktad mot fönstret. Sedan vände han sig om och mötte hennes blick.

– Han var lång och hade smalt ansikte. Han hade ingen mask, man såg exakt hur han såg ut. Han hade en grå tröja och mörka byxor, säger Layla, som döljer sitt ansikte för att skydda sin identitet, till TV4 Nyheterna.
"

https://www.tv4.se/artikel/38wTMylsmUdIvxhZi4L7tC/layla-28-moette-rickard-andersson-han-ville-skjuta-mig

Förutom att hon hjälpte en klasskmrat att ta skydd, låsa in dom, ringde hon även 112.

Dina slutsatser om dessa personer delar jag inte. Dessutom gick hon inte på SFI, eftersom hon var klasskamrat med Ali. Inget fel heller att gå på SFI, tvärtom.
Senast redigerad av notknapparen 2025-02-23 kl. 00:10.
Citera
2025-02-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Men.. hade han svårt med matten eller undersköterskorna..
Att ha särskilda krav på särskolematematik hur fungerar det,
Kan det varit ett spel han inte kunde vinna, att vara sig själv ?

Jag tror inte att det var ämnet i sig som var svårigheten för honom, dvs matematiken, utan skolmiljön som är raka motsatsen till en anpassad miljö. Säkert svårt att vistas i den miljön, än mindre studera.
Citera
2025-02-23, 00:13
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Jag tycker också att bilderna som blomkrukan la ut icke ser ut som att de är tagna från en idrottshall/gymnastikhall, utan ifrån en skola, sen att man spikat upp plank för dörrar talar väldigt mycket. Varför hade gymnastikhallen inga dörrar osv? Mycket konstigt. Tror bilderna är från skolan...

Polisen hade garanterat inte ringt upp mig mitt i natten om dessa foton INTE varit tagna inifrån Risbergska!
Har en egen teori om varför man satt upp dessa skivor och den teorin är att det är just innanför dessa dörrar några av dessa dödsskjutningar skett.
Alltså att ”åtkomst/insyn” skyddas från seende för eventuella ”företag” som av någon anledning behövt tillgång till lokalerna under pågående kriminalteknisk utredning.
Ps. Har dock svårt att se att ens någon - förutom polisen - haft tillgång till lokalerna i detta stadie.
Så det lutar väldigt mycket till att @Blomkruka på något sätt gjort ett olagligt intrång på en brottsplats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in