2025-02-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Skellefteå har ju värvat snickaren från Clemensnäs…..
Blir säkert en tuff match

Och vi har värvat Horky. Sen har vi ett par skadade spelare. Hoppas Zaar snart kan spela 😁
2025-02-22, 14:18
Medlem
Luleå saknar kapten Gustafsson som kommer missa resten av grundserien efter mötet senast mot Rögle samt Laaksonen. Så backsidan är aningens tunn och dessutom ska man hylla Lubos Bartecko i arenan ikväll och hyllningar brukar vara ett säkert kort för förlust.. Lyckas man ta poäng får man vara nöjd.
2025-02-22, 14:30
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Luleå saknar kapten Gustafsson som kommer missa resten av grundserien efter mötet senast mot Rögle samt Laaksonen. Så backsidan är aningens tunn och dessutom ska man hylla Lubos Bartecko i arenan ikväll och hyllningar brukar vara ett säkert kort för förlust.. Lyckas man ta poäng får man vara nöjd.
Kul med Bartecko! Det är en person som förtjänas att hyllas. En riktigt laglojal spelare som också var väldigt spelskicklig. Han spelade ju en kort stund för mitt Färjestad, och jag minns att jag uppskattade honom väldigt mycket, både som spelare och den person han framstod att vara.

Välförtjänt som sagt!
2025-02-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Kul med Bartecko! Det är en person som förtjänas att hyllas. En riktigt laglojal spelare som också var väldigt spelskicklig. Han spelade ju en kort stund för mitt Färjestad, och jag minns att jag uppskattade honom väldigt mycket, både som spelare och den person han framstod att vara.

Välförtjänt som sagt!
Ja helt klart en grym lirare när det begav sig!

Och Luleå tog 3pinnar trotts hyllningen. Jag kan inte ens minnas en match där hemmalaget vunnit efter att någon hyllats innan nedsläpp. Kul att den "förbannelsen" kunde brytas.
2025-02-22, 20:43
Medlem
Finfin hockeylördag idag med mycket att glädjas över.
1. Luleå tar 3p trotts hyllningsspöket
2. Rögle nollar Northvolt
3. HV dänger till plastklapp fejkers
4. Ja t.o.m Färjestads seger över skitlaget Örebro kan man glädjas åt.
2025-02-22, 20:52
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Jag håller med. Fast Luleå var dåliga, tur att dom spelade mot ett ännu sämre lag. Nästa match måste bli bättre, även om Skellefteå är usla så är dom bättre än Mif.
2025-02-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jag håller med. Fast Luleå var dåliga, tur att dom spelade mot ett ännu sämre lag. Nästa match måste bli bättre, även om Skellefteå är usla så är dom bättre än Mif.
Ja Luleå gör åter igen en riktigt bedrövlig hemmamatch. Men man får glädjas åt att det räcker till 3p när man spelar så kasst.
2025-02-22, 21:19
Medlem
IceEyess avatar
Väldigt fin karaktär som genomsyrar Timrå just nu. Offensiv spets som levererar och en målvakt som egen hand kan vinna matcher.

För lagen mellan 11 och 14 kommer det nog bli en strid ända in slutet.

Mitch, kom till Sundsvall så bjuder jag på en iskall Småland som tröst.
Senast redigerad av IceEyes 2025-02-22 kl. 21:22.
2025-02-22, 21:42
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Lakers hjälper lillebror med 3 poäng. Det blir mer spännande så, trots att de gillar klappor i Jönköping.
Vi får gratulera Hv71 till poäng mot Lakers, för det var länge sedan det hände senast.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-02-22 kl. 22:20.
2025-02-22, 22:19
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Hur tänker Luleå när de hyllar en legoknekt som Bartecko?
2025-02-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Hur tänker Luleå när de hyllar en legoknekt som Bartecko?

Funderade också på det! 186 matcher i Luleå. Inte mycket att skryta med! Dessutom ett antal matcher i hemmaligan varje säsong och avslutade spel i SHL med några matcher i Färjestad sen i MoDo. Antar att det var av skatteskäl han inte gjorde hela säsonger i Sverige.
Senast redigerad av Palkranen 2025-02-22 kl. 23:06.
2025-02-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Hockeyvärlden är större än lilla Frölunda, som helt saknar erfarenhet av hockeysverige numera. Först var det Alvesta, Nybro och Hammers. Sedan var det Troja, Rögle och Tingsryd. Nu tillhör du och de bittra förlorarna i Shl, som sitter och mumlar.

Du har mycket att lära om ishockey. Börja med att lämna trötta, tysta göteborg och besök riktiga hallar med hockeykänsla. Bönderna kan besöka Karlskoga, men du får nog sätta dig i bilen ta dig 30 mil, åt valfritt håll.
Tja dom bittra har nu 6 segrar i rad och en historia Växjö totalt saknar!
För övrigt gott att ni torska idag mot seriens sämsta lag! (Som vi slog borta i torsdags)....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in