2025-02-22, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Skulle Eliasson gå till dom skulle det kännas betydligt mer än Abraham till bajen.

Finns noll chans/risk att det händer. AEK krävde väl 40-50 miljoner för honom har jag för mig. Djurgården vågar inte ändra på sin lönestruktur och det är därför man egentligen aldrig ser några "bomber" inträffa heller.
Citera
2025-02-22, 12:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vems sida är du på din jävla Judas!

Citera
2025-02-22, 12:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Skulle Eliasson gå till dom skulle det kännas betydligt mer än Abraham till bajen.
Nja..

Han gjorde betydligt större avtryck i Norrköping än hos oss. Hos oss var han som bekant helt briljant på försäsongerna och man trodde varenda år att han skulle lyfta men det skedde aldrig.

Nu tror jag det är större chans att Blåvitt vinner guld i år än att han skulle signa för Dif (varför i helvete skulle han lämna AEK för Dif?) och det säger en del.
Citera
2025-02-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men så sprutade de anfallarna in mål på ett sätt som vi knappast ser idag?
Så det fanns bara två tvåvägsmittfältare som jobbade hemåt?
Många fler mål än nu.
2 backade ned så det blev en fembackslinje mot fem anfallare.
Med väldigt få undantag sprang försvarare inte högre än upp till mittlinjen,
och anfallarna snarare GICK ner till mittlinjen i bästa fall för att undvika offside.
Jag blev ofta förbannad på att man tog smällar och passade upp samtidigt i brytningen och då blev det ofta offside för att några slöa anfallare inte flyttat tillbaka tillräckligt...
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Måste ha varit underhållande att se.
Ja.

((Då jag började med seniorerna i moderklubben var en stor del av A-laget f d elitspelare som varvade ned, en t o m ex landslag. (Sirius och AIK
Målvakterna spelade mycket längre in, en del stod t o m på mållinjen.
Exlandslagsspelaren sköt enormt hårt. Vid ett långskott stod målvakten på mållinjen, hoppade upp, fångade skottet i bröstet och åkte in tillräckligt bakom mållinjen så det blev mål fastän han "räddade"
I en annan match räddade målvakten första långskottet men det gjorde tydligen ont så resten av matchen försökte han inte ens rädda skott från den spelaren
Knappt några byten var tillåtna. Först var det så att byten fick bara ske vid skada, så det förekom FAKE "skada" för att få byta
Citera
2025-02-22, 12:50
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Seriöst! Vems sida är du på?!
Citera
2025-02-22, 13:26
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Det är väl klart att Niclas Eliasson på Hovet väcker förhoppningar?

Annat vore väl konstigt.
han är väl aikare?
Citera
2025-02-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Många fler mål än nu.
2 backade ned så det blev en fembackslinje mot fem anfallare.
Med väldigt få undantag sprang försvarare inte högre än upp till mittlinjen,
och anfallarna snarare GICK ner till mittlinjen i bästa fall för att undvika offside.
Jag blev ofta förbannad på att man tog smällar och passade upp samtidigt i brytningen och då blev det ofta offside för att några slöa anfallare inte flyttat tillbaka tillräckligt...
Ja.

((Då jag började med seniorerna i moderklubben var en stor del av A-laget f d elitspelare som varvade ned, en t o m ex landslag. (Sirius och AIK
Målvakterna spelade mycket längre in, en del stod t o m på mållinjen.
Exlandslagsspelaren sköt enormt hårt. Vid ett långskott stod målvakten på mållinjen, hoppade upp, fångade skottet i bröstet och åkte in tillräckligt bakom mållinjen så det blev mål fastän han "räddade"
I en annan match räddade målvakten första långskottet men det gjorde tydligen ont så resten av matchen försökte han inte ens rädda skott från den spelaren
Knappt några byten var tillåtna. Först var det så att byten fick bara ske vid skada, så det förekom FAKE "skada" för att få byta

Sirius och AIK? Kan det varit Roland Grip?
Citera
2025-02-22, 14:01
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Lite väl för hög hylla för er.
Fick ett gott skratt när du slog fast att det var Ymer imorse!
Citera
2025-02-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Sirius och AIK? Kan det varit Roland Grip?
Ytterligare ca 10-15 år äldre än Grip. Bertil Eklund. Inte den mycket senare i Sirius utan han som spelade i AIK på 50 och början 60-talet.
Hans bror hade ännu bättre talanf, helt annan spelstil, en dribbler och målgörare. Han provspelade för AIK, men hade skitdålig kondis. Vi* i B-laget brukade leda i interna matcher mot A-laget - till han tog slut efter en kvart

(( * Jag tränade extra och spelade internmatcher med moderklubben även efter jag bytt till en toppungdomsklubb.))
Citera
2025-02-22, 16:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Hyenan har redan döpt honom till stjärtråttan från Hisingen
Bättre det än VäxjöHaris.
Citera
2025-02-22, 17:43
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Haha trodde du klippt in gamla inlägg för han har skrivit det där om Fuhre för något år sedan. Vad det betyder eller varför en spelare som spelade hos oss för 10 år sedan kommer upp nu vet jag inte.
Han och Wikheim är halvbröder.
Citera
2025-02-22, 18:01
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Gör Paulos mer eller mindre än 10 poäng nästa säsong, tror du?
Jag tror han gör färre.
2 poäng på två matcher så här långt. 8 poäng kvar.

Om du säger att du nog underskattade Paulos så skall jag inte ta upp detta igen, tummis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in