2025-02-22, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Det var ju en lång lista…
Du har redan kommit upp i 0,18 procent!
Sagt det förr och säger det igen - gäddor och deras nr intresserar mig föga. Vill du roa dig med procenträkning och sitta och titta genom 569 konfrontationer för att "bevisa" en debattpunkt på Flashback, så ha så kul.
Med tanke på att liv raseras så har jag nolltolerans. Du har det uppenbarligen inte.
Du kan ju kolla vad 568 tycker efter den grova misshandeln han utsattes för? Det är enkelt, han finns tydligt hos våra hjältar i Gräv.
Citera
2025-02-22, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sopranist
Jag anklagar ingen för att Sverige är som det är utan konstaterar bara att landet och dess myndigheter är som överbevisat.
Korrupta kärringar och slapptaskar inom polis och på JK. Vilket Sverige skapas?

Och på vilket jäkla sätt har jag med saken att göra!
Jag är enig med dig, även om jag inte hade formulerat mig på samma sätt.
Så enig att jag och familjen planerar att lämna landet.
Citera
2025-02-22, 09:33
Medlem
Citat:
Haha. Hemliga bevis som inte kan visas upp? 😂
Jisses…
Dumpen hänvisar ofta till att konfrotationer inte kan publiceras eftersom materialet ingår i andra utredningar.
Så är också fallet den här gången.
Du är väl inte så naiv att du tror att arbetet för att påvisa dumpens kriminella metoder enbart föregår på flashback?
Du får hämta fram tålamodet min vän. Bevis finns och bevis kommer. När det är dags för det.
Citera
2025-02-22, 09:36
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Tvätta truten! I den här tråden diskuterar vi Dumpen Media Group AB och framförallt allt dess styrelse.

Är det någon som har lite koll på när den första rättegången drar igång mot den ansvariga utgivaren? Kommer även hamsterpåsen bli åtalad i förtalsmålet?

Det är bra om det kan styras upp med att någon närvarar och spelar in med diktafon så att vi alla kan ta del av härligheten online.

Den 9 maj är förtalsmålet utsatt till huvudförhandling i Göteborgs tingsrätt. Det är bara utgivaren som står åtalad och ingen annan. Utgivaransvar = ensamansvar.

Förhören tas upp på bild- och ljudfil och där finns ju ett antal aktörer som online tillhandahåller ljudet (som är offentligt till skillnad från bilden). Om man även vill höra yrkanden, inställning, sakframställningar och slutanföranden ("pläderingar"), är det enda sättet att någon är på plats och tar upp de momenten på ljudfil.
Senast redigerad av Lessler 2025-02-22 kl. 09:41.
Citera
2025-02-22, 09:37
Medlem
Citat:
Tvätta truten! I den här tråden diskuterar vi Dumpen Media Group AB och framförallt allt dess styrelse.

Är det någon som har lite koll på när den första rättegången drar igång mot den ansvariga utgivaren? Kommer även hamsterpåsen bli åtalad i förtalsmålet?

Det är bra om det kan styras upp med att någon närvarar och spelar in med diktafon så att vi alla kan ta del av härligheten online.
Huvudförhandlingarna gällande grovt förtal har jag uppfattat sker i Göteborgs Tingsrätt i Maj. Har datumen någonstans.
I övrigt är det, mig veterligen, två pågående FU. En relaterat till utpressning och lite andra punkter. En annan gällande BP material. Där har inte åtal väckts ännu vad jag vet.

EDIT: Såg att Lessler hann före. Tack Lessler.
Senast redigerad av Ovetade 2025-02-22 kl. 09:39. Anledning: Edit
Citera
2025-02-22, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Den 9 maj är förtalsmålet utsatt till huvudförhandling i Göteborgs tingsrätt. Det är bara utgivaren som står åtalad och ingen annan. Utgivaransvar = ensamansvar.

Förhören tas upp på bild- och ljudfil och där finns ju ett antal aktörer som online tillhandahåller ljudet (som är offentligt till skillnad från bilden). Om man även vill höra yrkanden, inställning, sakframställningar och slutanföranden ("pläderingar"), är det enda sättet att någon är på plats och tar upp de momenten på ljudfil.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Huvudförhandlingarna gällande grovt förtal har jag uppfattat sker i Göteborgs Tingsrätt i Maj. Har datumen någonstans.
I övrigt är det, mig veterligen, två pågående FU. En relaterat till utpressning och lite andra punkter. En annan gällande BP material. Där har inte åtal väckts ännu vad jag vet.

EDIT: Såg att Lessler hann före. Tack Lessler.

Wiiiiieee

Det kommer ju bli vårens höjdpunkt utan tvekan! Som ett litet utsökt smakprov inför "the big trials". Kan tänka mig att kön kommer ringla runt hela ullevi för att få en plats i den salen. Så jag litar på att någon här i tråden lägger upp ljudfilerna.
Citera
2025-02-22, 10:09
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Wiiiiieee

Det kommer ju bli vårens höjdpunkt utan tvekan! Som ett litet utsökt smakprov inför "the big trials". Kan tänka mig att kön kommer ringla runt hela ullevi för att få en plats i den salen. Så jag litar på att någon här i tråden lägger upp ljudfilerna.

Ja, det är en rättegång utöver det vanliga; tryck/yttrandefrihetsmål är tämligen ovanliga och annorlunda, första förtalsmålet mot Sara Nilsson och så självaste ämnet på det - Dumpen i sig.

Så den lär dra till sig både allmänhetens och medias intresse mer än normalt för rättegångar. Aftonbladet, som har satt Dumpen under ett antal luppar på senare tid, måste ju bara bevaka målet. Det förvånar mig inte om de kör livechatt med direktrapportering till exempel.
Citera
2025-02-22, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ja, det är en rättegång utöver det vanliga; tryck/yttrandefrihetsmål är tämligen ovanliga och annorlunda, första förtalsmålet mot Sara Nilsson och så självaste ämnet på det - Dumpen i sig.

Så den lär dra till sig både allmänhetens och medias intresse mer än normalt för rättegångar. Aftonbladet, som har satt Dumpen under ett antal luppar på senare tid, måste ju bara bevaka målet. Det förvånar mig inte om de kör livechatt med direktrapportering till exempel.

Härligt härligt! Synd att inte DaddyPutte var åtalad också. Alltid lika underhållande när han drar upp att "allt det här beror på att jag är så känd" kortet.

Fast vi blir helt tvungna och hållas på halster tills de andra rättegångarna drar igång. Då får vi garanterat höra när har drar upp sina uttjatade kort inför hela Sveriges befolkning ännu en gång.
Citera
2025-02-22, 11:52
Medlem
Citat:

Både förhandlingarna och utfallet blir oerhört intressant. En friande dom är juben indirekt legalisering av Dumpen, om ej än så i juridiska termer.
En fällande dom kan få rejäla svallvågor i form av ytrerligare stämningar osv.
Citera
2025-02-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Dumpen hänvisar ofta till att konfrotationer inte kan publiceras eftersom materialet ingår i andra utredningar.
Så är också fallet den här gången.
Du är väl inte så naiv att du tror att arbetet för att påvisa dumpens kriminella metoder enbart föregår på flashback?
Du får hämta fram tålamodet min vän. Bevis finns och bevis kommer. När det är dags för det.

Man kan aldrig hänvisa till hemliga bevis och vänta sig att bli trodd. Men så klart fattar du inte det.
Citera
2025-02-22, 13:21
Medlem
Citat:
Man kan aldrig hänvisa till hemliga bevis och vänta sig att bli trodd. Men så klart fattar du inte det.
De gör väl dumpen jämt?
Citera
2025-02-22, 13:26
Medlem
Citat:
Here we go again... fördumma din meningsmotståndare. Tröttnar du aldrig?

Vad får dig att tro att jag förväntar mig att bli trodd? Jag vet, och andra kommer att veta. Tidsnog. Du får sitta där och muttra om att jag inte är trodd och att jag är trögfattad. Mycket nöje!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in