2025-02-21, 12:07
Medlem
iminlilahelikopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Vad menar hon med att hon ska köpa ett annat hus eller till och med bygga ett nytt hus. Låter som att hon ska göra det helt på egen hand. Är det något jag missat? Har hon bekräftat att det är slut med pappan till sonen som hon brukar benämna honom? 🤔

Tro inte på allt du läser… hon skriver ofta i jag-form trots att Z fortfarande är med i bilden
Citera
2025-02-22, 11:51
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Vad menar hon med att hon ska köpa ett annat hus eller till och med bygga ett nytt hus. Låter som att hon ska göra det helt på egen hand. Är det något jag missat? Har hon bekräftat att det är slut med pappan till sonen som hon brukar benämna honom? 🤔

De verkar fortfarande leva tillsammans.

Att hon skriver så om hus är antagligen för att det är hon som äger huset. Z är inte delägare i fastigheten. Antar att han inte kommer vara delägare i en eventuell kommande fastighet heller, även om de är gifta.
Citera
2025-02-24, 14:48
Medlem
Anso10765s avatar
Försörjer hon sin make?

Läst om når fiske, men ursäkta språket, vad f-n är det att leva på? och han går ju bara hemma?
Citera
2025-02-25, 11:27
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Försörjer hon sin make?

Läst om når fiske, men ursäkta språket, vad f-n är det att leva på? och han går ju bara hemma?

Fattar ingenting. Kanske hakar upp mig på detta nu men. Han flyttade ju in hos henne i hennes hus. De gifte sig men han har inte tagit över någon andel av huset, hon äger hela själv. Spelar kanske ingen roll när man är gifta dock, men ändå. Ser konstigt ut, som att han inte har pengar att köpa in sig som ägare på huset eller som att hon inte vill att han ska göra det.

Hon har berättat att han lever på fiske på sommarhalvåret och att han är hemma mycket på hösten och vintern. Han har någon sida med fiske på Instagram där man ser hur han och några andra är ute i naturen och fiskar. Men det kan man väl inte leva på? Stå vid vattnet och fiska med spön... Som jag skrivit innan har jag funderat på om han är borta länge med större båtar och fiskar. Typ som man åker till Norge långa perioder för att sen vara hemma en lång period. Sånt var ju inget ovanligt förut iaf. Svenskar som åkte till Norge och fiskade för att man tjänade rätt bra på det. Kan förstå om det handlar om nåt liknande. Tror inte Z lever på att stå och fiska fina fiskar i fin natur med fiskespö hela sommarhalvåret...

G verkar det gå hyfsat för i alla fall. Vet ju inte hur mycket hon tjänar, men allt hon pratar om när det gäller hennes jobb låter det ju rätt bra. Hon gör mycket reklam/samarbeten. Men om det går att försörja hela familjen på det är tveksamt, så stor influenser är hon ju knappast, eller?

Tveksamt egentligen vem som försörjer vem eller om de har sitt på varsitt håll eller om de hankar sig fram. Fast då skulle hon väl knappast prata om att bygga ett nytt hus...
Citera
2025-02-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Fattar ingenting. Kanske hakar upp mig på detta nu men. Han flyttade ju in hos henne i hennes hus. De gifte sig men han har inte tagit över någon andel av huset, hon äger hela själv. Spelar kanske ingen roll när man är gifta dock, men ändå. Ser konstigt ut, som att han inte har pengar att köpa in sig som ägare på huset eller som att hon inte vill att han ska göra det.

Hon har berättat att han lever på fiske på sommarhalvåret och att han är hemma mycket på hösten och vintern. Han har någon sida med fiske på Instagram där man ser hur han och några andra är ute i naturen och fiskar. Men det kan man väl inte leva på? Stå vid vattnet och fiska med spön... Som jag skrivit innan har jag funderat på om han är borta länge med större båtar och fiskar. Typ som man åker till Norge långa perioder för att sen vara hemma en lång period. Sånt var ju inget ovanligt förut iaf. Svenskar som åkte till Norge och fiskade för att man tjänade rätt bra på det. Kan förstå om det handlar om nåt liknande. Tror inte Z lever på att stå och fiska fina fiskar i fin natur med fiskespö hela sommarhalvåret...

G verkar det gå hyfsat för i alla fall. Vet ju inte hur mycket hon tjänar, men allt hon pratar om när det gäller hennes jobb låter det ju rätt bra. Hon gör mycket reklam/samarbeten. Men om det går att försörja hela familjen på det är tveksamt, så stor influenser är hon ju knappast, eller?

Tveksamt egentligen vem som försörjer vem eller om de har sitt på varsitt håll eller om de hankar sig fram. Fast då skulle hon väl knappast prata om att bygga ett nytt hus...
Hon har 202 000 följare på IG så jo...hon är en hyfsat stor influencer. Jag känner till en influencer med ca 65 000 följare som tjänar nästan 1 milj om året så jo, Gabriella klarar sig säkert mer än väl även på egen hand. Man får mellan 10 000-50 000 kr per samarbete, kan tänka mig att hon i vissa fall kan få ännu mer!
Citera
2025-02-25, 14:29
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Hon har 202 000 följare på IG så jo...hon är en hyfsat stor influencer. Jag känner till en influencer med ca 65 000 följare som tjänar nästan 1 milj om året så jo, Gabriella klarar sig säkert mer än väl även på egen hand. Man får mellan 10 000-50 000 kr per samarbete, kan tänka mig att hon i vissa fall kan få ännu mer!

Jo, vet. Småpotatis ändå om man jämför med en del andra som har över en halv miljon följare, eller närmare miljonen upp till 2-3 miljoner följare, och grymt mycket högre siffror på antalet personer som tittat på deras innehåll. Även om hon har ca 200 000 följare undrar jag hur många av dem som egentligen känner till henne. Skulle man fråga dem om hennes namn och hennes innehåll, hur många vet egentligen vem hon är? Antalet följare speglar nog inte alltid verkligheten eller vad man ska säga. Sjukt då egentligen att tjäna pengar på folk som "följer". Tror dock mer att hon får lite mindre pengar per samarbete eftersom hon ibland har så många samarbeten på kort tid.
Citera
2025-02-28, 07:22
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Hon har haft en frågestund och svarade att hon inte är singel, men håller relationen utanför sociala medier och att de sover på var sitt håll med varsitt barn men att hon inte lever i celibat.
Citera
2025-02-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Har han slagit hål i en vägg?

Jo hon visade upp ett foto av det på bloggen. Typ "vi är så tokiga och passionerade och har sånt temperament".
Kanske därför de måste måla om och fixa hela tiden för att det kastas grejer och bråkas.
Citera
2025-03-06, 06:27
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Tyst det blivit här inne då...

G upptäckte en knöl ovanför bröstet. Hon blev väldigt orolig och sökte privat, det visade sig vara en fettknöl...

Hon delade en reel i sina händelser som visade typ "vad Z håller på med när han inte är hemma"... Hans flugfiske... Kände hon sig tvungen efter en massa frågor att visa vad han gör eftersom han typ aldrig är hemma eller?
Citera
2025-03-10, 14:10
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
"Fine att ha två barn men att ha fyra. Det är liksom dubbla. Känner ingen annan som har det än min egna bästa vän. Väldigt tacksamt. Kan inte ens föreställa mig hur det är att ha typ 12 barn. Gör man ens något offentligt någonsin då alla tillsammans!?"

Ovanstående saxat från ett inlägg i bloggen. Okej, det kan absolut vara tufft att ha barn. Men nu gör hon det igen. Hon varvar innehållet mellan att sakna barnen när de inte är hemma med att gnälla hur tufft det är att ha flera barn. Kallar sig själv och barnen för "kaos"... Och är det med 12 barn en pik till någon specifik med många barn tro?!

Och så ett tragiskt inlägg om hennes utseende och vilka ingrepp hon gjort och vad hon funderar på att göra och inte göra framöver. Så tragiskt att vara så ung ändå och känna sig så gammal och ful och aldrig vara nöjd med sig själv. Hon fyller snart 30, kommer hon få värsta 30-årskrisen med ångest och sammanbrott?
Citera
2025-03-10, 16:39
Medlem
Tänk att hon ringde till knodd för att bebisen blev biten i näsan av 2-åringen!

Tycker att hon har varit extremt nojig trots att det inte är första barnet och just att hon ringer om sånna småsaker.
Citera
2025-03-10, 17:32
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Tänk att hon ringde till knodd för att bebisen blev biten i näsan av 2-åringen!

Tycker att hon har varit extremt nojig trots att det inte är första barnet och just att hon ringer om sånna småsaker.

Hon framställer sig själv som hönsig. Klart man ska bry sig om sig själv och sin familj. Men hennes omhändertagande och det sätt hon bryr sig på verkar något överdrivet. Hypokondriskt. Både gällande sig själv och barnen. Vet inte om jag är mest irriterad över det faktum att det är så eller att hon basunerar ut sånt rätt ofta. Varför inte hålla sånt för sig själv? Som vanligt är det mest barnen det är synd om. Vad ska de få höra från omgivningen när de blir större på grund av vad hon delar med sig av och vad lär de sig från henne och hennes beteende? Både gällande stora som små saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in