Citat:
Ursprungligen postat av
itsawrap
Det är ju inte alla som kör gods som man bara placerar på ett flak rakt av. Ofta får man klättra på hela lasset för att få spännbanden rätt osv.
Målsägande kör tankbil har jag förstått. Det är slit med slangar och grejer.
Det räcker för oss lite kortare personer med att man ska kliva över dragstången så får man blåmärken. Klättra upp på flaket. Blåmärken.
Tvätta ekipaget. Blåmärken.
Du kan inte komma och påstå saker när du själv inte är chaufför.
Att köra lastbil är det farligaste yrket man kan ha. Alla som ARBETAR som chaufförer i denna tråden har berättat att man får blåmärken exakt hela tiden. Som man inte ens kommer ihåg varifrån dom kom.
Du tycker du bara ska ignorera sån fakta?
Jag jobbar inom industrin. jag spänner, drar, skruvar klättrar, tvättar etc etc. men jag och ingen annan får blåmärken.
du snackar som om lastbilsyrket är någon annan fysisk dimension, där ni, och bara ni utför saker som ingen annan gör på andra jobb. för helvete hör du inte hur det låter? farligaste yrket man kan ha? ni lastbilchaffisar är verkligen korkade..
ni gör inget unikt.. ert jobb är att lasta, lossa, och säkra fraktgods. om ni får blåmärken, HELA, tiden, är ni korkade, eller väldigt klumpiga.
ja, alla lastbilschaffisar i tråden som älskar tim och den andra fjanten pratar om blåmärken.
jag frågade en kompis som jobbar som lastbilschaufför. blåmärken är inget han känner igen sig i..
så rättelse;
alla chaffisar som är kompisar med tim och fjanten i denna tråden, får blåmärken.
Jag vänder mig inte mot att lastbilschaufförer får skador, eller blåmärken, och t.o.m. dör. men på er låter det som att chaffisar får blåmärken HELA tiden, konstant, över hela kroppen. vilket inte är sant. och så förklarar ni målsägandes blåmärken att det beror på lastbilsyrket.
det är billigt.
Vi som jobbar inom industri, bygg osv sitter inte heller och gör hemsidor till varandra på kontoret, och runkar av varandra med våra mjuka, lena, och valkfria gräddvita händer..