2025-02-22, 08:25
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Eftersom jag inte kan hitta någon tråd om denna legendariska konsert så startar jag en tråd i ämnet - Ozzy Osbourne avskedskonsert 5 juli tillsammans med Black Sabbath i deras hemstad Birmingham.
Dvs med HELA originalsättningen av Sabbath dvs Osbourne, Iommi, Butler och Ward.

Konserten hålls i Villa Park i Birmingham.

Massa andra grupper kommer att medverka bl a Metallica, Pantera, Slayer, Gojira and Anthrax.

Mer info på BBC: Ozzy Osbourne and Black Sabbath announce final show

https://www.bbc.com/news/articles/c805m3l02v5o
Citera
2025-02-22, 08:58
Medlem
Onanikrems avatar
Vore en upplevelse, sett Sabbath två gånger, men inte med alla original. Skulle gärna se Pantera även fast Dim är borta...
Citera
2025-02-22, 08:59
Medlem
tryffs avatar
Ni fattar väl att ozzy bara mimar till förinspelad musik?

Det var ju många år sedan bruce dickinson avslöjade att det stod någon och sjöng bakom ett skynke.

Ozzy är i ännu sämre skick nu samtidigt som det blivit standard även hos yngre världsartister som taylor swift.
Citera
2025-02-22, 09:14
Medlem
Såg dem på 70-talet i Lund med AC/DC som förband. Tror jag behåller det minnet av dem.
Citera
2025-02-22, 09:21
Medlem
ZebranJannes avatar
Minst sagt häftigt, att även Bill Ward inkluderas. Vore magiskt att se dem samlade på scen. Men någonting säger mig att Ozzy kommer att bli en besvikelse på scen. Har jag fattat det rätt, så blir det heller ingen fullskalig konsert med Black Sabbath utan enbart några låtar, fokus kommer ligga på Ozzys solo konsert, och kommer avslutas med några nummer med Sabbath, gissningsvis de uttjatade och rätt trötta Paranoid och Iron Man. Tyvärr.
Citera
2025-02-22, 10:03
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Det skulle vara fantastiskt att se. Men jag får leva med att jag har sett Ward-lösa Sabbath samt Heaven & Hell istället.

En yngre variant av mig tackade nej till att följa med farsan och brorsan och se original-Sabbath 2005, långt innan jag blev musiknörd på riktigt. Idag skulle jag vilja ge denna yngre variant smisk.
Citera
2025-02-22, 10:11
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Ni fattar väl att ozzy bara mimar till förinspelad musik?

Ja, självklart. Men hellre det än att man får en snedfylla när skatan låter värre än Axl Rose nu för tiden.

'I'm not planning on doing a set with Black Sabbath but I am doing little bits and pieces with them.

'I am doing what I can, where I feel comfortable.'
Citera
2025-02-22, 11:39
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Ja, självklart. Men hellre det än att man får en snedfylla när skatan låter värre än Axl Rose nu för tiden.

'I'm not planning on doing a set with Black Sabbath but I am doing little bits and pieces with them.

'I am doing what I can, where I feel comfortable.'
Det var ärligt i alla fall.
Citera
2025-02-22, 16:41
Medlem
Adelaides avatar
Varför är det så många fler band som ska spela på detta evenemang? Mycket amerikanska band dessutom. Metallica? Smashing Pumpkins? Slayer? GUNS N ROSES???

Även om jag förstår att Sabbath har influerat alla dessa band så är det enligt mig en väldigt tråkig och fantasilös lineup. Typ en standard lineup på valfri stor festival.

Jag tycker att Ozzy (eller Sharon som väl styr allt med honom sen länge) borde ha avstått ifrån att ta in några förband överhuvudtaget. Om de prompt måste ha förband så tycker jag att de hade kunnat ta in något mindre förutsägbart band som Sabbath spelade med på 70-talet, tex Captain Beyond som ju fortfarande gör klubbspelningar ibland, om än med bara trummisen som originalmedlem.

För övrigt så är detta knappast den reunion-konsert som vi alla hoppades på. Visst är det kul att Bill är med den här gången, men detta är främst ett Ozzy-evenemang, och Tony, Geezer och Bill kommer säkerligen hoppa in och köra Paranoid, Iron Man och kanske War Pigs med Ozzy. Mer än så orkar de nog inte längre, speciellt inte Bill som ju själv erkänt att hans nuvarande skick ej tillåter honom att spela trummor under en längre tid. Och hur Ozzy ska klara av att orka sjunga fler än 2 låtar på scenen återstår att se.

Hur som, all lycka till er som fick biljett.
Citera
2025-02-22, 17:10
Moderator
MondoBizarros avatar
Musik --> Festivaler och spelningar
/Moderator
Citera
2025-02-22, 17:17
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Varför är det så många fler band som ska spela på detta evenemang? Mycket amerikanska band dessutom. Metallica? Smashing Pumpkins? Slayer? GUNS N ROSES???

Även om jag förstår att Sabbath har influerat alla dessa band så är det enligt mig en väldigt tråkig och fantasilös lineup. Typ en standard lineup på valfri stor festival.

Jag tycker att Ozzy (eller Sharon som väl styr allt med honom sen länge) borde ha avstått ifrån att ta in några förband överhuvudtaget. Om de prompt måste ha förband så tycker jag att de hade kunnat ta in något mindre förutsägbart band som Sabbath spelade med på 70-talet, tex Captain Beyond som ju fortfarande gör klubbspelningar ibland, om än med bara trummisen som originalmedlem.

För övrigt så är detta knappast den reunion-konsert som vi alla hoppades på. Visst är det kul att Bill är med den här gången, men detta är främst ett Ozzy-evenemang, och Tony, Geezer och Bill kommer säkerligen hoppa in och köra Paranoid, Iron Man och kanske War Pigs med Ozzy. Mer än så orkar de nog inte längre, speciellt inte Bill som ju själv erkänt att hans nuvarande skick ej tillåter honom att spela trummor under en längre tid. Och hur Ozzy ska klara av att orka sjunga fler än 2 låtar på scenen återstår att se.

Hur som, all lycka till er som fick biljett.
Personligen skulle jag säga att det är lite av ett drömset för de som gillar lite tyngre musik. Att se Ozzy, Pantera, Metallica OCH Gojira på samma spelning?

Tyvärr innebär det väl ett högt biljettpris, men det känns absolut värt det om man är intresserad, för det lär vara sista gången ni ser Ozzy och möjligen några andra med.
Pantera är ju bara ett skal och både de och Metallica börjar också komma upp sig i åren.

Men precis som förväntat så ser det ut att vara slutsålt så det är rent akademiskt. Som sagt, grattis till de som lyckades få biljett, det lär inte varit enkelt.
Citera
2025-02-22, 17:45
Medlem
TweentyFives avatar
håller ozzy fortfarande på med sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in