Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Varför är det så många fler band som ska spela på detta evenemang? Mycket amerikanska band dessutom. Metallica? Smashing Pumpkins? Slayer? GUNS N ROSES???
Även om jag förstår att Sabbath har influerat alla dessa band så är det enligt mig en väldigt tråkig och fantasilös lineup. Typ en standard lineup på valfri stor festival.
Jag tycker att Ozzy (eller Sharon som väl styr allt med honom sen länge) borde ha avstått ifrån att ta in några förband överhuvudtaget. Om de prompt måste ha förband så tycker jag att de hade kunnat ta in något mindre förutsägbart band som Sabbath spelade med på 70-talet, tex Captain Beyond som ju fortfarande gör klubbspelningar ibland, om än med bara trummisen som originalmedlem.
För övrigt så är detta knappast den reunion-konsert som vi alla hoppades på. Visst är det kul att Bill är med den här gången, men detta är främst ett Ozzy-evenemang, och Tony, Geezer och Bill kommer säkerligen hoppa in och köra Paranoid, Iron Man och kanske War Pigs med Ozzy. Mer än så orkar de nog inte längre, speciellt inte Bill som ju själv erkänt att hans nuvarande skick ej tillåter honom att spela trummor under en längre tid. Och hur Ozzy ska klara av att orka sjunga fler än 2 låtar på scenen återstår att se.
Hur som, all lycka till er som fick biljett.
Personligen skulle jag säga att det är lite av ett drömset för de som gillar lite tyngre musik. Att se Ozzy, Pantera, Metallica OCH Gojira på samma spelning?
Tyvärr innebär det väl ett högt biljettpris, men det känns absolut värt det om man är intresserad, för det lär vara sista gången ni ser Ozzy och möjligen några andra med.
Pantera är ju bara ett skal och både de och Metallica börjar också komma upp sig i åren.
Men precis som förväntat så ser det ut att vara slutsålt så det är rent akademiskt. Som sagt, grattis till de som lyckades få biljett, det lär inte varit enkelt.