2024-03-25, 14:46
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicelin
Jag är en 18-åring tjej och alla jag känner använder stringtrosor. Du hade nog bara lite otur…
Även till vardags?
Är det inte obekvämt?
Citera
2024-03-25, 18:48
Medlem
halaltarzans avatar
Till och med min 50-åriga kärring har string eller hilo dental (tandtråd på spanska) som hon själv kallar det. Och det funkar väl så länge inte skinkorna hänger och/eller det ser ut som någon har skjutit med ett hagelgevär i arslet.
Citera
2025-02-02, 12:27
Bannlyst
Det är jättevanligt, det är bara att kolla utbudet hos olika klädkedjor. Kvinnor vill alltid ha uppmärksamhet för sitt utseende eller känna sig sexiga, och string uppfyller båda två.

Sedan är kvinnor betydligt mer konsensuskänsliga än män, så i fallet med min egen dotter (14 år) till exempel så började hon med string när hon märkte att andra tjejer i hennes klass hade det. Det är väldigt mycket grupptryck och otroligt viktigt för kvinnor att passa in i gruppen. Mycket viktigare än för män.

Så länge män tycker string är sexigt kommer kvinnor fortsätta ha det.
Citera
2025-02-02, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Datainsamlare
Det är jättevanligt, det är bara att kolla utbudet hos olika klädkedjor. Kvinnor vill alltid ha uppmärksamhet för sitt utseende eller känna sig sexiga, och string uppfyller båda två.

Sedan är kvinnor betydligt mer konsensuskänsliga än män, så i fallet med min egen dotter (14 år) till exempel så började hon med string när hon märkte att andra tjejer i hennes klass hade det. Det är väldigt mycket grupptryck och otroligt viktigt för kvinnor att passa in i gruppen. Mycket viktigare än för män.

Så länge män tycker string är sexigt kommer kvinnor fortsätta ha det.
Nehej du, det där stämmer inte alls. Men män tror alltid det. Liksom mycket annat fel de tror.

Hypermentalisering big time
Senast redigerad av KeligKapybara 2025-02-02 kl. 16:24.
Citera
2025-02-02, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
Tja alla

Träffade en tjej förut då och då (vi har dock tagit en paus nu) och upptäckte att hon inte hade stringtrosor. Hon är 18 och jag trodde faktiskt att alla i tonåren hade stringtrosor, så det var lite av en chock. Eller kanske inte chock, men ni fattar. Hon är dessutom idrottstjej så att det är inte så att hon är tjock eller nåt sånt och inte använde det pga det. Såg henne 3 gånger i trosor och hon använde aldrig string.

Så, hur vanligt är string egentligen? Inte så vanligt som man tror eller mer vanligt i "fjortisåldern"? Är string något som tjejer har när dom är 13-16 och sen något dom växer ifrån? Eller var denna tjej bara ett undantag?

Tack

Joppe

Och du har förstås leopardmöstrade stringkalsonger, varje dag?
Senast redigerad av ABanderas68 2025-02-02 kl. 16:11.
Citera
2025-02-18, 13:28
Medlem
Amortentias avatar
Jag och alla mina tjejkompisar använder mycket sällan string, men vi är alla mellan 25-35, så kan inte uttala mig om hur tonåringarna gör. Oavsett känns det så omodernt att gå med string till vardags?Jag har några i garderoben som kommer fram för outfitens skull eller när man vet att kläderna (och trosorna) ska av. String kan vara obekvämt som fan och skava något åt helvete, så det är verkligen inte ett förstahandsval. Ska jag bara knalla runt på egen hand i vardagen är det ett par vanliga hipsters eller bikini i bomull som gäller.
Citera
2025-02-22, 08:31
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
Hur vanligt är stringtrosor?
På snygga slanka tjejer - helt ok. På killar/män - NEJ!

Vad beträffar tjejer och kvinnor - enl mig betydligt mer accepterat på badstranden än till vardags.

På slanka killar och män helt ok med briefs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in