Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-22, 01:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Källan heter google. Det finns en ruta där du fyller i t ex "trump moscow 9 may". Sedan dyker det upp en mängd ukrainska nyhetssajter.
Var inte blyg om du stöter på problem. Jag hjälper dig gärna vidare.

Tack för ditt svar, väntar då lite mer. Och jag misstänker starkt att jag måste vänta till "Jesu nästa nedkomst" kommer innan...Trump är på röda torget..
Citera
2025-02-22, 01:19
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Europas liberala förrädarpolitiker kan nog plundra sina befolkningar ett tag till och skicka pengarna till narkomanen i Kiev, men hur blir det med manskap i de ukrainska trupperna?

Det är ju redan nu ett svårt läge för Ukrainas armé.

Det har det väl alltid varit? Var det ett bättre läge för kriget

Clever boy!
Citera
2025-02-22, 01:21
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det kunde vara bättre, det medger jag. Inte lätt.

Samtidigt skall Ryssland framåt. Oblastena har inte blivit "befriade" än. De nya gränserna har ju också blivit huggna i sten ?

Hur går det..egentligen ?

Första året såg man kolonner med ryska tanks, stora trupp-ansamlingar, flottan i Svarta havet..etc..

..inte så idag. Ändå skall det marscheras framåt..

Så bästa blodyx : Hur går det ryska maskineriet, efter 1000+ dagar..?

Jo det går långsamt för ryssarna, men ändå framåt. Efter de inledande misstagen från Ryssland så verkar de nu hittat en strategi som funkar för deras del. Tidsaspekten är inte oviktig, och jag tror ryssarna har tiden på sin sida.

Det blir intressant att ta del av dödssiffrorna på båda sidor när kriget väl är slut.
Citera
2025-02-22, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Vad lägger du/ni fram då, förutom västpropaganda? Varför ser vi ingen guerilla i Donetsk som kämpar emot den ryska invasionen?

Den enda folkomröstningen som har gjorts!!

The Act of Independence was supported by a majority of participating voters in each of the 27 administrative regions of Ukraine: 24 oblasts, 1 autonomous republic, and 2 special municipalities (Kyiv City and Sevastopol City).[4] Voter turnout was lowest in Eastern and Southern Ukraine.[17] The six regions with the lowest percentage of "yes" votes were Kharkiv, Luhansk, Donetsk, and Odesa Oblasts, Crimea, and Sevastopol; all of those regions still had a majority of registered voters marking their ballots "yes", except for Crimea and Sevastopol.

Subdivision Percentage voting for independence
Of votes cast[4] Of electorate[19]
Crimean ASSR 54.19 37[20]
Cherkasy Oblast 96.03 87
Chernihiv Oblast 93.74 85
Chernivtsi Oblast 92.78 81
Dnipropetrovsk Oblast 90.36 74
Donetsk Oblast 83.90 64
Ivano-Frankivsk Oblast 98.42 94
Kharkiv Oblast 86.33 65
Kherson Oblast 90.13 75
Khmelnytskyi Oblast 96.30 90
Kyiv Oblast 95.52 84
Kirovohrad Oblast 93.88 83
Luhansk Oblast 83.86 68
Lviv Oblast 97.46 93
Mykolayiv Oblast 89.45 75
Odesa Oblast 85.38 64
Poltava Oblast 94.93 87
Rivne Oblast 95.96 89
Sumy Oblast 92.61 82
Ternopil Oblast 98.67 96
Vinnytsia Oblast 95.43 87
Volyn Oblast 96.32 90
Zakarpattia Oblast 92.59 77
Zaporizhzhia Oblast 90.66 73
Zhytomyr Oblast 95.06 86
Kyiv City 92.87 75
Sevastopol City 57.07 36[20]
National total 90.32 76[21]
Citera
2025-02-22, 01:24
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Det har det väl alltid varit? Var det ett bättre läge för kriget

Clever boy!

Hundratusentals döda och sårade ukrainare, miljontals på flykt och brist på manskap för att fylla luckorna efter de döda. Jo situationen är allvarlig för den ukrainska försvarsmakten, långt värre än i krigets inledning.
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Källan heter google. Det finns en ruta där du fyller i t ex "trump moscow 9 may". Sedan dyker det upp en mängd ukrainska nyhetssajter.
Var inte blyg om du stöter på problem. Jag hjälper dig gärna vidare.

Jaha? Så vi får en mängde liknande resultat bara för att vi fyller i ett X? Varför inte Z? Nu var du åter igen inte världens smartaste människa. Use google more!

Testa med lite olika IP-adresser!
Senast redigerad av CanisMinor 2025-02-22 kl. 01:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack för ditt svar, väntar då lite mer. Och jag misstänker starkt att jag måste vänta till "Jesu nästa nedkomst" kommer innan...Trump är på röda torget..
Never say never.

Observera att ukrainsk media påstår att Trump kommer dyka upp på segerparaden den 9 maj, inte jag.
Zelenskys medier försöker diskreditera Trump efter att Trump pissade på Zelensky i FoxNews.

Kanske anledning nog för Trump att faktiskt resa till Moskva den 9 maj. Den som lever får se.
Citera
2025-02-22, 01:27
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Hundratusentals döda och sårade ukrainare, miljontals på flykt och brist på manskap för att fylla luckorna efter de döda. Jo situationen är allvarlig för den ukrainska försvarsmakten, långt värre än i krigets inledning.

Tragiskt, eller hur! För att försvara några ryssar som ändå flytt, till just det... Ryssland.

Suck!

Hur många miljoner flydde från Ryssland till Ryssland? Räkna inte med Kursk... de blev hjälpta och fick bo i tält!
Citera
2025-02-22, 01:30
Medlem
Citat:
Och det är ryssens orsak genom sitt anfallskrig
Citera
2025-02-22, 01:30
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Antagligen av humanitära skäl. Ryssland gick in i Ukraina för att skydda befolkningen i de två utbrytarrepublikerna, Luhansk och Donetsk. Skulle Ryssland bomba skiten ur Kiev hade man gjort sig skyldig till det som Ryssland anklagar Ukraina för.

Du måste vara fullständigt galen?
Det ryzzland gjort i de "befriade områdena "
liknar mest ett avlopp och en ödemark.
Och folket som lever där lever i armod elände terror och ofrihet.
Citera
2025-02-22, 01:38
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Och det är ryssens orsak genom sitt anfallskrig

Kriget är ju en fortsättning på politiken med andra medel, och som den där gamla greken sa: de starka gör som de vill och de svaga uthärdar vad de måste.
Citera
2025-02-22, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du måste vara fullständigt galen?
Det ryzzland gjort i de "befriade områdena "
liknar mest ett avlopp och en ödemark.
Och folket som lever där lever i armod elände terror och ofrihet.
Tror du på allvar att alla sönderbombade städer i Donbas bombades av Ryssland medan befolkningen bodde kvar där? Du verkar inte ha en aning hur stridigheterna utspelade sig.

Att bomba en spökstad där endast ukrainska trupper befinner sig är INTE samma sak som att bomba skiten ur Kiev. DÄRFÖR har Ryssland varken bombat Kiev eller andra befolkade städer. Av humanitära skäl.

Jag slår vad om att Zelensky hade älskat tanken på ryska bombningar av Kiev med massor av civila dödsoffer. Det hade han kunnat utnyttja i propagandan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in