Bara en pytteliten början på vad som komma skall.
Det kommer att bli svindyrt i framtiden att driva ett företag där det kan betecknas finnas minsta lilla risk för miljön.
Fram till det att jag drev min bensinstation och bilverkstad 2022 så har jag sett miljöbesöken från kommunen skärpas för varje år.
Sista åren såg jag helt enkelt till att plocka bort Allt i verkstaden som kunde innehålla minsta lilla kemiskt material när dom skulle komma på besök.
Det gick fan inte att ha en öppen flaska med glykol eller avfettningsmedel stående på arbetsbänken utan att det skulle ifrågasättas varför den stod där.
Ibland kunde man ju nästan tro att det var ett ebolavirus som jag hanterade i fastigheten.
Nu driver jag verkstad som resande mekaniker och jobbar mycket utomhus hos kunden och slipper tack och lov kontakterna med miljökontoret, men jag har faktiskt brevledes fått förfrågan var jag har min verkstadslokal av kommunens miljöinspektörer.
Dom kunde inte riktigt förstå att jag inte hade en arbetslokal.
Tur att dom inte ser när man åker ut långt ut i skogen för att reparera en skogsmaskin där maskinföraren säger att maskinen förmodligen har tappat 40-50 liter hydraulolja på ett hygge.