Citat:
Ursprungligen postat av
Infinity1
Tror vissa användare har svårt att förstå att det inte finns någon vinnare i detta och att de förbiser vad Chrippa och Linnea gjort senaste året pga att de ogillar sekten så mycket. De förmår inte att förstå att alla inblandade i denna soppa och dessa youtubers ändå har mycket gemensamt. Jag har inget övers för någon egentligen av dessa, inte heller sekten. Det är fullvuxna människor som fläker ut sig offentligt inför allmän beskådan och det kommer sällan något gott ur någon av dessa dramakanaler.
Jag kollar hellre på youtubers som är kreativa och som gör sin grej utan att slänga tomater på varann. Anledningen att jag fastnat på Chrippa mer än andra är för att han varit så stor i käften och trampat på svaga människor, det gör även Rask en hel del. Sen tycker jag synd om barnet och kan inte förstå hur illa den lilla flickan blivit behandlad senaste året.
Chrippa var bra förr, när han var med Jacke som jag ändå ser som genuin. Något hände på vägen och han blev totalt förändrad.
Hade Chrippa gått ut och tagit på sig vad han ställt till med och visat en förbättring så kan han få fler sympatier. Men han vill leka Tate och gangster och det blir osmakligt och löjligt, den kostymen passar honom inte.
Sen visst jag kan låta hård, men det är en bråkdel av nätet som läser hans tråd, vad som skrivs på flashback skadar inte hans varumärke. Reklamen han gjort för sig själv har han ju laddat upp själv!
Förstår vad du menar, tycker bara att det är något som går åt båda håll. Så fort man ifrågasätter något som "sekten" gjort eller sagt så är man på chrippas sida, även om det så skulle vara att man återger ren fakta som tex lagar och förordningar. Då tycker jag att det blir en väldigt låg nivå på det hela, man måste kunna vara källkritisk och skilja på det någon påstår, någons åsikter och fakta.
Håller med att Jacke upplevs som den mest genuina, även om han kanske tappat det en del nu mot slutet. Men där tycker jag att man har ett bra exempel på hur båda sidorna behandlat någon väldigt dåligt. Tycker att det är synd att man har så lite förståelse för den sits som Jacke varit i, det är inte lätt att ha en dysfunktionell familj där man tvingas välja mellan olika familjemedlemmar.
I det stora hela tycker jag nog mest att man ska vara väldigt försiktig med att lita på ett ord av vad någon säger, tycker att det blivit uppenbart att det här är människor som inte drar sig för att fabricera ihop saker.
Känns som vi håller med varandra om ganska mycket när du inte jävlas