2025-02-09, 20:10
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Vuxen kvinna som tuggar tuggummi i tid och otid. Jag får ingen positiv bild. Dessutom verkar du inte ha hyfs nog att förstå att du kommer hem till en annan persons hem. Jag tycker ljudet är jävligt irriterande med. Får inte direkt positiva bilder av en sådan tjej. Känns lite högstadie aktigt på något viss.

Haha ,du är bara avundsjuk för att hon har gjort ett smartare val än dig. Och inte fastnat med en massa snorungar och en man som inte hjälper till hemma. Annars hade du aldrig kallat henne barnlös Ni kvinnor är roliga med eran avundsjuka lol. Hade aldrig tagit i en kvinna som dig med tång. Men jag är inte heller för förbrukat gods =)

Vad snackar du om, vi var ute på restaurang. Jag tuggar tuggummi i 5 min när jag är på väg nånstans, och jag vill vara fräsch i munnen när man kommer fram.
När maten inte kom efter en stund började hon bli jobbig, sade att hon druckit för mycket med tom mage. Jagade personalen, och tyckte de var nochalanta, jag var inte den enda som lyfte på ögonbrynen.
Hon har borderline och Austism, jobbar med att passa hundar och gick in i väggen förra året o kan inte jobba. Långt ifrån avis, men tack ändå för uppmuntrande orden!!
Hahahahahaha, du var rolig när du inte ens har halva bilden, men mycket åsikter. Hahahahaha
Och håll dig till ämnet, vi snackar tjejer med höga krav. HON var ett prakt exempel, fattar att hon inte hittat någon.
Senast redigerad av LinaLaReina 2025-02-09 kl. 20:33.
Citera
2025-02-09, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Kvinnor har precis så mycket sexuell makt som män ger dem.
Så är det. Och dagens män är pinsamt svaga och desperata.
Citera
2025-02-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datainsamlare
Så är det. Och dagens män är pinsamt svaga och desperata.

När män hade det monetära övertaget balanserades kvinnors sexuella makt.

Mäns sexuella makt kan betecknas som en motmakt riktad mot kvinnors sexuella makt.

Makt och styrka är strategier för att få sex av kvinnor och de män som inte har makt, blir utan sex. Mäns sexuella makt kan vara antingen belöningsmakt eller bestraffningsmakt (punishment power). Dessutom kan man särskilja användandet av överlägsen styrka vid våldtäkt.

Mäns sexuella belöningsmakt innebär att kvinnor är beroende av sådana värdefulla resurser som män besitter och som män kan erbjuda kvinnor som kompensation för deras sexualitet. De värdefullaste resurser som män har är status, utseende och pengar.

Mäns sexuella belöningsmakt och kvinnors sexuella makt är likartade former av makt. En stor skillnad döljer sig i att kvinnors sexuella resurs (erotiskt kapital) tillfaller kvinnorna naturligt, medan männens resurser (makt, pengar osv.) i regel är skaffade genom hårt arbete.
Citera
2025-02-09, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
När män hade det monetära övertaget balanserades kvinnors sexuella makt.

Mäns sexuella makt kan betecknas som en motmakt riktad mot kvinnors sexuella makt.

Makt och styrka är strategier för att få sex av kvinnor och de män som inte har makt, blir utan sex. Mäns sexuella makt kan vara antingen belöningsmakt eller bestraffningsmakt (punishment power). Dessutom kan man särskilja användandet av överlägsen styrka vid våldtäkt.

Mäns sexuella belöningsmakt innebär att kvinnor är beroende av sådana värdefulla resurser som män besitter och som män kan erbjuda kvinnor som kompensation för deras sexualitet. De värdefullaste resurser som män har är status, utseende och pengar.

Mäns sexuella belöningsmakt och kvinnors sexuella makt är likartade former av makt. En stor skillnad döljer sig i att kvinnors sexuella resurs (erotiskt kapital) tillfaller kvinnorna naturligt, medan männens resurser (makt, pengar osv.) i regel är skaffade genom hårt arbete.
Väldigt bra sammanfattat, jag håller med.
Citera
2025-02-21, 16:27
Medlem
sillynamnams avatar
Debatten fortsätter. Framgångsrika, högutbildade kvinnor ställer för låga krav på män och förstör för andra kvinnor

Citat:
tolererar männens högst tvivelaktiga beteenden.

De är inte i behov av en man, och ställer därför inga krav på männen de träffar.
Och det är där problemet ligger – för oss som faktiskt söker en man att bilda familj med. Vi blir lidande av den låga nivå som normaliserats.
Jag tror inte kvinnorna är medvetna om hur mycket de förstör för andra kvinnor.
Män kommer inte att anstränga sig för en fungerande tvåsamhet när det finns en drös med kvinnor som tar dem som de är.

https://www.svd.se/a/Eyk50A/elaf-ali...-for-oss-andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in