Citat:
ja det är väl om de testar en helt oförberedd, då blir det svårare fuska och just den kan se en tid tillbaka med även om man inte varit på lyset just den veckan, jag hade själv 0.6 i peth när det testade mig helt oförberett, och läkaren säger sådär höga värden blir det aldrig om du inte druckit konstant i mins två tre månader, spelade ingen roll vad jag sa, han sa det måste vara så och du måste druckit starka grejer med, så det var det han skrev i min journal den dagen det var fö han som sa det där med spåra minst 4 veckor tillbaka med, men för någon som har ett ännu högre värde och kass lever osv säg ett värde på 1.5 eller 2.0 så tar det nog en jävla tid bli helt ren, och som sagt jag ahde en vän som skulle göra adhd utredning och de vägrade förens han var helt ren på pethen och han lämnade i tre månader prov och det gick ner men det var inga jävla femdagars halverings tid där, jag räknade lite på det snabbt och fick det på upp till två veckor vartfall, men det är ju ett extrem fall med han hade supit mer eller mindre varje dag i över ett år, så det är ju inte direkt vanligt det blir sådär, men peth lagras ju i dem röda blodkropparna och för kroppen skapa helt nya röda blodkroppar och byta ut de gamla helt och hållet tar ungefär 90 dagar vet inte om det spelade roll det är bara hur jag tänker kring det själv då jag inte själv hade trott på det om jag inte sett det heller.
Vad hade du för värde nästa gång du testade dig?
Alltid svårt att utgå från andras erfarenheter. När folk snackar om undantag, månader etc så handlar det oftast om svepskäl om vi ska följa någon sorts logik.
Det kan ju också varit som sådant att personen i fråga druckit under perioden de skulle fastat och därför inte fått ett konkret svar? Finns säkerligen sjukdomar etc som ger undantag i resultat, men ofta är det enkla svaret också det rätta.
Jag har svårt att se att inte halveringstiden skulle gälla de allra flesta. Särskilt gäller det ju dem som supit hårt. I genomsnitt får de ju ned resultaten snabbare eftersom kroppen redan är van att göra sig av med alkoholen.