2025-02-21, 13:08
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playlek
att jockes soc papper e sanna e de ingen tvivel om, men hur länge ska grabben älta skiten? o han accepterar inget annat än att man håller med honom. farsan försöker reparera relationen med jocke skiter i.

Han är så pass narcissisk och psykiskt störd. Att det kvittar vad hand anhöriga gör. Han kommer hitta anledningar att fortsätta.

Sen undrar jag varför han tar det offentligt?
Citera
2025-02-21, 13:14
Avstängd
Några tittare tror att Jocke kan ha utsatts för Münchhausen by proxy.

Fattas bara att han också får för sig det.
Men det är inget som förvånar längre i hans kamp för att bestraffa den stackars modern.

https://ibb.co/5gx4V2sZ
Citera
2025-02-21, 13:18
Medlem
Hur länge ska han älta sin uppväxt och tjäna miljoner?
Bättre han tar hand om sin egen familj och slutar exponera dem som om de alla har en diagnos och han njuter av det. Han är så sjuk i sin skalle.
Vem fan har inte haft en skituppväxt?
Vem fan har inte brutit med sin familj?
Jockeskitskalle är ett svin med en otrolig personlighetsstörning, narcissist med antisociala drag och 100 mer psykiatriska diagnoser. Galet att ingen fattar det!
Senast redigerad av FinasteTanja 2025-02-21 kl. 13:25.
Citera
2025-02-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ska inte säga för mycket nu men tablettmissbruket började mer runt 97 eller 99. Iaf några år efter 92. Inte direkt iaf. Jag tror 2 till 4 barn och wiplaach skadan blev för mkt helt enkelt. Jag tvivlar inte att Jocke var ett barn som behövde mer uppmärksamhet än normalt och hade lite svårt att det kom massa småsyskon och tog ifrån honom den uppmärksamhet han tidigare fått. Han var ensam barn i 3.5 år och fram till 6 fanns bara Christopher i 2.5 år. Vissa barn kan ha svårare att hantera förändringen. Socpapprena vittnar ju iaf om att Jocke var ett begåvat barn.

Jocke var säkert ett barn som krävde uppmärksamhet när han fick så många syskon men att han skulle kunna alla dessa könsord osv som mamman påstår när han var så liten tror jag inte ett dugg på.
Psykologen skriver i journalen ”kan mamman ha utsatt Joakim för någon form av övergrepp?”
På sjukhuset sa personalen att mamma ena stunden visade en massa kärlek till Jocke för att sedan ta avstånd från honom vilket gör han förvirrad.
Usch det är en fruktansvärd läsning men som du säger dom påtalar ofta att han är ett begåvat barn.

Pillerna hjälpte nog inte mamman att fungera normalt snarare tvärtom.
Alla som kom för nära Jocke ville hon ha bort från hans liv trots att hon själv inte ville ha honom.
Så synd att soc inte kontaktade pappan då hade han nog fått en bra och stabil uppväxt.

Men du Ben har vi en spännande dag framför oss 😉
Citera
2025-02-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01

Låter intressant. Ska se om någon känner för att posta en bild hur det ser ut. För är det så man ser hela pappret så man vet att det inte är skitsnack så kommer det absolut vara intressant att kolla. Men är det bara någon som sitter och läser så är det ju samma som Jockes podd. Och är det bara stycken och inte hela pappret så känns det inte som om man vet ifall det är äkta eller fejk.

Bara titta på första avsnittet som är gratis.
Men du verkar redan ha bestämt dig så den kanske inte är någon idé att du tittar.
Citera
2025-02-21, 13:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Några tittare tror att Jocke kan ha utsatts för Münchhausen by proxy.

Fattas bara att han också får för sig det.
Men det är inget som förvånar längre i hans kamp för att bestraffa den stackars modern.

https://ibb.co/5gx4V2sZ
Det fattades bara det också.
Citera
2025-02-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinasteTanja
Hur länge ska han älta sin uppväxt och tjäna miljoner?
Bättre han tar hand om sin egen familj och slutar exponera dem som de alla har en diagnos.
Vem fan har inte haft en skituppväxt?
Vem fan har inte brutit med sin familj?
Jockeskitskalle är ett svin med en otrolig personlighetsstörning, narcissist med antisociala drag och 100 mer psykiatriska diagnoser. Galet att ingen fattar det!

Att han tjänar miljoner beror väl mer på att folk har ett intresse för att se det han gör, dom flesta gillar ju faktiskt den han är idag och vill följa det han gör oavsett om det är gratis eller inte.
Citera
2025-02-21, 13:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Att han tjänar miljoner beror väl mer på att folk har ett intresse för att se det han gör, dom flesta gillar ju faktiskt den han är idag och vill följa det han gör oavsett om det är gratis eller inte.
Det är många som följer Trump och Putin också, däremot är det få som är så korkade att det tror att det handlar om att de är så omtyckta.
Citera
2025-02-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Han är en manipulativ gris som började med runkvideos började tjäna kosing. Träffade Danjal ännu en gris som lurar röven av folk, sedan klev Anjo in som en godhetens riddare och höjde sin årsinkomst. Vilken förälder med förståndet i behåll och regisserar sina barn som Jockerövhål, alla vloggar är välregisserade med fotograf bakom kameran. Normalt beteende?
Å nu ska ännu ett tredje barn exponeras, dra in kosing medans den kläms ut.
Fy fan att folk inte fattar vilka Äckel till människor Jockes entourage är.
Citera
2025-02-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är många som följer Trump och Putin också, däremot är det få som är så korkade att det tror att det handlar om att de är så omtyckta.

Inte skulle då jag lägga pengar på någon jag inte tycker om.
Hade jag avskytt Jocke så skulle jag ju inte betala 29 kr för att se hans soc papper på Voyd dock så gör ju även Jonna & Olivia en fantastisk podd som är rolig att se på som också finns på Voyd så det var ju perfekt.
Man väljer ju själv vad man lägger pengarna på och jag skulle knappast betala för något jag inte vill se.
Citera
2025-02-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinasteTanja
Han är en manipulativ gris som började med runkvideos började tjäna kosing. Träffade Danjal ännu en gris som lurar röven av folk, sedan klev Anjo in som en godhetens riddare och höjde sin årsinkomst. Vilken förälder med förståndet i behåll och regisserar sina barn som Jockerövhål, alla vloggar är välregisserade med fotograf bakom kameran. Normalt beteende?
Å nu ska ännu ett tredje barn exponeras, dra in kosing medans den kläms ut.
Fy fan att folk inte fattar vilka Äckel till människor Jockes entourage är.

Ändå så har dom så många följare som tycker om att följa familjen och deras liv.
Du verkar ju väldigt mogen i dina ord, hur gammal är du?
Citera
2025-02-21, 13:47
Medlem
Har nu sett alla avsnitt som finns tillgängliga på Voyd och vet inte om jag blev så mycket klokare eller ändrar min tidigare uppfattning faktiskt, men ett par för mig nya saker kom fram och det var att han misstänks blivit utsatt för något på fritids. Han blev instängd i ett mörkt rum och detta bekräftas av personalen. Det står även om att någon har en väldigt röd snopp på fritids och att Jocke gjort sexuella rörelser, samt uppvisar en medvetenhet om att man kan stoppa in något i ändtarmen, mm.

Barn lär sig snabbt väldigt fula ord på skolan och fritids, så det i sig är nog inget konstigt, men de sexuella anspelningarna blir man lite mer bekymrad över såklart.

Det andra är, att i papprena framgår att mamman känner skuld över att Jocke placeras i familjehemmet, men att hon har förtroende för fosterfaniljen och att kontakten mellan dem är bra. Detta rimmar illa med den bild Jocke själv ger.

Jocke har troligtvis det som kallas ambivalent anknytning till sin mamma och det bekräftas ju av att hon bitvis kan ta emot honom och tillgodose hans behov och bitvis inte ens klarar av att vara i samma rum som honom. Idag hade Jocke kanske fått diagnosen ODD eller PDA, då mycket av de beskrivningar som görs av honom som barn påminner om det.

Jocke verkar stått väldigt nära sin morfar som barn men att morfar hade svårt att sätta gränser mot honom och att detta sen skapade problem i familjen.

Ska fortsätta se när fler avsnitt kommer ut. Undrar hur många avsnitt det blir om de ska hinna gå igenom de hundratals papper som sägs finnas? Eller så är ett 40-tal papper det rätta antalet, det låter också rimligt att det gjordes mest journalanteckningar i början.

Noterade också att mamman blivit sjukskriven för något på sommaren innan Jocke började må dåligt, om jag minns rätt. Mellan raderna förstår man att det kan gälla depression och/eller utbrändhet. I så fall kan ju Jockes oro för mamman vara befogad och att det är en av anledningarna till att han velat ha stenkoll på henne. Men det står också att den här fixeringen och behovet att ha koll på mamman istället förs över till fostermamman, t.ex. när hon lämnar hemmet vill Jocke veta exakt hur länge hon ska vara borta. Detta är ju också tecken på autistiska drag, liksom en del annat av det "avvikande beteende" som beskrivs i hans papper, men det hade man väl inte så bra koll på under den tiden. Jockes intelligens är det ju inget fel på och just högfungerande autism eller Aspberger som det tidigare hette var inte lika känt då.

Annars bekräftas för mig som sagt fortsatt bilden av en slutkörd fyrabarnsfamilj med 3 barn under 4 år, där det ena barnet har autistiska drag son man inte har kunskap och förmåga atg förstå eller bemöta på rätt sätt, delvis på grund av okunskap och delvis på grund av egen brist på kapacitet och eventuell psykisk ohälsa eller annan anledning till sjukskrivning. Barnet verkar sedan råka ut för något som sätter allt i spinn med ohanterbara utbrott där de andra barnen kommer till skada. Man vill utreda vad som skapat denna kraftfulla reaktioner hos barnet och är orolig att något övergrepp begåtts. Mamman kan inte hantera barnet, av ovan nämnda anledningar, samtidigt som barnet har ett oerhört stort behov av sin mamma och verkar ha någon slags hatkärlek till henne.

Jag tror inte att Jocke kommer så mycket längre i detta faktiskt. Han bör nu fokusera på att läka sig själv utan att söka hämnd, ursäkter eller förklaringar som ändå inte kommer. Han bör nu fokusera på sin egen familj till fullo, ett tredje barn kommer och Jonna och barnen behöver honom mer än någonsin nu. Älta inte fast I det förflutna mer Jocke. Det kommer aldrig göra dig något gott eller leda någonstans.
Senast redigerad av Zebrima 2025-02-21 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in