Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Ska inte säga för mycket nu men tablettmissbruket började mer runt 97 eller 99. Iaf några år efter 92. Inte direkt iaf. Jag tror 2 till 4 barn och wiplaach skadan blev för mkt helt enkelt. Jag tvivlar inte att Jocke var ett barn som behövde mer uppmärksamhet än normalt och hade lite svårt att det kom massa småsyskon och tog ifrån honom den uppmärksamhet han tidigare fått. Han var ensam barn i 3.5 år och fram till 6 fanns bara Christopher i 2.5 år. Vissa barn kan ha svårare att hantera förändringen. Socpapprena vittnar ju iaf om att Jocke var ett begåvat barn.
Jocke var säkert ett barn som krävde uppmärksamhet när han fick så många syskon men att han skulle kunna alla dessa könsord osv som mamman påstår när han var så liten tror jag inte ett dugg på.
Psykologen skriver i journalen ”kan mamman ha utsatt Joakim för någon form av övergrepp?”
På sjukhuset sa personalen att mamma ena stunden visade en massa kärlek till Jocke för att sedan ta avstånd från honom vilket gör han förvirrad.
Usch det är en fruktansvärd läsning men som du säger dom påtalar ofta att han är ett begåvat barn.
Pillerna hjälpte nog inte mamman att fungera normalt snarare tvärtom.
Alla som kom för nära Jocke ville hon ha bort från hans liv trots att hon själv inte ville ha honom.
Så synd att soc inte kontaktade pappan då hade han nog fått en bra och stabil uppväxt.
Men du Ben har vi en spännande dag framför oss 😉