2025-02-21, 04:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Historiskt sett så har vi 2 personer som valts till statsföreträdare efter att dom dömts för brott.

Båda avskyr/avskyde migranter och avvikare.

Den första var Adolf Hitler
Den andra Donald "Inmate No P01135809" John "Twice-impeached, four-times indicted, once-convicted" Trump.

Du glömde Stalin, Mussolini, Ulysses S. Grant och Andrew Johnson.. finns säkert fler men orkade inte googla mer än så
Citera
2025-02-21, 04:46
Avslutad
jaja.. hur många politiska ledare runt om i världen har inte blivit stämplade som "OMG literary Hitler"? Det är bara historielösa infantila lågpannor som slänger sig med såna tramskommentarer.
Citera
2025-02-21, 04:47
Medlem
Onanikrems avatar
Hitler var väldigt smart i början. Trump är inte smart, men han är affärsman och en buffel.
Synd jänkarna gått på det, men de hade ju inte några vidare alternativ heller skall sägas.

Hitler föll på övermod och det kommer Trumpen också att göra om han inte dör av ålderdom före.
De, jänkarna och vi får väl rida ut de här fyra åren i värsta fall.

Som jag alltid tänkt med dåliga chefer på arbetsplatser, svält ut dem, de blir inte långvariga
Citera
2025-02-21, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Du glömde Stalin, Mussolini, Ulysses S. Grant och Andrew Johnson.. finns säkert fler men orkade inte googla mer än så

Stalin ledde alltså ett fritt och demokratiskt land enligt dig, bra då vet jag det.
Mussolini ledde alltså ett fritt och demokratiskt land enligt dig, bra då vet jag det.

Vad var Stalin och Mussolini dömda för innan dom kom till makten?
Dom där amerikanerna, vad var dom dömda för innan dom kom till makten?
Iofs så är det väl ganska ointressant vad som hände på 1800 talet VS nutid?
Fast du tycker det är superrelevant, varför?
Citera
2025-02-21, 05:06
Medlem
Adolf rensade och dödade...
Donald städar och slänger...

Adolf köpte allt och slösade.
Donald betalar inte och snålar.

Adolf vill ha bara blå, blond och vit.
Donald vill ha lite olika färg och de ska bli slav åt USA samhället. Inget bidragsberoende.

Adolf ville ha TYSKLAND I hela världen.
Donald vill ha AMERIKA i havet och nytt länder som Gaza och Grönland....

Adolf hade Eva från Sverige..
Donald har Melania från Jugoslavien.
Citera
2025-02-21, 05:47
Medlem
ReijoHervonens avatar
Tyvärr har vänsterfjollan rätt. Trump verkar inte bry sig längre då han vet att han snart ändå ska dö och kör full Hitler.
Citera
2025-02-21, 06:23
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Men alltså,
Om man tar bort alla Kristallnätter, folkmord och allt det där, var Hitler så himla farlig?

Lite som att säga "du är precis som Einstein! Minus den höga IQn och kunskapen om fysisk mm"
Citera
2025-02-21, 06:26
Medlem
Bassplays avatar
Vänstertroll ska ändå ha något för ni är så förbannat kreativa när det gäller att sprida desinformation.

Hitler hade ju rätt i att markera mot journalister etc då dom är kända för att vara lögnare.

Ska verkligen bli intressant att se vad som händer dessa fyra år
Citera
2025-02-21, 06:27
Medlem
Helt rätt av Trump att ta i beräkning länders momssats också när han ska jämka tullavgifterna mellan USA och övriga världen.Skit är skit oavsett vad man kallar det för , bajs , avföring , hunden har skitit och liknande.
Citera
2025-02-21, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Sen är det ju bara i Sverige som det anses fult med "ministerstyre", i de flesta andra demokratier tycker folk att det är skönt att de kan rösta fram någon som får bestämma.
Det visste jag inte, jag trodde att det var självklart att ministerstyre har stora risker. Det är bara Sverige och Finland som har lagar mot det, medan i Danmark Storbritannien till exempel råder det redan ministerstyre. Vilken ögonöppnare! Men då är säkert inte ens det ett problem för USA. Det Trump har gjort är bara att stärka rutinerna så att justitieministern kan säga till om lagen tolkas fel.
Citera
2025-02-21, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hitler var väldigt smart i början. Trump är inte smart, men han är affärsman och en buffel.
Synd jänkarna gått på det, men de hade ju inte några vidare alternativ heller skall sägas.

Hitler föll på övermod och det kommer Trumpen också att göra om han inte dör av ålderdom före.
De, jänkarna och vi får väl rida ut de här fyra åren i värsta fall.

Som jag alltid tänkt med dåliga chefer på arbetsplatser, svält ut dem, de blir inte långvariga

Mycket av det som nu händer i USA tror jag beror på dålig ledarskap överlag i USA. Vi har länge tittat mot USA i presidentvalen och bara kunnat konstatera att amerikanerna i princip får välja mellan pest och kolera.

Detta är en allvarlig brist i en demokrati som möjliggör just det som vi ser hända nu.
Citera
2025-02-21, 06:53
Medlem
Trump är inget annat än en oborstad tölp. Igår kallade han Canadas premiärminister för guvenör och bjöd in honom till mötet med övriga guvenörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in