2025-02-21, 00:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01

Låter intressant. Ska se om någon känner för att posta en bild hur det ser ut. För är det så man ser hela pappret så man vet att det inte är skitsnack så kommer det absolut vara intressant att kolla. Men är det bara någon som sitter och läser så är det ju samma som Jockes podd. Och är det bara stycken och inte hela pappret så känns det inte som om man vet ifall det är äkta eller fejk.

Det är hela papper. Du kan lyssna och hänga med och läsa själv samtidigt.
Citera
2025-02-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Vart fick du information om att Jocke är missnöjd med dokumentären?

Jag fick nämligen det intrycket redan när jag såg del 3.

Från J själv?
Citera
2025-02-21, 00:56
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Varför fortsätter du fråga mig? Kolla själv och gå och lägg dig sen 😘
Varför ska jag kolla på något om det är exakt samma som jockes podd, eller om det är något som ändå inte bevisar någonting?
Jag frågar ju frågorna för att veta om det är värt att betala eller ej.
Jag vet att du är uppe i Jockes rövhål och dyrkar marken Jocke går på.
Men jag är inte intresserad av att kolla på saker som inte är något nytt. Det är ingen mening att kolla om det tex är exakt samma sak som Jockes podd.
Citera
2025-02-21, 00:58
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är hela papper. Du kan lyssna och hänga med och läsa själv samtidigt.
Låt ju jätte intressant och bra 👍
Citera
2025-02-21, 01:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Eftersom du verkar omåttligt intresserad. Skaffa abonnemang på Voyd och lyssna själv?
Det handlar alltså om att pumpa mer pengar. Tack för klargörandet.
Citera
2025-02-21, 01:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Gå in på voyd så kan du se första avsnittet utan att betala.

Undrar varför de nämner Chrippa vid namn - utöver Jocke - när resten av familjen inte namnges av hänsyn.
Varför har de med Chrippa när han är trängd och desperat ... för att visa att det är synd om Jocke såklart.
Varför det är synd om Jocke när hans bror inte orkar mer på grund av med pressen Jocke skapat är däremot rätt luddigt.
Alla ska bara se att det är synd om Jocke (oklart varför)
Citera
2025-02-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det är på riktigt nåt fel i huvudet på dig.
Citera
2025-02-21, 01:37
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om det är som folk säger, att man ser papperna, så är det ju intressant. Jag ska kolla på det i helgen så får vi se om det verkar bra. Första avsnittet var tydligen gratis sa en användare
Citera
2025-02-21, 11:29
Medlem
Angående dessa papper har han ju läst upp vad som står i dom i hans podd. Och det är resonemangen och tolkningarna av ngr meningar som är kontroversiella. Inte vad som faktiskt står. Dessutom har deras spekulationer och konspirationer visat sig fel då han efter alla avsnitt påstått att mamman inte var med och inte tog hem honom trots frivillig placering. Att hon inte ville ha honom och lämnade bort honom. Sedan läser han i BUP journaler att det bedömdes att han behövde hjälp utanför hemmet. Att det planerades om ett omedelbart omhändertagande enligt LVU "lagen om vård av unga" om inte planeringen följdes. Att han själv var nöjd över besluten. Och att han blev mkt upprörd efter träffar med modern.

Vad spelar det för roll om han visar papper på anteckningar gjorda vid vissa datum om jag inte vet med säkerhet att det förekommit datum där emellan som inte visas? så att helheten faller bort. Eller ngn förklaring i hans mående eller beteende som kan förklara nästa notering. Varför gav han sin bror ett 40 tal papper i stället för alla om han vill att han ska få förståelse?? Dokumentären borde ha beställt och hämtat ut nya papper för källkritiken. Dessutom uppger han felaktigheter när han uppger att insatsen avslutades för att dom inte kunde göra ngt mot hans vilja ändå efter han fyllt 18 år. Det stämmer inte. Beror LVU på föräldrarnas brister och inte på det unga själv faller det bort vid 18. Då är personen myndig, men finns det en oro för personen och dennes förmåga att ta hand om sig själv, att risk finns för skada i utveckling, liv och hälsa då kan man ha LVU fram till personen fyller 21. Så socialtjänsten kan inte ha haft så stor oro den dagen han lämnade boendet och insatsen avslutades. Å andra sidan förstår jag inte syftet med detta ältande med dessa papper?? Vad vill han bevisa utöver dokumentären, poddtimmar, boken, kanalen mm? Att han har varit med om det mest fruktansvärda i världen?

Det är sorgligt att han som barn kände sig övergiven. Jag kan förstå den omogna barnets känsla av det. Men han borde som vuxen kunna förstå att det fanns problem i hans mående. Det står ju i hans papper och han var inlagd på psyket tex. Det var inte en välmående välfungende pojke som blev inlagd på psyket och placerad i fam.hem . Skolan utöver hemmet vittnade om oro över Jocke mående och beteende. Han hade långa extrema utbrott på psyk.avd och i fam.hemmet. Som stärker moderns beskrivning av svårigheter dom hade och varför dom sökte hjälp. Han hamnade i ett bra familjehem och har inte blivit utnyttjad el misshandlad. Ändå beskrivs det som att det är ett under att han överlevt det fruktansvärda han har blivit utsatt för.
Han kan inte beskylla ngn annan än sig själv för allt destruktivt han utsatt sig och andra för senare i livet än om diagnoser och historik kan vara en förklaring och en anledning att kunna förlåta och förstå sig själv och sina handlingar. Men han vill inte se sina egna svårigheter utan lägger hela skulden på samhälle och familjen. Han är kränkt och sårad och vill ge igen. Han vill ha en genuint menad ursäkt, men det finns ingen ursäkt för hur han har betett sig mot familjen. Han behöver aldrig be om ursäkt. Och han behöver sitt "trauma" som en ursäkt att slippa ta ansvar för sin historia och sitt beteende i nutid. Det är alltid alla andra som ska ta hänsyn till hans mående. Dessutom följer det ett mönster av upprepande att Jocke ständigt blir ovän med alla han umgås nära med och att dessa sedan hängs ut med uppmaningar till drev. Det kanske inte bara ligger på familjen allt som har hänt. Han är en komplex person som måste vara svår att ha att göra med. Han har diagnoser och pragmatiska svårigheter. Ngn i auktoritär ställning till Jocke borde säga att han inte kan förändra alla andra eller tvinga människor att tänka som han eller se på saker som han. Att han lär sig acceptera att människor kan ha olika syn och att andras känslor är lika viktiga som hans. Att ta ansvar för sig själv och sin hälsa utifrån egna vertyg
för den enda du med säkerhet kan påverka och förändra är dig själv.
min gissning utifrån Jocke psykiatriska svårigheter och den beskrivning som finns dokumenterad är att det traumatiska som omgivningen misstänkte hände. Då han agerade ut och oroade skola och familj. Är att han inte kunde hantera rivaliteten i småsyskonen. Hans kärleksfulla beskrivning av modern innan hon träffade hans styvfar talar för det. Han tycker dom tog hans mamma ifrån honom och att dom förstörde deras perfekta tvåsamhet. Hans utbrott var hans sätt att få uppmärksamhet från mamman som var upptagen med tre småbarn. Han testade gränser i sitt sökande efter trygghet och kärlek. I stället drevs dom längre ifrån varandra då hon inte hade förmåga och ork att hantera alla hans utbrott. Han är fortfarande samma pojke i en vuxen mans kropp som söker efter moderns uppmärksamhet och testar hennes gränser.
Senast redigerad av Marrier 2025-02-21 kl. 12:27. Anledning: Felstavningar och tillägg
Citera
2025-02-21, 11:36
Medlem
att jockes soc papper e sanna e de ingen tvivel om, men hur länge ska grabben älta skiten? o han accepterar inget annat än att man håller med honom. farsan försöker reparera relationen med jocke skiter i.
Citera
2025-02-21, 11:46
Medlem
Han tror att han står upp för sig själv genom att ge igen och hämnas på dom han anser ha skadat honom. När sanning är att förlåtelse till andra ger lugn till en själv. Att ständigt tänka på oförrätter, planera drev och hämd tar energi ifrån ett normalt familjeliv. Han ger dom som gjort han fel fortsatt makt genom att agera som han gör
Citera
2025-02-21, 13:06
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Gå in på voyd så kan du se första avsnittet utan att betala.

Undrar varför de nämner Chrippa vid namn - utöver Jocke - när resten av familjen inte namnges av hänsyn.

För detta spelades säkert in, innan jacke tröttnade på jockiboooois (Så som Olof K säger det) ohälsosamma kontrollbehov blev förmycket för Jacke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in