2025-02-20, 23:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det enda jag vet är att han under denna vecka ska på förhör och där bli delgiven misstänkt stämpling. Vet inte vad personen på IG menar. Jag är oerhört dålig på IG och ser meddelanden i DM efter 6-20 veckor. Jag har dock en stark misstanke vem som ligger bakom kontot (nej inte Jocke Rask Anjo eller Julia).

Syftar du på Angelica?
Citera
2025-02-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Det har lagts ut kopia på beslut om målsägandebiträde.

Daterat den 12 januari.

Det var den 14 januari Jocke fick reda på stämplingen enligt Jocke själv.

Ändå har det skrivits om stämpling redan i december.

Därför påstår jag att din fågel i själva verket är ett defekt gökur.

Haha!! Då har vi det svart på vitt att Jocke ljuger. Älskar att Ben fuckar för Jocke trots hans koppel kring halsen nu för tiden.

_
Citera
2025-02-20, 23:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Haha!! Då har vi det svart på vitt att Jocke ljuger. Älskar att Ben fuckar för Jocke trots hans koppel kring halsen nu för tiden.

_

Jocke fick reda på i Januari mer detaljerat om stämplingen. LL rör ihop detaljerna.
Citera
2025-02-20, 23:59
Medlem
Citat:
Det enda jag vet är att han under denna vecka ska på förhör och där bli delgiven misstänkt stämpling. Vet inte vad personen på IG menar. Jag är oerhört dålig på IG och ser meddelanden i DM efter 6-20 veckor. Jag har dock en stark misstanke vem som ligger bakom kontot (nej inte Jocke Rask Anjo eller Julia).

Jag kan inget om gången i rättsväsendet, men hur kan det gå så lång tid efter att det hittades, till att J och A var på förhör och framförallt längden till att Chrippa ska förhöras och delges misstanke?

Svar önskas endast av någon som vet, inte en som kör sitt dravel, tack.
Citera
2025-02-21, 00:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Jag kan inget om gången i rättsväsendet, men hur kan det gå så lång tid efter att det hittades, till att J och A var på förhör och framförallt längden till att Chrippa ska förhöras och delges misstanke?

Svar önskas endast av någon som vet, inte en som kör sitt dravel, tack.

Jocke fick hem brev slutet på December. Var på förhör mitten av Januari. Jag gissar resurser hos Polisen och många helgdagar kring nyår. Att det är en månad mellan Jockes förhör och Christophers vet jag inte och vet inte om.1 månad är lång tid eller snabbt
Citera
2025-02-21, 00:22
Medlem
Citat:
Så du menar att han fick hem brev om polisförhör där det inte stod vad det gällde övergripande? Jocke gick efter förhöret ut officiellt med det. Du fattar verkligen inte. Om Jocke fick reda på det 14/1, var information den 29/12 falsk då och råkade bli rätt 2 veckor senare?

Nu har jag aldrig varit måldägare i ett brottsfall så vet inte personligen hur första brevet från polisen ser ut.

Haha försök inte slingra dig nu. Han gick ut med att han hade polisbeskydd i mitten av december, tror bestämt det var den 12e, men inte helt säker på exakta datumet.
Joakim skriver klart och tydligt att han fick reda på stämplingen mitten av Januari, han har alltså haft ett möte med ett målsägarbiträde utan att överhuvudtaget veta vad det handlar om? Vad pratade de om på det mötet då?

-
Citera
2025-02-21, 00:30
Avstängd
Citat:
Så du menar att han fick hem brev om polisförhör där det inte stod vad det gällde övergripande? Jocke gick efter förhöret ut officiellt med det. Du fattar verkligen inte. Om Jocke fick reda på det 14/1, var information den 29/12 falsk då och råkade bli rätt 2 veckor senare?

Nu har jag aldrig varit målsägare i ett brottsfall så vet inte personligen hur första brevet från polisen ser ut.

Nu slingrar du dig värre än en kopparsnok.

Citat:
Haha försök inte slingra dig nu. Han gick ut med att han hade polisbeskydd i mitten av december, tror bestämt det var den 12e, men inte helt säker på exakta datumet.
Joakim skriver klart och tydligt att han fick reda på stämplingen mitten av Januari, han har alltså haft ett möte med ett målsägarbiträde utan att överhuvudtaget veta vad det handlar om? Vad pratade de om på det mötet då?

-

Börjar bli väldigt rörigt nu för Ben som ska försöka rädda upp tidslinjen.
Citera
2025-02-21, 00:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Nu slingrar du dig värre än en kopparsnok.

Börjar bli väldigt rörigt nu för Ben som ska försöka rädda upp tidslinjen.

Nej tidslinjen är inte rörig.

Jocke fick hem brev 29e.
Förhör med detaljer 14e. Gick då officiellt ut med det. Inget konstigt.

Förklara istället hur information 29e kunde stämma. Eller vilket brev Jocke visade Jacke.
Citera
2025-02-21, 00:42
Medlem
Citat:
Jocke fick hem brev slutet på December. Var på förhör mitten av Januari. Jag gissar resurser hos Polisen och många helgdagar kring nyår. Att det är en månad mellan Jockes förhör och Christophers vet jag inte och vet inte om.1 månad är lång tid eller snabbt

Tack för svar.
När du radar upp det så där, lät det inte så länge, trots allt.
Inte lätt att hålla reda på alla svängar i detta..
Citera
2025-02-21, 01:03
Avstängd
Citat:
Jo, tidslinjen är väldigt rörig nu så försök inte ens.

Joakim gick ut med att han hade polisbeskydd i mitten av december, inte i närheten av den 29e december.

Joakim gick ut med att han precis fått reda på stämplingen i mitten av januari.

Du påstår att han innan det var på målsägarförhör i december.

Du menar alltså att Joakim haft målsägarförhör och haft polisskydd sedan mitten av december och polisen under en månads tid inte berättat vad det handlar om? Du vet att det tas ett beslut om polisskydd och där skäl till skyddet anges?

_

Polisskyddet tidigare i December har inget med stämplingen att göra. Det berodde på andra hot från Christopher mot Jocke.

Han hade precis fått reda på detaljer om det ja. Du övertolkar hans ord när han gick ut med det offentligt.

Påstår jag att han var på målsägarförhör i December? Länka det isf. Stämmer det utryckte jag mig slarvigt och fel då.

Jag påstår inte att polisskydd I mitten på December kom pga stämplingen och att det vart nåt förhör då. Jocke fick brev 29e och var på förhör 14e. Inget annat.
Citera
2025-02-21, 01:07
Medlem
Citat:
Polisskyddet tidigare i December har inget med stämplingen att göra. Det berodde på andra hot från Christopher mot Jocke.

Han hade precis fått reda på detaljer om det ja. Du övertolkar hans ord när han gick ut med det officiellt.

Påstår jag att han var på målsägarförhör i December? Länka det isf. Stämmer det utryckte jag mig slarvigt och fel då.

Jag påstår inte att polisskydd I mitten på December kom pga stämplingen och att det vart nåt förhör då. Jocke fick brev 29e och var på förhör 14e. Inget annat.

Jag övertolkar inte, det är Joakim som ljuger om det är som du påstår. Joakim blev så ställd i mitten av Januari att han inte ens klarade av att lägga upp en video på youtube. Han har även suttit i sin podd och berättat om hur han får reda på stämplingen.

Ja det gör du, du får väl kolla dina egna inlägg.

varför pratar ni om polisbeskyddet i samband med stämplingen då? Det ska alltså gälla helt andra hot? Då antar jag att vi får reda på det när åtal om det kommer, har han fått polisskydd då så kommer det stå med i FUP.

_
Citera
2025-02-21, 01:12
Avstängd
Citat:
Jag övertolkar inte, det är Joakim som ljuger om det är som du påstår. Joakim blev så ställd i mitten av Januari att han inte ens klarade av att lägga upp en video på youtube. Han har även suttit i sin podd och berättat om hur han får reda på stämplingen.

Ja det gör du, du får väl kolla dina egna inlägg.

varför pratar ni om polisbeskyddet i samband med stämplingen då? Det ska alltså gälla helt andra hot? Då antar jag att vi får reda på det när åtal om det kommer, har han fått polisskydd då så kommer det stå med i FUP.

_

Han blev ställd pga allvaret i det han fick reda på 14/1.

Nej länka mitt inlägg där jag skriver det. Du borde hitta det snabbt då jag började skriva här på Flashback igår under 2025.

För att polisskyddet uppdaterades/uppgraderades efter stämplingen meddelandes. Vi vet att den 29e stod en civil polisbil utanför deras lägenhet i timmar.

De hoten är pågående utredningar hos Polisen.

Det är inget konstigt. Det är du som väljer att inte vilja förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in