Citat:
För några år sen brukade jag scalpa index på IG, men slutade med det eftersom den var opålitlig. Vägrade att avsluta pågånde order mm. Dessutom var jag tött på att timvis stirra in i en skärm. Sen dess har jag bara swingat aktier.Just precis. Man väljer själv vilken hävstång man vill ha, vilket index man följer och åt vilket håll, hur mycket man lägger på varje enskild affär, vid vilken tidpunkt man gör det och hur stor del av kassan totalt man avsätter till just den här metoden.
Det här är bara ett exempel att väcka ert intresse att tänka och räkna lite själva.
Tyvärr klarar en del inte av det och de personerna kan väl hålla sig till sina indexfonder, är man nöjd med det lilla så blir det utmärkt för dem.
De tror ju ändå att det inte finns nåt enda sätt i hela världen att prestera bättre än ett genomsnitt så då passar det dem ju som hand i handsken.
Fast själva tycker de att alla som inte tycker som den sanning de läst skrivet av ”experter” till amatörer är jättedumma. För forskningen säger ju att ingen kan vara bättre än ett genomsnitt. Trots att de aldrig ens försökt hämta hem lite siffror i excel och skapat några formler.
Det här är bara ett exempel att väcka ert intresse att tänka och räkna lite själva.
Tyvärr klarar en del inte av det och de personerna kan väl hålla sig till sina indexfonder, är man nöjd med det lilla så blir det utmärkt för dem.
De tror ju ändå att det inte finns nåt enda sätt i hela världen att prestera bättre än ett genomsnitt så då passar det dem ju som hand i handsken.
Fast själva tycker de att alla som inte tycker som den sanning de läst skrivet av ”experter” till amatörer är jättedumma. För forskningen säger ju att ingen kan vara bättre än ett genomsnitt. Trots att de aldrig ens försökt hämta hem lite siffror i excel och skapat några formler.
Efter att ha läst i tråden har jag blivit lite sugen på att köra u-turbo med hög häv vid händelser. Har Avanza och upptäckte att listorna där är väldigt otympliga att skrålla igenom. Skulle önska att alla med hög häv ligger överst exempelvis. Vill inte ödsla flera minuter på det om jag vill agera snabbt.
Så, har du några tips och trix att lära ut?