2025-01-30, 19:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Just precis. Man väljer själv vilken hävstång man vill ha, vilket index man följer och åt vilket håll, hur mycket man lägger på varje enskild affär, vid vilken tidpunkt man gör det och hur stor del av kassan totalt man avsätter till just den här metoden.

Det här är bara ett exempel att väcka ert intresse att tänka och räkna lite själva.

Tyvärr klarar en del inte av det och de personerna kan väl hålla sig till sina indexfonder, är man nöjd med det lilla så blir det utmärkt för dem.
De tror ju ändå att det inte finns nåt enda sätt i hela världen att prestera bättre än ett genomsnitt så då passar det dem ju som hand i handsken.

Fast själva tycker de att alla som inte tycker som den sanning de läst skrivet av ”experter” till amatörer är jättedumma. För forskningen säger ju att ingen kan vara bättre än ett genomsnitt. Trots att de aldrig ens försökt hämta hem lite siffror i excel och skapat några formler.
För några år sen brukade jag scalpa index på IG, men slutade med det eftersom den var opålitlig. Vägrade att avsluta pågånde order mm. Dessutom var jag tött på att timvis stirra in i en skärm. Sen dess har jag bara swingat aktier.

Efter att ha läst i tråden har jag blivit lite sugen på att köra u-turbo med hög häv vid händelser. Har Avanza och upptäckte att listorna där är väldigt otympliga att skrålla igenom. Skulle önska att alla med hög häv ligger överst exempelvis. Vill inte ödsla flera minuter på det om jag vill agera snabbt.

Så, har du några tips och trix att lära ut?
Citera
2025-01-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
För några år sen brukade jag scalpa index på IG, men slutade med det eftersom den var opålitlig. Vägrade att avsluta pågånde order mm. Dessutom var jag tött på att timvis stirra in i en skärm. Sen dess har jag bara swingat aktier.

Efter att ha läst i tråden har jag blivit lite sugen på att köra u-turbo med hög häv vid händelser. Har Avanza och upptäckte att listorna där är väldigt otympliga att skrålla igenom. Skulle önska att alla med hög häv ligger överst exempelvis. Vill inte ödsla flera minuter på det om jag vill agera snabbt.

Så, har du några tips och trix att lära ut?
Är bara att sortera på hävstång fallande eller ställa in att man bara vill se certifikat över en viss nivå.
Du kan se i tråden hur jag gjorde vid amerikanska presidentvalet.
Satsade både kort och lång på ett flertal produkter med en fin vinst som resultat.
Citera
2025-01-31, 11:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Är bara att sortera på hävstång fallande eller ställa in att man bara vill se certifikat över en viss nivå.
Du kan se i tråden hur jag gjorde vid amerikanska presidentvalet.
Satsade både kort och lång på ett flertal produkter med en fin vinst som resultat.
Underbart, tack! Läste om din taktik vid presidentvalet. Tjusigt gjort! Snor dina idéer såklart.

Har bara Avaza. Funderar på att skaffa Nordnet också.

Använder du Infront?
Citera
2025-01-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Underbart, tack! Läste om din taktik vid presidentvalet. Tjusigt gjort! Snor dina idéer såklart.

Har bara Avaza. Funderar på att skaffa Nordnet också.

Använder du Infront?
Tycker jag du ska sno. Riktigt kul är det.
Nej använder inte infront.
Citera
2025-01-31, 11:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Tycker jag du ska sno. Riktigt kul är det.
Nej använder inte infront.
Många dopaminkickar, kan jag tänka. Tack för hjälpen.
Citera
2025-02-20, 17:48
Medlem
Swingexpertens avatar
Hittade en turbo igår med hävstång på 500! Vansinnesköp, men chansningen gick hem, och jag kunde kvittera ut mitt livs största vinst.

Dagens uppgång kan summeras till otroliga +505% 🎰
Citera
2025-02-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Hittade en turbo igår med hävstång på 500! Vansinnesköp, men chansningen gick hem, och jag kunde kvittera ut mitt livs största vinst.

Dagens uppgång kan summeras till otroliga +505% 🎰

Vad blev nettot efter alla avgifter och skatter?

Det är väl ingen som sätter 1miljon och plockar ut 5miljoner gissar jag?
Citera
2025-02-20, 21:19
Medlem
Grymt i vanlig ordning, Swingis 👍😀
Citera
2025-02-20, 21:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Grymt i vanlig ordning, Swingis 👍😀

Bara att skaffa en rejäl stångelistång och göra samma sak
Citera
2025-02-20, 21:24
Medlem
Citat:

Jag vill bli rik snabbt! Med Avanza Zero. Utan massa hävisar. Hur gör jag??? 😭
Citera
2025-02-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Bara att skaffa en rejäl stångelistång och göra samma sak

Så äre! Utan stångelistång, ingen framgångeligång!
Citera
2025-02-21, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Jag vill bli rik snabbt! Med Avanza Zero. Utan massa hävisar. Hur gör jag??? 😭
Det går tyvärr inte. Men det finns andra metoder väl beskrivna i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in