Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-20, 17:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Överanalys.
Det Trump häver ur sig kan inte analyseras med rationella förklaringar.

Hans sköra ego tålde inte att Zelensky uttryckte kritik så då går han i taket. Såklart upprepar han sin idol Putins propaganda. Redan förra gången han var president litade han ju mer på Putin än på amerikansk säkerhetstjänst.
Jo men oavsett vad man tycker om ryssland så är ju Putins ledarskap i landet en framgångssaga. Sen får man väl tycka vad man vill, men jag tror det är just det som Trump tänker på.
Citera
2025-02-20, 17:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag antar att du stödjer att Sverige skulle bomba Jämtland då ifall Norge intog Jämtland. Ingen hänsyn till den jämtländska civilbefolkningen. Själv tänker jag att man tar det till FN för förhandling.
Ryssland skiter i FN, de ockuperade Krim och sedan invaderade Ukraina.
Tråden. Trump är bakom flötet och kliar putin bakom örat.
Citera
2025-02-20, 17:23
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.youtube.com/live/gpP_XRcxcJ0?si=rReXOhdWYAdfSMNX

Europe double down on Ukraine war

Med Jeffrey Sachs, hört mycket om honom ska bli intressant.
Citera
2025-02-20, 17:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Klart dom har rätten att försvara sig men som utomstående part bör man försöka medla fred snarare än att spä på. Förhandlingar kan föras samtidigt som dom skjuter på varandra.

Ska vi fortsätta ge Ukraina vapen tills det inte finns några män kvar som kan bygga upp landet igen? Vad är det då kvar att försvara?
När landet är taget finns inget att försvara.
Citera
2025-02-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Storbritannien hade val under andra världskriget.
Vad är så känsligt med att hålla ett val?
Köpa mat och gå på restaurang m.m. går bra men att gå till närmsta vallokal är det inte. Förklara logiken?
Ordinarie valet sköts dock upp i flera år ändå till juli 1945, efter Hitlers död.

Man hade ett val 1935, valet 1940 sköts upp i 5 år. Så man hade alltså inga val på ett helt årtionde! Därmed var det en diktatur i 10 år, om inga krig gör någon skillnad.
Citera
2025-02-20, 17:25
Medlem
Citat:
Klart dom har rätten att försvara sig men som utomstående part bör man försöka medla fred snarare än att spä på. Förhandlingar kan föras samtidigt som dom skjuter på varandra.

Ska vi fortsätta ge Ukraina vapen tills det inte finns några män kvar som kan bygga upp landet igen? Vad är det då kvar att försvara?

Har väl inte funnits förutsättningar för samtal tidigare då Ryssland haft en massa ultimatum som man inte velat backa ifrån. Ryssland går ju inte heller att lita på och Ukraina måste få en massa säkerhetsgarantier för att freden ska kunna hållas.
Citera
2025-02-20, 17:26
Medlem
Citat:

Det självklara svaret är väl att vi ska ge Ukraina vapen så länge de vill försvara sig mot det ryska anfallet? Om ukrainarna själva vill upphöra med sitt motstånd har de rätt att göra det, men så länge de vill slåss för sin frihet är det en moralisk allmänmänsklig plikt att hjälpa offret i detta, d v s Ukraina. Tänk att ni ryssvänner är så lätta att se igenom ändå.....
Citera
2025-02-20, 17:27
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
När landet är taget finns inget att försvara.

Det blir ett moment 22 på det sättet men nånstans måste man dra en gräns om det ska finnas en framtid för det man försvarar.

Sen vart den gränsen ska gå är upp till Ukraina.

Jag har aldrig sagt att Ukraina inte har rätt att försvara sig. Tvärt om. Det jag säger är att utomstående länder borde ta ansvar och försöka få ett slut på eländet istället för att som tidigare försöka styra Ukrainas val när det är dom som får betala priset för det i skyttegravarna.
Citera
2025-02-20, 17:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Jo men oavsett vad man tycker om ryssland så är ju Putins ledarskap i landet en framgångssaga. Sen får man väl tycka vad man vill, men jag tror det är just det som Trump tänker på.
Framtidssaga kan väl diskuteras, han har ju dragit landet i det blodigaste kriget de haft på 80 år genom anfallskrig mot ett grannland Halva civiliserade värden hatar ryssar nu.

För all del, en död ryss är en bra ryss.
Citera
2025-02-20, 17:29
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Nu får du väl ändå ge dig eller tror du på riktigt att den större massan i välden tror på liknade dina konspirationer och därefter agerat som motsatsen. Du bör fatta att nånting i det du säger inte håller sig till sanningen.

Antingen så ljuger du eller så fattar du inte helt enkelt.

Den stora världen finns utanför eu/usa. Har du inte insett det ännu?
Citera
2025-02-20, 17:29
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Du är en säkerhetsrisk med dina totalknasiga påståenden. Jag hoppas att Säpo är dig på spåren.

Vadå säkerhetsrisk? Detta är vad alla redan vet om, men inte du?
Citera
2025-02-20, 17:34
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det självklara svaret är väl att vi ska ge Ukraina vapen så länge de vill försvara sig mot det ryska anfallet? Om ukrainarna själva vill upphöra med sitt motstånd har de rätt att göra det, men så länge de vill slåss för sin frihet är det en moralisk allmänmänsklig plikt att hjälpa offret i detta, d v s Ukraina. Tänk att ni ryssvänner är så lätta att se igenom ändå.....

Vet inte när jag blev en Ryssvän men roligt att du inte kan ge ett svar utan att även slänga med något påhitt i slutet. Det får dig inte att se vidare intelligent ut när du gör så. Skulle säga att ni är fascister som stämlpar personer som det ena och andra bara för att de till skillnad från er kan ha en saklig debatt utan att bli känslomässiga.

Jag håller med om att det är Ukrainarna som får avgöra vilket jag redan har sagt. Dock har inte det varit fallet när västerländska ledare har varit med för att pusha och styra Ukrainas beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in